اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ساخت خانه‌های چوبی ارزان برای افراد نیازمند + تصویر



یک شرکت فرانسوی مدت 6 سال خانه‌هایی چوبی برای نیازمندان و بی‌خانمان‌ها ساخته است.

 یک شرکت فرانسوی به مدت 6 سال مشغول ساخت خانه‌هایی از چوب برای بی‌خانمان‌ها در ژیروند که در جنوب غربی فرانسه واقع شده بوده است.


«پاسکال لافارگ» که مدیر این شرکت است کار ساخت و ساز را با تیم خود راه اندازی کرده است. این خانه‌ها به صورت موازی و تماماً از چوب ساخته شده‌اند و با محیط زیست سازگار هستند.


پاسکال گفت: عناصر مختلف مانند دیوار، درب‌ها و پنجره‌ها به صورت آماده از کارخانه گرفته شده‌اند؛ یک تیم در محل ساخت و ساز برای سوار کردن تکه‌های چوبی و کارگرانی برای نقاشی یا برش چوب وجود دارند.


 وی اضافه کرد: این فعالیت در سال 2013 حدود 1.5 میلیون یورو سود داشته که برای جامعه هم مفید بوده و خیلی از افراد بی‌خانه با مبلغ کمی صاحب خانه شده‌اند.


  بعد از 6 سال اکنون مقامات محلی برای ایجاد این مسکن‌ها می‌خواهند مشارکت کنند و درخواست ساخت خانه‌های بیشتری کرده‌اند.


این خانه‌ها می‌تواند مشکل بسیاری از افراد که در خیابان‌ها به سر می‌بردند و قربانی حوادث زندگی می‌شدند بسیار مناسب است.


این شرکت تمام نیازهای این افراد را برای مدت طولانی مهیا کرده است، اجاره این خانه‌ها بسیار کم است و صدها نفر صاحب خانه شده‌اند.


در حال حاضر این شرکت 20 خانه در بوردو و 30 خانه در باستیا ساخته است که آماده ارائه است.

اخبار,اخبار گوناگون,ساخت خانه‌های چوبی ارزان برای افراد نیازمند

 

اخبار,اخبار گوناگون,ساخت خانه‌های چوبی ارزان برای افراد نیازمند

 

اخبار گوناگون - فارس


ویدیو مرتبط :
ساخت میز جلو مبلی با پالت های چوبی ارزان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ساخت امن‌ترین خانه جهان با الهام از گونه ای حیوان+تصویر



ساخت امن‌ترین خانه جهان با الهام از گونه ای حیوان+تصویر

امن‌ترین خانه جهان، منزلی در برکلی کالیفرنیا است که با الهام از حیوان محکمی به نام tardigrade ساخته شده است.

اشخاص محلی نام این خانه را که در خیابان « ماتیوز 2747» واقع شده، «خانه‌ماهی» گذاشته‌اند زیرا دارای پنجره‌های بیرونی شبیه به چشم و باله‌های جانبی ماهی است.

حیوان Tardigrade غیرقابل‌نابودی ترین موجود زنده جهان لقب گفته، کوچک است، در آب زندگی می‌کند و دارای هشت پا است.

در ساخت این خانه از همان قواعد ساختاری استفاده شده که طبیعت برای خلق این حیوان بادوام به کار می‌برد.

امن‌ترین خانه جهان

امن‌ترین خانه جهان

 

امن‌ترین خانه جهان دارای یک پی بتنی تقویت‌شده و بیضوی‌شکل است که بر روی مجموعه‌ای از الوار خشک بزرگ روزنه‌دار قرار گرفته است.

این الوار فورا آبی را که از خاک یا شرایط سیلابی ناگهانی جمع می‌شود، دفع می‌کنند و آب بی‌درنگ از طریق یک مکنده بزرگ خارج می‌شود.

این خانه حدود 1.5 متر در زیر زمین قرار دارد و دیوارهای آن از پلی‌استایرن بازیافت‌شده و بلوک سیمانی به نام Rastrablock ساخته شده است. این بلوک‌ها در مقابل آب، آتش و موریانه‌ها غیرقابل نفوذ هستند.

امن‌ترین خانه جهان

مقاوم ترین موجود زنده جهان

بلوک‌ها همچنین صدا را تا 50 دسی‌بل کاهش می‌دهند و در مقایسه با مصالح معمولی 10 درصد ارزان‌تر هستند و کار کمتری را می‌طلبند زیرا به راحتی به هم می‌چسبند.

خانه مزبور در ماه‌های داغ تابستان خنک و در ماه‌های سرد زمستان گرم است و تمامی این عمل بدون تهویه‌ مکانیکی هوای و ماشین‌آلات گرمایی انجام می‌شود.

پنجره این سازه رو به جنوب بوده و دارای قطر پنج متری است. این پنجره به عنوان تقویت‌کننده نور و گرما در زمستان و همچنین ارائه‌دهنده نور به مرکز ناحیه نشیمن عمل می‌کند./ایسنا