اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ساخت جرثقیل با دست خالی! +عکس



ساخت جرثقیل با دست خالی! +عکس

علاقه انسان به هر چیز باعث می شود برای رسیدن به آن از هیچ کاری دریغ نکند ولی گاهی وقت ها علاقه تبدیل به هدف می شود و یک نفر تمام زندگی اش را برای رسیدن به هدفش خرج می کند و دست به کارهای عجیب می زند.

 مجموعه علایق انسان گاهی به وسایل عجیب کشیده می شود برای مثال در دنیا افرادی هستند که به وسایل صنعتی مانند جرثقیل علاقمند هستند و حتی دوست دارند یک جرثقیل برای خودشان داشته باشند.

"برد دانوه" یک شهروند اهل "ویسکانسین" است که از کودکی علاقه خاصی به کامیون های جرثقیل داشته است و از همان دوران نمونه های اسباب بازی جرثقیل را برای خودش جمع می کرده است تا این که به تازگی اقدامی جالب انجام داده است.

ساخت جرثقیل,ساخت جرثقیل بادست,عجیب ترین جرثقیل
این مرد 40 ساله برای رسیدن به آرزوی بچگی اش تصمیم گرفت تا یک جرثقیل برای خودش بسازد. او با الهام گرفتن از یک جرثقیل اسباب بازی دست به کاری جالب زد و وانت قدیمی اش را تبدیل به یک کامیون جرثقیل دار کرد.

این مرد با استفاده از مواد اولیه ساده که در خانه ها پیدا می شود مانند آهن قراضه، قطعات الکتریکی قدیمی و با خرج نزدیک به 700 دلار روی وانت توانست این جرثقیل را بسازد. نکته جالب در مورد این کامیون مشابه بودن آن با نمونه اسباب بازی اش است.

این خودرو دقیقا از روی نمونه اسباب بازی ساخته شده است و 12 برابر بزرگتر از نمونه کوچکش است. این خودرو کاملا کاربردی است و "برد" که نزدیک به یک سال برای ساخت این خودرو از کارش دور بوده است قصد دارد با این خودرو سرکار برود.

ساخت جرثقیل,ساخت جرثقیل بادست,عجیب ترین جرثقیل

باشگاه خبرنگاران

 

 


ویدیو مرتبط :
مراحل ساخت و پیاده سازی جرثقیل تاور کرین (جرثقیل برجی)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ساخت تاج محل دوم با دست خالی +عکس



ساخت تاج محل دوم با دست خالی +عکس

یک مرد هندی برای آنکه نام خود و همسرش را برای همیشه در ذهن هندی ها قرار دهد دست به اقدامی جالب زد و یک کپی جالب از تاج محل را ساخت.

هند آثار باستانی بسیاری دارد که مهمترین آن ها "تاج محل" است. این ساختمان باستانی هر ساله گردشگران فراوانی را به خود جذب می کند و به عنوان یکی از زیباترین ساختمان های دنیا شناخته می شود.

 

"تاج محل" اصلی در سال 1631 توسط "شاه جهان" هندی و برای همسرش ساخته شد. دط ساخت این مکان صدها کارگر چندین سال کار کردند تا آن را به پایان برسانند و حاصل ساختمانی بود که هرگز از یاد جهانیان خارج نخواهد شد.

بازسازی تاج محل , تاج محل

"فیضل حسن کاداری" یک بازنشسته اداره پست در هند است که دست به کاری عجیب و جالب زده است. او از سال 2011 و پس از فوت همسرش تمام زندگی اش را صرف ساختن مکانی به مانند تاج محل به یاد او کرده است.

 

این مرد 77 ساله برای آنکه یاد همسرش همیشه باقی بماند دست به این کار زد. او برای ساخت این مدل کوچک از تاج محل تمام زندگی اش را فروخته است. این پیرمرد توانست با پس انداز 15 هزاردلاری و با کمک چندکارگر محلی این ساختمان را در دو سال به پایان برساند.

 

او که این روزها دیگر پولی ندارد، تصمیم گرفت این ساختمان را برای اقامت مسافرین اجاره دهد تا آن ها شب را در تاج محل تقلبی سپری کنند. این ساختمان با اینکه تقلبی است به یک مکان گردشگری تبدیل شده است.
منبع:yjc.ir