اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ساخت ایران!



ساخت ایران!

اعتدال

اخبار اقتصادی,اقتصادایران,اخبار اقتصادی روز ایران,ساخت ایران


ویدیو مرتبط :
دانلود رایگان قسمت 10 ساخت ایران 2|FULL HD|HQ|HD|4K|1080|720|480|ساخت ایران 2

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جنجال ساخت سفارتخانه جدید ایران در لندن



 

 

 

 

جنجال ساخت سفارتخانه جدید ایران در لندن

 

جنجال ساخت سفارتخانه جدید ایران در لندن

گاردین می نویسد که ساکنان منطقه با ارسال نامه ای اعتراضی به پرنس چارلز، ولیعهد بریتانیا ، از او خواسته اند تا برای جلوگیری از طرح دولت ایران برای ساختن سفارتخانه جدید در محله آنها به آنان کمک کند.

ساخت سفارتخانه جدید ایران در لندن تبدیل به سوژه ای جنجالی در رسانه های بریتانیا شده است .

به گزارش عصر ایران قرار است ساختمان جدید سفارت ایران تنها چند صد متر دورتر از محل کنونی ساختمان سفارت ایران در لندن ساخته شود .

ظاهرا و بنا به گزارش های برخی رسانه های بریتانیایی از جمله روزنامه گاردین ، روزنامه دیلی تلگراف و هفته نامه " میل آن ساندی " ، محل ساخت این سفارت در محله قدیمی و در عین حال اعیانی خیابان " کویینز گیت " در محله کنزینگتون جنوبی در غرب لندن است .

روزنامه گاردین ادعا کرده است  که هزینه ساخت این ساختمان جدید 6 طبقه دهها میلیون پوند خواهد بود که نمای آن از سنگ  مرمر و طراح آن "آرمین دانشگر " آرشیتکت ایرانی مقیم وین است . بنا بر این گزارش پنجره های این بنای عظیم به صورت نامنظم خواهد بود.

گاردین می نویسد که  ساکنان منطقه با ارسال نامه ای اعتراضی به پرنس چارلز، ولیعهد بریتانیا ، از او خواسته اند تا  برای جلوگیری از طرح دولت ایران برای ساختن سفارتخانه جدید در محله آنها  به آنان کمک کند.

سفارتخانه جدید با كلیسای سن اوگوستین كه یك كلیسای قدیمی است و نقشه آن را ویلیام باترفیلد، آرشیتكت معروف دوره ملكه ویكتوریا كشیده، فقط حدود سه متر فاصله خواهد داشت .

در حال حاضر از زمین این ساختمان كه متعلق به دولت ایران است به عنوان یك پاركینگ رو باز استفاده می شود.

اعتراض برخی ساکنان محلی به دلیل مدرن بودن این ساختمان و نامتجانس بودن آن با دیگر ساختمان های سنتی موجود در این خیابان است . معترضان می گویند که ساختمان جدید سفارت ایران هیچ هم خوانی با سبک  معماری بناهای موجود در این محله ندارد .

از سوی دیگر مشکل دیگر ساکنان این منطقه با ساختمان جدید سفارت ایران، افت قیمت ساختمان های آنها است . بنا به ادعای یك آژانس معاملات ملكی در كنزینگتون ، احداث سفارتخانه جدید ایران  سبب خواهد شد كه قیمت خانه های این محل كه قیمتشان از سه و نیم میلیون پوند به بالاست، بیست درصد كاهش یابد.

بنا به گزارش روزنامه دیلی تلگراف بریتانیا نقشه سفارتخانه جدید در ماه ژانویه ( دی 1388) به شورای محلی كنزینگتون و چلسی تسلیم شده ولی ساكنان این منطقه می گویند تنها در ماه گذشته یعنی دو هفته پس از پایان نظرخواهی در این باره، از این موضوع با خبر شده‌اند.

شورای محلی كنزینگتون و چلسی، بنا بر ملاحظات امنیتی بر خلاف معمول هیچگونه اطلاعاتی راجع به جزئیات نقشه سفارت جدید در سایت خود نگذاشته است و مردم باید با مراجعه به شهرداری محل و نشان دادن كارت هویت خود موفق به مشاهده نقشه دویست صفحه ای این سفارت شوند بدون این كه بتوانند این نقشه ها را كپی كنند.

این اعتراضات سبب شد تا  شورای محلی كنزینگتون،  یك سری نقشه های كامپیوتری سفارتخانه جدید را در سایت خود قرار دهد  ولی معترضان می گویند که  این نقشه ها قبلا هم در سایت متعلق به آرشیتكت این ساختمان دیده می شد.

با این حال شورای محلی كنزینگتون این شكایت كه راجع به نقشه سفارت جدید ایران با مردم قبلا مشورت نشده بود را رد كرده است.

هنوز درباره ساخت ساختمان جدید سفارتخانه ایران در لندن تصمیم گیری نشده و بنا به گزارش رسانه های بریتانیایی تصمیم نهایی درباره ساخت یا عدم ساخت این ساختمان در سپتامبر سال جاری میلادی گرفته خواهد شد ...../تحلیل:عصرایران