اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زیبا کلام: نمی شد روحانی به نفع عارف کنار برود



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

زیبا کلام: نمی شد روحانی به نفع عارف کنار برود/ شانس تعامل روحانی با نظام بیشتر از عارف است

صادق زیبا کلام در تبیین چرایی کنار کشیدن محمدرضا عارف به نفع روحانی در انتخابات گقت: نمی شد روحانی به نفع عارف کنار برود چرا که اول زمستان هستیم.

صادق زیباکلام استاد دانشگاه تهران در پاسخ به این پرسش که چرا عارف به نفع روحانی کنار کشید گفت: به نظر من عارف از خیلی جهات یک سر و گردن بالاتر از روحانی بود ، دانشگاهی بود دنبال آزادی بیان و آزادی اندیشه احزاب بود  اما الآن اول زمستان هستیم. 

وی در توضیح این مطلب گفت: روحانی در برابر شورای نگهیان، اصولگرایان ، گروه های فشار، روزنامه کیهان، مجلس نهم، ائمه جمعه و جماعات و ... قرار دارد و در تعامل با آنها، عارف نمی توانست کاری بکند. یا بهتر است بگویم روحانی بهتر می تواند با آنها عمل کند و شانس تعامل روحانی با نظام خیلی بیشتر از عارف است./خبرآنلاین

 

 


ویدیو مرتبط :
عارف به نفع روحانی از انتخابات کنار رفت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رضائی: سهام عدالت را آزاد می کنم/زیبا کلام: هنر روحانی چانه زنی و امتیاز گیری است



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

زیبا کلام:بین دو کاندیدای اصلاح طلب با روحانی موافقم/ هنر روحانی چانه زنی و امتیاز گیری است

استاد علوم سیاسی دانشگاه گفت: معتقدم در شرایط حاضر بین دو کاندیدای اصلاح طلب با ورود حجت الاسلام روحانی در ائتلاف موافقم.

به گزارش خبرنگار مهر، صادق زیبا کلام شامگاه پنجشنبه در جمع اصلاح طلبان در مسجد الزهرای اراک، عارف را در گفتمان اصلاح طلبی بهتر ارزیابی کرد و گفت: در شرایط حاضر اصلاح طلبان باید به ائتلاف برسند و تنها راه آنها ائتلاف و شرکت در انتخابات است.

وی با بیان اینکه در 24 خرداد یک رای بیشتر نداریم، تصریح کرد: با توجه به هنر چانه زنی و امتیازگیری که در آقای روحانی وجود دارد بهترین گزینه اصلاح طلبان ایشان است.

زیباکلام با تاکید بر اینکه نباید اصلاح طلبان در این دوره از انتخابات قهر کنند و یا این انتخابات را تحریم کنند، ادامه داد: در شرایطی اصلاح طلبان وارد صحنه می شوند که رقیب با تعدد نامزدها در شرایط مطلوبی قرار ندارد.

انتقاد ازنحوه برگزاری مناظره ها

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن انتقاد ازنحوه برگزاری مناظره ها ادامه داد: چهار کاندیدای اصولگرا از جمله حداد عادل و جلیلی...که ظرف چندسال گذشته مسئولیت در تصمیم گیریها داشتند به نحوی حرف می زنند که انگار مسائل تنها متوجه آقای احمدی نژاد است و به این آقایان ربطی ندارد.

استاد علوم سیاسی دانشگاه با تاکید بر اینکه یکی از مشکلات کشور ما مسئولیت ناپذیری و پاسخگو نبودن دولتمردان است، تصریح کرد: امروز که بعد از هشت سال در نتیجه سیاستهای غلط اصولگرایان در این وضعیت بسر می بریم چه در عرصه داخلی و چه سیاستهای خارجی اصولگرایان نه تنها پاسخگو نیستند بلکه حتی مشکل را نیز از جانب خود انکار می کنند.

وی با اشاره به مسئله هسته ای گفت: مذاکرات هسته ای و 1+5  را که در حال حاضر آقای سعید جلیلی بر عهده گرفته اند تا قبل از پیروزی اصولگرایان بر عهده آقای روحانی بود اما سیاست در مذاکرات این دو کاملا تفاوت داشت.

سیاست اصلاح طلبان در بحث هسته ای کج دار و مریز بود

زیبا کلام سیاست اصلاح طلبان را کج دار و مریز در بحث هسته ای برشمرد و اضافه کرد: یعنی برنامه هسته ای را به گونه ای پیش ببریم که ضمن حرکت به جلو همه دنیا را در مقابل خود قرار ندهیم اما سیاست اصول گرایان این بود که ما برنامه هسته ای را با هر سرعتی که می خواهیم پیش می بریم و دنیا، شورای حکام و شورای امنیت هم هر کاری که می خواهد انجام دهد.

وی با تاکید بر اینکه آقای احمدی نژاد قطعنامه شورای امنیت را ورق پاره می دانست، خاطرنشان کرد: بقیه اصول گرایان نیز این سیاست را مورد حمایت قرار دادند و حاصل همین قطعنامه ها و تحریمها این وضعیت کشور شد که در حال حاضر مسئولیت آن را برعهده نمی گیرند.

وی با اشاره به اینکه کسی باید بیاید که حداقل نگذارد این تحریمها زیادتر شود، تصریح کرد: با توجه به تجربه آقای روحانی در این مذاکرات از بین دو نامزد اصلاح طلب آن را اصلح تر می دانم اما اگر رهبران اصلاح طلبان به نتیجه دیگری رسیدند باید اصلاح طلبان نیز به نظرات آنها احترام بگذارند و از آنها پیروی کنند.

وی افزود: آقای احمدی نژاد می گوید برنامه هسته ای 250 برنامه دیگر را نیز فعال می کند ایشان تنها 5 صنعت را نام ببرد که از فعالیت هسته ای عاید ما شد؟ و سوال اساسی این است این هزینه هنگفت مابه ازای چیست؟

وی گفت: هاشمی در زمان جنگ سیاست تنش زدایی را در پیش گرفت و توانست با کشورهای عرب و حوزه خلیج فارس ارتباط دوستانه برقرار کندهرچند که با اروپا و امریکا نتوانست این سیاست در زمان خاتمی هم دنبال شد .

زیبا کلام اضافه کرد: من می توانم بفهمم که بنابر مصلحتهایی با امریکا و انگلیس دشمن هستیم اما چرا سیاستهای کشور در این چندسال اخیرکل دنیا را در برگرفته و آلمان، استرالیا، فرانسه و... دشمن ما شدند و مسئله ای که علیه ایران در مجامع بین المللی مطرح می شود این افراد بیشتر از آمریکاییها با ما دشمن هستند.

وی تصریح کرد: چرا در این چندساله با همه کشورهای پیشرفته دشمنی کردیم و در عوض با کشورهایی که باید در نقشه با ذره بین به دنبال انها بگردیم رابطه برقرار کردیم.

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

10 برنامه ولایتی در حوزه سلامت اعلام شد

ستاد انتخاباتی علی‌اکبر ولایتی، 10 برنامه مهم و اصلی این نامزد انتخابات ریاست جمهوری برای نظام سلامت کشور را اعلام کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، کارگروه سلامت ستاد انتخاباتی ولایتی در منشوری که توسط این کارگروه اعلام شد، اهم برنامه‌های نظام سلامت کشور را در قالب 10 فرمان بدین شرح اعلام کرد:

1- درمان رایگان برای همه از طریق اجرای کامل بیمه سلامت ایرانیان که به تصویب رسیده است

2- واقعی کردن تعرفه خدمات پزشکی در بخش دولتی و خصوصی

3- حمایت و تقویت تولید داخلی در زمینه صنعت دارو، تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی و مواد زیستی و توسعه صادرات

4- پوشش حداکثری نظام ارجاع که به تصویب رسیده است، در سراسر مناطق شهری و روستایی کشور

5- برنامه‌ریزی برای تربیت استعداد‌های جوان و ظرفیت‌سازی برای جذب نخبگان و ایجاد جریان بازگشت مغزهای خارج از کشور

6- حمایت از قشر پرستار، ماما و رشته‌های وابسته پزشکی و اجرای منطقی تعرفه خدمات مربوط

7- اعتلای جایگاه دانشگاه‌ها و حمایت از استقلال اداری و مالی آنها

8- بازتعریف منطقی پوشش بیمه‌های خدمات آزمایشگاهی، دندان پزشکی و سایر رشته‌های مرتبط پزشکی(فیزیوتراپی، تغذیه و...)

9- ترمیم اعتبارات و هزینه‌های مرتبط با سلامت در بودجه عمومی سالیانه کشور

10- تقویت و ساماندهی بیمه از طریق افزایش راندمان اقتصادی آن 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

محسن رضائی:5 میلیون کار خانگی ایجاد خواهم کرد/سهام عدالت را آزاد می کنم و بدهی ها را می بخشم 

نامزد یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: اکنون کشور را دو مسئله ناکارآمدی و تحریم اقتصادی آزار می دهد و ناکارآمدی چون سندان و تحریم اقتصادی چون پتک است که زندگی مردم را میان سندان و پتک قرار داده است

به گزارش خبرنگار مهر، محسن رضایی بعد از ظهر پنج شنبه در جمع مردم اصفهان و در مسجد سید این شهر افزود: باید واقعیت ها را به مردم بگوییم و اینکه فقط خوبی ها را بیان کرده و اخبار بد را در کشو های خود قرار دهیم درست نیست و اگر می خواهیم فقر و گرانی را حل کنیم باید اخبار را بیان کرد.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) در وصیت نامه خود آورده اند که مراقب باشید که حکومت در دست نااهلان و نامحرمان نیفتد.

وی ادامه داد: در واقع نا اهلان کسانی هستند که توان اداره ندارند و افراد نامحرم کسانی هستند که تخصص دارند اما برای انقلاب دلسوز نمی باشند و از تخصص و کارآمدی خود استفاده نمی کنند.

رضایی بیان داشت: در 25 الی 26 سال گذشته با وجودی که دولتها درست بوده اند اما افراد نامحرم و نااهل به دولت خسارت زده اند.

این نامزد یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: هرچه در گذشته بوده است بس است و نباید آن را تکرار کنیم و باید دولت را دست کسانی بدهیم که اهل و محرم است و اقتصاد و سیاست را بشناسند و صادق باشند.

رضایی ادامه داد: اکنون در کشور مسئله ناکارآمدی و تحریم اقتصادی مردم را آزار می دهد و اکنون این سوال مطرح می شود که آیا دولتها می توانند بدون مردم کشور را اداره کنند و آیا مردم می توانند بدون اینکه موضوعات را بدانند مشکل کشور را حل کنند.

نظام جمهوری اسلامی ایران از تحریم اقتصادی و ناکارآمدی در خطر است

وی بیان داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران نیز در خطر است که این موضوع از ناحیه کارآمدی و تحریم اقتصادی است.

این کاندیدای یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: هم زندگی مردم و هم نظام جمهوری اسلامی ایران از ناحیه ناکارآمدی و تحریم اقتصادی در خطر است و راه حل این است که با یک دست تحریم اقتصادی را کنار زده و با دست دیگر کارآمدی را درست کنیم و کشور را پر قدرت اداره کنیم.

جوانان ما در دفاع مقدس معجزه آفرینی کردند

رضایی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: جوانان ما در دفاع مقدس معجزه آفرینی کرده اند و اما امروز پر و بال آنها بسته شده است.

وی تصریح کرد: پشتوانه من بعد از خدا همین جوانان هستند و ما با آنها می توانیم کویرهای ایران را تبدیل به بهشت کنیم.

شیوه من جهادی است نه انجمنی

به گزارش مهر رضایی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: شیوه ما جهادی است و نه انجمنی و اگر فرهنگ انجمنی جواب می داد تا کنون جواب گرفته بودیم و ما به فرهنگ جهادی نیاز داریم.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه بیان داشت: خاصیت فرهنگ جهادی این است که اگر یک جوان در صحنه دفاع حاضر شود با آن حال و هوای جهادی و مسئولیت، ره صد ساله را یک شبه پیش خواهد برد.

رضایی با بیان اینکه فرهنگ انجمنی نیز خوب است تاکید کرد: اما می گویم معجزه با فرهنگ جهادی است و در فرهنگ جهادی نفاق نیست و ظاهر و باطن یکی است اما ممکن است در فرهنگ انجمنی این گونه نباشد.

پنج میلیون کار خانگی ایجاد خواهم کرد

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در عرصه اقتصاد، صنعت و کشاورزی نیز برنامه های بسیار خوبی را در دستور کار دارم و برای مردم نزدیک به پنج میلیون کار خانگی ایجاد خواهم کرد.

رضایی گفت: در واقع من برای هر خانه ای آن را تبدیل به تولید ثروت می کنم.

وی بیان داشت: در ادامه سخنان خود گفت: ما فرهنگ قرآنی، جهادی، عاشورایی و ابوالفضلی را قبول داریم.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه گفت: من از علما و مراجع تقلید تقاضا می کنم در ساختن فرهنگ جهاد اقتصادی و فرهنگ جهادی به ما کمک کنند و اجازه ندهند عده ای با افکار خود به ما فرهنگ بدهند.

اقتصاد ایران بهترین اقتصاد منطقه خواهد شد

به گزارش مهر، این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه بیان داشت: درست است فشار و سختی وجود دارد ولی اینکه چگونه در تحریم اقتصادی آن راآاب کنیم مهم است و علاوه بر کنار زدن تحریم اقتصادی اقتصاد ایران را نیز شکوفا کنیم.

رضایی گفت: اقتصاد ایران به بهترین اقتصاد منطقه تبدیل خواهد شد.

با 700 هزار تومان مخارج چه خانواده ای تامین می شود

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه امروز با 400 هزار تومان و یا حتی حقوق 700 هزار تومانی کجای مخارج یک خانواده را تامین می کند بیان داشت: من دوباره مردم را به صحنه اداره کشور، اقتصاد و فرهنگ با ارزش های امام و اصول انقلاب می آورم.

رضایی همچنین در ادامه به سهام عدالت نیز اشاره کرد و گفت: سهام عدالت را آزاد می کنم و بدهی ها را خواهم بخشید و به بقیه کارگران نیز سهام عدالت خواهم داد.

یارانه سبز یکی از برنامه های من است

وی بیان داشت: یکی از برنامه های من یارانه سبز است که به کشاورزان، زارعین و کسانی که بخواهند کشت خود را صنعتی کنند یارانه سبز خواهم داد.

رضایی همچنین به صندوق حمایت از فرهنگ، هنر، ورزش و رسانه نیز اشاره نمود و گفت: نیم درصد از پول نفت را به این صندوق خواهم ریخت که زیر نظر صندوق توسعه ملی اداره می شود./مهر