اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زیبا کلام :اگر وضع همین باشد ولایتی رییس جمهور است/بهترین گزینه برای آشتی ملی ناطق نوری است



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

زیبا کلام :اگر وضع همین باشد ولایتی رییس جمهور است/بهترین گزینه برای آشتی ملی ناطق نوری است

 مثلث نوشت:  صادق زیبا‌کلام، استاد دانشگاه تهران و تحلیلگر مسائل سیاسی کاندیداتوری حسن روحانی را تنها در حد گمانه‌زنی می‌داند و از علی‌اکبر ولایتی به عنوان کاندیدای نهایی اصولگرایان نام می‌برد.

- اگر اوضاع و احوال سیاسی ایران ظرف شش ماه آینده کم و بیش در همین وضعیت فعلی بماند، یعنی ما حداکثر شاهد صحبت‌هایی از آقای احمدی‌نژاد باشیم و دلار فقط 500 یا 1000 تومان افزایش قیمت داشته باشد و اتفاق خاصی نیفتد، بنده معتقدم دکتر حسن روحانی در انتخابات کاندیدا نخواهند شد و صحبت‌ها در حد گمانه‌زنی باقی خواهد ماند.-اگر ایشان کاندیدا شوند علی‌القاعده بخش عمده‌ای از سبد رای ایشان از سوی اصلاح‌طلبان است البته بخش دیگری از رای ایشان از جانب اصولگرایان معتدل می‌تواند باشد. 

در واقع کسانی که قصد حضور در انتخابات را ندارند، قطعاً به ایشان رای نخواهند داد. از طرفی حسن روحانی منتخب اصولگرایان رادیکال و تند‌رو هم نخواهد بود. بنابراین رای ایشان فقط از ناحیه اصولگرایان معتدل و میانه‌رو همچنین اصلاح‌طلبان معتدل و میانه‌رو است.

- مسلم است حسن روحانی هر قدر بخواهد در انتخابات شرکت کند و هر قدر هم مورد نظر و تایید آقای هاشمی رفسنجانی قرار گیرد که در انتخابات شرکت کند و حتی موافقت آقای خاتمی را هم کسب کند، از آنجایی که ایشان سرد و گرم مسائل سیاسی را چشیده‌اند می‌دانند که اگر رهبری اصولگرایان با آمدنش موافق نباشند برای نامزد شدن و رای آوردن با مشکل مواجه خواهد شد و حتی اگر رئیس‌جمهور هم شود یقینا رئیس‌جمهوری نخواهد شد که بتواند کاری از پیش ببرد.

-آقای روحانی بین اصولگرایان تندرو و رادیکال جایگاهی ندارند زیرا ایشان به جای پیوستن به این بخش از اصولگرایان ترجیح داده‌اند در کنار آقای هاشمی رفسنجانی باقی بماند. یعنی دقیقا به همان دلیلی که آقای هاشمی رفسنجانی جایی بین اصولگرایان تندرو و رادیکال ندارد، به همان دلیل حسن روحانی هم بین این بخش از اصولگرایان جایگاهی ندارند.

-آقای دکتر ولایتی به هاشمی نزدیک است، اما نزدیک بودن ایشان به هاشمی یک نزدیکی سازمان یافته و ارگانیزم نیست، یک نزدیکی تشکیلاتی و سیاسی هم نیست، بلکه دکتر ولایتی یک احترام عمیق برای هاشمی رفسنجانی قائل است و این موضوع به سال‌های قبل از انقلاب دوران جنگ و دهه اول و دوم انقلاب بازمی‌گردد.

-بنده همانطو ر که بارها گفته‌ام بهترین گزینه برای دولت آشتی ملی آقای ناطق‌نوری است البته گزینه دوم و  با اختلاف زیاد آقای حسن روحانی است. در واقع از بین نامزد‌هایی که مطرح هستند مثل آقایان قالیباف، ولایتی، حداد عادل و سعید جلیلی از میان همه اینها حسن روحانی به دلیل صلابت و ریشه‌های سیاسی که دارند از شانس بیشتری برخوردار است تا بتواند دولت آشتی ملی را تشکیل دهند، اما شخصت اصلی و واقعی که می‌تواند دولت آشتی ملی را تحقق ببخشد قطعا ناطق‌نوری است.

- چون آقای دکتر ولایتی را اصلاح‌طلبان نامزد اصولگرایان می‌دانند و این درصدی هم که گفتم حاضر می‌شوند به آقای ولایتی رای بدهند، بخشی از آن به دلیل حمایت آقای هاشمی رفسنجانی از ولایتی خواهد بود و بخش دیگر هم به دلیل معتدل و میانه‌رو بودن آقای ولایتی است؛ از این رو ممکن است این درصد از اطلاح‌طلبان به ایشان رای بدهند.

- اگر از حالا تا 24 خرداد 92 تحول خاصی رخ ندهد، رئیس‌جمهور آینده دکتر علی‌اکبر ولایتی خواهد بود./خبرآنلاین

 


ویدیو مرتبط :
گزینه نهایی ریاست شهرداری تهران، مشاور اقتصادی رییس جمهور بود!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

همه چیز در مورد فائزه هاشمی/ اگر ناطق نوری رییس جمهور شود، فائزه معاون او می شود



 

 

 

همه چیز در مورد فائزه هاشمی/ اگر ناطق نوری رییس جمهور شود، فائزه معاون او می شود

 

 

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب:در یکی از اسناد ویکی لیکس که در 3 اپریل 1997 تنظیم شده به نقل از یک تاجر آمده است: خانواده ی علی اکبر هاشمی رفسنجانی ، به ویژه دخترش با وجود بازنشستگی قریب الوقعش قدرتمند باقی خواهند ماند.به گزارش سرویس بین الملل پایگاه خبری تحلیلی "انتخاب" Entekhab.ir ؛ همانطور که انتظار می رود اگر رئیس فعلی مجلس ناطق نوری پیروز انتخابات اینده شود ، بزرگترین  فرزند هاشمی رفسنجانی "قائزه" ممکن است که رئیس مجلس یا یکی از معاونان رئیس جمهور شود.

یک تاجر چند زبان و تحصیلگرده ایرانی که منبع ما است، دوستی دارد که در تیم ملی والیبال ایران بازی می کند و در مجلس شامی که در آن فائزه سخنرانی کرد، حضور داشته است.

(توجه: فائزه در حال حاضر رئیس فدراسیون ورزش است)

فائره به افراد حاضر گفت که او انقدر سخت به عنوان یک رئیس کار می کند تا درها را به روی غرب باز کند، تا ورزشکاران بتوانند به صورت بین الملی رقابت کنند.

وی همچنین اشاره کرد که او نماینده ی پدرش در حوزه سیاسی است و این که او به مبارزه هایش برای مدرن کردن ایران ادامه می دهد.

توضیح سند: اظهارات فائزه همدردی او با پرگماتیک ها در مجلس را روشن می سازد. در طی انتخابات سال قبل، فائزه جندین اظهار نظر جنجالی کرد، مثل اینکه او معتقد است که زنان باید قادر باشند که به دوچره سواری به صورت آزادانه در پارک های تهران بپردازند.

زمانی کوتاه پس از انتخابات، ائتلاف اصولگرایان قدرت خود را تخکیم کردند و فائزه خیلی کمتر صراحت به خرج داد.

تمایل او به بیان دوباره سخنان صریح، نشان می هد که او، یا اعتماد به نفس رو به افزایشی دارد یا اینکه اصولگرایان به دلیل حضور در قدرت، دارای اعتماد به نفس بالایی هستند.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه خبری تحلیلی "انتخاب" Entekhab.ir ؛ منبع می گوید:  جنسیت فائزه مهم نیست به این دلیل که او یک رفسنجانی است و اینکه او از شخصیت قوی و محکمی برخوردار است.

مجلس یک وابستگی رو به افزایشی نسبت به نمایندگان زن دارد که شامل "فرزانه ماید" از اصفهان و "فرزانه محجوب" از تهران می شود.

محجوب یک فرد پرگماتیک است و فرزند دکتر محجوب وزیر سابق اموزش و پرورش شاه ایران است.

منبع معقتد است که زنان قسمتی ضروری از انقلاب ایران بودند.

توضیح سند: در مورد رئیس مجلس شدن فائزه، ممکن است که نگاه و اعتقاد منبع ما بیش از حد مبالغ امیز باشد.

ضمناً، یک بررسی و نظرسنجی از ایرانیانی که به استانبول امده اند نتیجه ی برعکسی را نشان داد.

یک کارمند دولت ایران گفت: یک زن هرگز نمی تواند به پست رهبری ( مدیریت قسمتی مثل ریاست بر مجلس) در ایران برسد.

ویکی لیکس در ادامه سند می نویسد: حتی الان، یک اختلافی بر سر شمارش نتایج انتخابات برای فائزه وجود دارد.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه خبری تحلیلی "انتخاب" Entekhab.ir ؛منابع لیبرال می گویند: فائزه از همه ی کاندیداها رای بیشتری  خواهد اورد و رئیس مجلس خواهد شد..../انتخاب