اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زیباسازی 7 میدان بزرگ پایتخت، به زودی


معاون خدمات شهری شهرداری تهران در نشست خبری امروز این معاونت از زیباسازی هفت میدان بزرگ پایتخت، اتمام 95 درصدی زباله سوزی کهریزک و افتتاح بازار گل خاوران در آینده‌ای نزدیک خبرداد.

ایسنا: مجتبی عبداللهی با بیان اینکه دستورالعمل حفظ زواید بصری در شهر تهران در دستور کار است، گفت: در این طرح عمده میدان‌های شهر تهران را در دستور کار قرار داده ایم. این در حالی است که طراحی میادین دستور العمل شورای شهر بوده است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به اینکه در سال جاری 7 ، 6 میدان در پایتخت زیباسازی خواهند شد، خاطرنشان کرد: تعدادی از این میادین را سازمان زیباسازی و مابقی را مناطق شهرداری تهران انجام می‌دهند.

وی با اشاره به بحث تفکیک زباله از مبدا که در شش ناحیه به صورت اولویت در دستور کار قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: در اولویت دوم نیز 12 ناحیه در دستور کار قرارگرفته به طوری که اشکالات و معایب آنها را رفع خواهیم کرد و این کار به صورت پایلوت انجام خواهد گرفت.

معاون شهردار تهران در خصوص مصوبه شورای اسلامی شهر تهران برای احداث مکانی جدید برای دفن مردگان در شهر تهران، خاطرنشان کرد: در صورت مکان یابی اطلاع رسانی لازم را خواهیم داشت اما در حال حاضر تا سال 97 مشکلی در گنجایش بهشت زهرا (س) وجود ندارد. به طوری که این موضوعات را دیروز در بازدیدی که از همشهری داشتم مطرح کردیم.

وی با اشاره به اینکه پسماند و تفکیک زباله از مبدا و تبدیل آنها به انرژی برق از جمله موضوعاتی بوده که در چندسال اخیر از سوی شهرداری تهران انجام گرفته است افزود: این موضوع کار جدیدی است اما در حال حاضر موفق شدیم برق صادره از پسماند را به شبکه برق تهران متصل کنیم.

عبداللهی درباره مرکز زباله سوز کهریزک که 95 درصد آن به اتمام رسیده است یادآور شد: تا دو ماه آینده امیدواریم این طرح نیز به پایان برسد تا تحولی در ساخت این کار در شهر تهران ایجاد شود.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران که در برنامه دوم شهرداری تهران از جمله اقدامات پیش رو است افزود: ما نیازهای خود را احصا کرده ایم به طوری که در برنامه پنج ساله دوم باید 150 ایستگاه اتش نشانی داشته باشیم.همچنین طبق برنامه های سال 93 تا پایان سال تعداد ایستگاه به 120 ایستگاه خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه امکانات مورد نیاز سازمان آتش‌نشانی را پیش بینی کرده ایم گفت: اخیرا شورای اسلامی شهر تهران لایحه ای را در این خصوص مصوب کرده که به وارد کردن خودروهای تخصصی اقدام کنیم زیرا با توجه به نیازها در این باره، خرید نردبان و بالابر را در دستور کار قرار داده‌ایم.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به اینکه آتش نشانی شهر تهران وضعیت خوبی دارو، ادامه داد: دیروز در سقوط هواپیما تیم آتش‌نشانی تهران بسیار حرفه‌ای عمل کرد. زیرا آتشناشان ما آموزش دیده هستند و در مقابل کشورهای پیشرفته وضعیت خوبی داریم.

به گفته وی بازار گل خاوران در حال افتتاح است و قرارداد با سرمایه گذار منعقد شده است.

وی با اشاره به برنامه ویژه برای آتش سوزی‌های بازار تهران، اظهارکرد: دراین باره تمامی سازمان‌ها باید به موضوع ایمن سازی بازار تهران کمک کنند اما ما نیز برخی خودروها را برای معابر باریک و بخصوص بازار تهران تهیه کرده‌ایم.


ویدیو مرتبط :
میدان عجیب در پایتخت اتیوپی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

" دروغ بزرگ 2 " ؛ جنجالی که به زودی به پا می شود



 

 

 

دروغ بزرگ

 

 

" تی یری میسان " نویسنده مشهور فرانسوی که ادعاهای او درباره حادثه 11 سپتامبر تحت عنوان کتاب " دروغ بزرگ " جنجال ساز شد ، اخیرا کتابی با نام " دروغ بزرگ 2 " در دست انتشار دارد که طی آن اسناد پشت پرده ترور رفیق حریری نخست وزیر فقید لبنان در سال 2005 را بررسی می کند .

به گزارش عصر ایران در این کتاب که محتوای آن هنوز به طور کامل رسانه ای نشده است اسنادی از دخالت آمریکا و اسراییل در توطئه ترور رفیق حریری فاش می شود و نویسنده مدعی است که حریری را موشک هایی ترور کردند که آمریکا در اختیار اسراییل قرار داده بود.

با توجه به بحرانی بودن شرایط داخلی لبنان و موضوع دادگاه بین المللی ترور حریری و شاهدان دروغین در دادگاه و نیز متهم کردن عناصری از حزب الله در دست داشتن در توطئه ترور حریری از سوی این دادگاه ، انتشار این کتاب می تواند جنجال های خاص خود را به همراه داشته باشد .

بنا به گزارش هایی که بعضا در برخی رسانه های لبنانی و غربی منتشر شده میسان برای تحقیقات درباره نوشتن این کتاب سال گذشته خود را  در بیروت گذرانده  و با عناصر دخیل در پرونده ترور حریری گفتگو کرده است .

سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی مهم خود در مرداد ماه  سال جاری با متهم کردن اسراییل به دست داشتن در ترور حریری سندی افشا کرد که طی آن مسیر عملیات شناسایی هواپیماهای بدون سرنشین اسراییلی از روزها قبل از ترور حریری نشان داده می شود . طبق این سند ، مسیر مذکور دقیقا مسیر حرکت کاروان نخست وزیرفقید  لبنان بوده است گفته می شود میسان در کتاب دروغ بزرگ 2 به این سند و اسناد دیگر از دست داشتن اسراییل در ترور حریری اشاره می کند .

میسان در کتاب دروغ بزرگ خود که در سال 2002 منتشر شد ادعا کرده بود که حمله 11 سپتامبر کار عناصری یاغی در درون ارتش  آمریکا بوده است و حمله به ساختمان پنتاگون با هواپیما نبوده بلکه این ساختمان با موشک مورد حمله قرار گرفته است .

انتشار این کتاب و ترجمه آن به 26 زبان زنده دنیا با استقبال مواجه شد و فروش قابل ملاحظه ای در بازار نشر جهان داشت .

ایالات متحده با رد فرضیات موجود در این کتاب محتوای آن را نادرست و بر مبنای اطلاعات ناصحیح و غلط دانست و وزارت امور خارجه آمریکا در سال 2005 این نویسنده 53 ساله فرانسوی را " عنصری نامطلوب " شناخت که حق ورود به خاک ایالات متحده آمریکا را ندارد .

در واکنش به افشاگری های این کتاب درباره ترور رفیق حریری ، روزنامه جروزالم پست اسراییل مدعی شد که میسان سال گذشته برای نگارش این کتاب چند ماه را در ایران سپری کرده و ایران برای نگارش این کتاب مبلغ 1 میلیون دلار به این نویسنده فرانسوی پرداخت کرده است!

این روزنامه اسرائیلی برخلاف کتاب مذکور که ادعاهایش را مستند کرده ، برای این ادعای خود هیچ مدرک و دلیلی منتشر نکرده و صرفاً به ادعای 1 میلیون دلاری بسنده کرده است.

کتاب دروغ بزرگ 2 به زبان انگلیسی نگاشته شده و قرار است در آینده نزدیک به بازار نشر ارایه شود ..../تحلیل:عصرایران