اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زیاد بنشینید، می‌ میرید!


پژوهش جدید دانشگاه سیدنی و دانشگاه ایالتی اوهایو نشان می‌دهد بزرگسالانی که روزانه 11 ساعت یا بیشتر را به نشستن اختصاص می‌دهند در مقایسه با سایرین در خطر بالایی از مرگ قرار دارند.

خبرگزاری ایسنا: پژوهش جدید دانشگاه سیدنی و دانشگاه ایالتی اوهایو نشان می‌دهد بزرگسالانی که روزانه 11 ساعت یا بیشتر را به نشستن اختصاص می‌دهند در مقایسه با سایرین در خطر بالایی از مرگ قرار دارند.

 دکتر "هاید وندر پلاگ" سرپرست این پژوهش می‌گوید زمان نشستن افراد در منزل، سرکار، پشت ماشین باید با ایستادن و پیاده‌روی حداقل 30 دقیقه‌ای، کاهش یابد.

تحقیق مشابهی نیز پاییز سال گذشته بر لزوم کاهش زمان نشستن انجام گرفته بود، اما طی این پژوهش نشان داده شده است که طول عمر افرادی که به مدت شش ساعت در روز تلویزیون تماشا می‌کنند در مقایسه با سایرین 4.8 سال کمتر است.

با در نظر گرفتن مولفه‌هایی نظیر سن، رژیم غذایی و ورزش کردن محققان دریافتند افرادی که بالاترین میزان عادت بی تحرکی را دارند در خطر بسیار بالایی از ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت و مرگ زودرس قرار دارند.

این بدین معناست که افراد بالای 25 سالی که تنها یک ساعت پای تلویزیون می نشینند، طول عمرشان 21.8 دقیقه کاهش می‌یابد و این در حالی است که کشیدن یک نخ سیگار 11 دقیقه از عمر انسان را کاهش می‌دهد.

یافته‌های پژوهشی نشان داده است: نشستن طولانی مدت به این علت مضر است چراکه به اندازه موقع ایستادن کالری نمی‌سوزانید و علاوه بر این بی تحرکی تولید نوعی مولکول موسوم به "لیپوپروتئین لیپاز" که چربی و قندها را می‌سوزاند، سرکوب می‌کند.


ویدیو مرتبط :
تته پته. می میرید از خنده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زیاد بنشینید زودتر می‌میرید



زیاد نشستن,علت زیاد نشستن,عوارض زیاد نشستن,فواید زیاد نشستن,نشستن طولانی مدت

 

زیاد بنشینید زودتر می‌میرید

پژوهشگران استرالیایی هشدار دادند که نشستن زیاد و مداوم در طول روز خطر مرگ را به میزان 40 درصد افزایش می دهد.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه هلس دی نیوز آمریکا، پژوهشگران استرالیایی هشدار دادند: افراد میانسالی که روزانه 11 ساعت یا بیشتر می نشینند، 40 درصد بیشتر از دیگران در معرض خطر مرگ و میر در طول سه سال آینده عمر خود قرار دارند.

پژوهشگران استرالیایی در تحقیقات خود اطلاعات 222 هزار فرد بالای 45 سال را جمع آوری کردند و دریافتند که خطر مرگ و میر بعد از 11 ساعت نشستن روزانه به میزان زیادی افزایش می یابد.

هاید وان دربلوگ پژوهشگران دانشگاه سیدنی استرالیا گفت: تحقیقات در گذشته درباره خطرات نشستن طولانی مدت هشدار داده بود اما این اولین تحقیقات از نوع خود است که زمان دقیقی را در این زمینه تعیین کرده است.

 

این پژوهشگر گفت: اکثر افراد بالغ 90 درصد اوقات فراغت خود را نشسته می گذرانند و اندکی از آنها فعالیت بدنی به مدت 150 دقیقه در هفته انجام می دهند.

بر پایه این گزارش، 62 درصد از شرکت کنندگان در این تحقیقات گفتند که از وزن اضافی رنج می برند و 87 درصد از آنها تصریح کردند که از سلامت خوبی برخوردار هستند و در همین حال یک چهارم آنها نیز خاطرنشان کردند که هشت سال را روزانه به طور نشسته سپری کرده اند.

واندر بلوگ درباره نتایج تحقیقات گفت: شرکت کنندگان بی تحرک که مدت طولانی تری می نشستند؛ بیش از دو برابر بیشتر - از افراد پر نشاطی که کمتر از یک ساعت می نشستند- در معرض خطر مرگ در طول سه سال آینده زندگی خود قرار داشتند.

 

این تحقیقات نشان داد افراد بی تحرکی که بیشترین ساعات را می نشستند؛ سه برابر بیشتر از کسانی که کمتر می نشستند، در معرض خطر مرگ قرار داشتند.

پژوهشگران گفتند افرادی که در محیط کار ساعت های طولانی را نشسته سپری می کنند باید در اوقات فراغت خود بیشتر ایستاده بوده و تحرک داشته باشند./عصرایران