اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زورگیری پشت چراغ قرمز



اخبار حوادث - زورگیری پشت چراغ قرمز

فردی که با پرسه زنی در محدوده های شمال تهران، به بهانه پرسیدن آدرس از رانندگان خودرو زورگیری می کرد توسط پلیس پایتخت دستگیر شد.

به گزارش آرمان، سرهنگ  مهدی رضایانی  در تشریح خبر فوق، اظهارداشت: در پی شکایت های متعدد در خصوص زورگیری های انجام شده از سوی فردی مسلح به سلاح سرد در محدوده های شمالی تهران خصوصا میدان تجریش، جلسه ای در سرکلانتری یکم پلیس پایتخت برگزار شد.

وی افزود:  براساس شکایت‌های مردمی، یک زورگیر به بهانه پرسیدن آدرس از رانندگان خودروهایی که پشت چراغ قرمز متوقف هستند، اقدام به زورگیری می کند که این امر به شکایت تعدادی از رانندگان و شهروندان منجر شده است.

سرهنگ رضایانی ادامه داد: با آغاز تحقیقات، اقدام به چهره نگاری از متهم و اطلاع رسانی به شهروندان صورت گرفت وگشت های انتظامی به طور محسوس و نامحسوس در مناطق شمال تهران به گشتزنی پرداختند.

سرکلانتر یکم پلیس پایتخت تصریح کرد: این اقدامات ادامه داشت تا اینکه یکی از شهروندان ضمن تماس با مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام داشت فردی به بهانه پرسیدن آدرس پشت چراغ قرمز با تهدید چاقو از وی سرقت کرده است.

وی اظهار داشت: بلافاصله تیمی از ماموران مستقر در محدوده مذکور به محل اعزام و ضمن هماهنگی های انجام شده و محاصره محدوده مذکور موفق شدند متهم را در حالی که با سلاح سرد در دست در همان محدوده پرسه می‌زد، شناسایی کنند.

سرهنگ رضایانی ادامه داد: متهم در یک تعقیب و گریز کوتاه بازداشت و به کلانتری 101 تجریش منتقل شد و در بازجویی های پلیسی به جرایم خود مبنی بر سرقت و زورگیری از رانندگان به بهانه آدرس پرسیدن اعتراف کرد؛ در بازرسی از وی، 313 هراز تومان وجه نقد مسروقه، سلاح سرد و مقادیری مواد مخدر کشف و ضبط شد.

گفتنی است، متهم پس از تکمیل پرونده راهی دادسرا شد.
اخبار حوادث - آرمان

 


ویدیو مرتبط :
ناهمانگی در چراغ راهنما/ تمام چهارراه پشت چراغ قرمز+فیل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

۱۰۱ سرقت برق آسا پشت چراغ قرمز



 

۱۰۱ سرقت برق آسا پشت چراغ قرمز

 

دو كیف قاپ حرفه ای با سرقت های برق آسا، اموال ۱۰۱ شهروند را در پشت چراغ های راهنمایی و رانندگی سرقت كردند .

تحقیقات در این باره زمانی آغاز شد كه زن جوانی به پلیس آگاهی رفت و گفت در حالی كه سوار بر خودرواش بود دو جوان موتورسوار كیف دستی اش را از داخل صندوق عقب خودرو دزدیدند. مالباخته به ماموران گفت: «ساعتی قبل سوار بر خودروام از محل كار به خانه بر می گشتم و برای چند لحظه پشت چراغ قرمز یك چهار راه توقف كردم. در یك لحظه متوجه صدای ضربه ای به صندوق عقب شدم. وقتی در آینه عقب را نگاه كردم، جوانی را دیدم كه كیف دستی ام را از داخل صندوق عقب برداشته و در حال سوار شدن به یك موتوسیكلت بود. پیش از آنكه من بفهمم چه اتفاقی افتاده او سوار موتوسیكلت شد و با كمك همدستش خیلی سریع از آنجا فرار كرد.

با عجله از خودروام پیاده شدم و فهمیدم آنچه در آینه دیده ام واقعیت دارد و دو سارق كیفم را كه حدود دو میلیون تومان پول نقد و مقداری جواهر داخلش بود، دزدیده اند.» زمانی كه ماموران خودرو شاكی را بررسی كردند، دریافتند سیستم قفل مركزی خودرو به گونه ای است زمانی كه درهای آن باز باشد به راحتی می توان در صندوق عقب را نیز گشود. در چنین شرایطی با كمك زن جوان چهره فرضی یكی از سارقان بازسازی و تلاش ها برای به دام انداختن دو جوان كیف قاپ آغاز شد. چند روز بعد از ثبت این شكایت به پلیس خبر رسید این بار پسری جوان طعمه كیف قاپان شده است. او بعد از آنكه از بانك خارج شده و پول ها را در صندوق عقب خودرو پژواش گذاشته بود در پشت چراغ قرمز یك چهارراه هدف سرقت قرار گرفته بود.

وی در این باره به پلیس گفت: پشت چراغ قرمز توقف كرده بودم كه ناگهان دو جوان موتورسوار از عقب به خودرو ام نزدیك شدند و خیلی سریع در صندوق عقب را باز كردند و پول هایم را دزدیدند. آنها بعد از سرقت برخلاف جهت خیابان فرار كردند و من نتوانستم آنها را تعقیب كنم. خودرو این شاكی نیز مثل زن جوان طوری بود كه سارقان به راحتی در صندوق آن را باز كرده بودند. در همین حال چهره نگاری از عاملان این دزدی نشان می داد در هر دو سرقت همان دو جوان موتورسوار دست دارند. در حالی كه تلاش ها برای دستگیری دو متهم تحت تعقیب ادامه داشت، خبر رسید دو جوان سارق حین دزدیدن كیف زنی دستگیر شده اند. زمانی كه ماموران به محل حادثه رفتند و چهره دو جوان دستگیر شده را با عاملان كیف قاپی مطابقت دادند، مشخص شد دو جوان همان سارقان فراری هستند. مردی كه متهمان را گرفتار كرده بود در این باره گفت: دقایقی قبل از حادثه خودروام را كنار خیابان متوقف كردم و در حالی كه همسرم داخل خودرو نشسته بود برای خرید به یك فروشگاه رفتم. چند لحظه بعد زمانی كه به طرف خودرو برمی گشتم جوانی را دیدم كه سرش را از پنجره وارد خودرو كرد و كیف همسرم را دزدید.

او سپس با كمك موتورسواری كه منتظرش بود از آنجا فرار كرد اما من با خودروام او را تعقیب كردم و بعد از چند دقیقه به موتوسیكلت آنها كوبیدم و با كمك مردم دستگیرشان كردم. در حالی كه دو متهم اتهام شان را پذیرفته بودند بازجویی ها از آنان ادامه یافت تا اینكه آنها به ۱۰۱ فقره كیف قاپی اعتراف كردند. یكی از آنان گفت: آن طور كه ما فهمیده بودیم صندوق عقب بعضی از خودروها را زمانی كه درهایشان باز باشد، می شود باز كرد به همین دلیل ما هم چند مرتبه این كار را امتحان كردیم. با تكمیل تحقیقات در این باره، پرونده با صدور قرار مجرمیت و كیفرخواست به شعبه ۱۱۵۶مجتمع قضایی بعثت ارسال شد و در نهایت با حكم قاضی هر كدام از متهمان به تحمل چهار سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق و رد مال به مالباختگان محكوم شدند..... / گزارش : روزنامه شرق