اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زورگیری وحشیانه از «کودکان کار»



اخبار,اخبار حوادث ,زورگیری

 

اخبار حوادث - بی رحم ترین مرد تهران دستگیر شد
زورگیری وحشیانه از «کودکان کار»

مردی که کودکان کار را با وعده یک «شغل خوب»، فریب داده و به مناطق خلوت می کشاند و سپس از آنان زورگیری می کرد، توسط پلیس دستگیر شد.

ساعت 19 شب گذشته ماموران گشت انتظامی کلانتری 152 خانی آباد نو حین گشت زنی در خیابان دولتخواه بودند که متوجه زورگیری از یک پسر بچه توسط راکب یک دستگاه موتورسیکلت شدند در صدد دستگیر متهم برآمدند.

متهم به محض مشاهده پلیس فرار را بر قرار ترجیح داده و به سرعت متواری شد ماموران با اجرای طرح مهار دقایقی بعد موفق به دستگیری سارق زورگیر که خود را «شهرام» 24 ساله معرفی کرد، شدند و در بازرسی از وی گوشی تلفن همراه مالباخته به همراه سیصد هزار تومان وجه نقد از متهم کشف شد.

متهم پس از دستگیری به همراه شاکی به کلانتری دلالت داده شد و تحت بازحویی های فنی قرار گرفت.

در ادامه شاکی در تحقیقات پلیسی به ماموران گفت: در کمربندی جاده ساوه متهم به عنوان اینکه به وی کار بنایی می دهد وی را فریب داده و پس از رفتن به محل خلوت و متروک اقدام به زورگیری و پاشیدن اسپری اشک آور و وارد آوردن ضربات جزیی با چاقو به وی نموده که سپس با حضور مامورین سارق زورگیر دستگیر شده است.

پس از تفهیم اتهام به متهم، «شهرام» ضمن اعتراف به جرم خود، گفت: با موتورسیکلت ضمن پرسه زنی در طول برزرگراه آزادگان تحت عنوان مسافرکش اقدام به سوار کردن کارگران فصلی و ساختمانی کرده و آنان را پس از کشاندن به محل خلوت از آنان زورگیری کرده و اموالشان را به سرقت می بردم.

سرهنگ امید بهمنیاری رییس کلانتری 152 خانی آباد نو با اعلام این خبر، افزود: پس از اعترافات صریح متهم به جرم خود پرونده ای در این رابطه تشکیل و جهت واکاوی زوایای پنهان آن در اختیار کارآکاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

اخبار حوادث - باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
زورگیری وحشیانه درتهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رهایی از کار، آرزوی کودکان کهنه شده کار



کار کردن کودکان

کودکان آشنا با کار و رنج خیابان های هند، دولتی تشکیل داده اند تا به مردم و هم سالانشان درباره حقوق کودک آگاهی ببخشند. دولتی که نخست وزیری ۱۳ ساله دارد و همه ۳۸ وزیر آن را کودکان کار و خیابانی تشکیل می دهند که با کمک موسسه های غیردولتی از رنج کار رها شده اند.

این کودکان که تا چندی پیش، در اطراف خط آهن یا ایستگاه های اتوبوس پرسه می زدند و یا صبح تا شب به انجام کارهای طاقت فرسا ناچار بودند تا خوراک روزانه خود را درآورند، حالا تلاش می کنند تا برای کودکان کار، آموزش و آسایش فراهم کنند.

سوراج، ‌نخست وزیر این دولت به همراه ۶۰ کودک دیگر که برخی وزیرند و دیگران مامورانی که به وزیرها کمک می کنند، پس از رهایی از کار، مدتی را در یک مرکز بازپروری در منطقه باهارایچ هند گذراندند و آموزش دیدند. پس از مدتی، آن ها دولت خود را تشکیل دادند، دولتی کامل با وزیران بهداشت، آموزش، ورزش، محیط زیست و فرهنگ. آن ها تلاش می کنند تا درباره حق کودکان برای زندگی، امنیت، رشد و مشارکت به جامعه آگاهی ببخشند.

اعضای این دولت مانند هر سیاست مدار دیگری، برای ترویج باورهای شان گردهمایی تدارک می بینند، سخن رانی می کنند و برنامه هایی برای آشنا کردن کودکان کار با حقوق شان برپا می کنند.

این کوشندگان کوچک حقوق بشر امیدوارند با آگاهی بخشیدن به کودکان کار آن ها را تشویق کنند تا به سازمان های حمایت از کودکان کار بپیوندند و به مدرسه بروند تا بتوانند آینده بهتری برای خود بسازند، زیرا به باور این کودکان: "تا زمانی که همه کودکان از کار رها نشوند، هیچ کودکی آزاد نیست."