اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زورآزمایی باد و آلودگی در شهرهای بزرگ /بارش خفیف در شمال شرق کشور



اخبار,اخبار اجتماعی, سازمان هواشناسی

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی گفت:امروز بارش خفیف باران و برف در شرق خزر و شمال شرق انتظار می‌رود که از بعدازظهر از میزان ابرناکی در این مناطق نیز کاسته خواهد شد.

 احد وظیفه، مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی گفت: امروز بارش خفیف باران و برف در شرق خزر و شمال شرق انتظار می‌رود که از بعدازظهر از میزان ابرناکی در این مناطق نیز کاسته خواهد شد. به سبب سکون هوا در روز گدشته کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت بهبود قابل ملاحظه‌ای نداشت، اما امروز در برخی ساعات به سبب وزش باد کاهش آلودگی هوا در این شهرها پیش‌بینی می‌شود.
 
وظیفه ادامه داد: خلیج فارس امروز در نواحی مرکزی مواج بوده و این شرایط به تدریج به سایر نواحی خلیج فارس نیز گسترش می‌یابد. فردا صبح نیز در این مناطق دریا مواج پیش بینی می‌شود.
 
به گفته وظیفه آسمان پایتخت امروز کمی ابری و گاهی وزش باد ، فردا نیز آسمان تهران صاف درپاره ای نقاط غبارآلود پیش بینی شده است.
 
همچنین محمدمهدی عشقی، رئیس اداره پیش بینی و پیش آگاهی جوی اداره کل هواشناسی استان تهران با تاکید بر اینکه بررسی نقشه های پیش یابی نشان می دهد طی روزهای آینده بارشی(برف و باران) نخواهیم داشت، گفت: امروز شاهد وزش باد به نسبت شدید در سطح استان خواهیم بود.
 
محمدمهدی عشقی  اظهار کرد: از فردا تا روزهای پایانی هفته در کلانشهر تهران پایداری هوا پیش بینی می شود و برهمین اساس میزان آلودگی هوا نیز در پایتخت افزایش خواهد یافت.

عشقی خاطر نشان کرد: ماهواره های پیش بینی هواشناسی نشان می دهد که هیچ سامانه بارشی در حال ورود به استان تهران نیست و به نظر می رسد حداقل در این هفته خبری از بارش برف و باران در استان به ویژه کلانشهر تهران نیست.

هم اکنون (ساعت 6 صبح شنبه) دمای هوای تهران 6 درجه بالای صفر است و اردبیل دمای 4 درجه و کردستان 2 درجه زیر صفر را تجربه می‌کند.


 اخبار  اجتماعی  -  میزان


ویدیو مرتبط :
تشکیل بزرگ ترین دایره آبی شمال شرق کشور در مشهد93/8/23

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هوای سرد میهمان ماند/ وزش باد شدید و بارش‌های پراکنده در راه/کاهش 10 تا 15 درجه ای دما در شمال شرق کشور



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی , هواشناسی

  مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: هوای سرد نیمه شمالی کشور تا آخر هفته جاری تداوم دارد.

به گزارش میزان،مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: هوای سرد نیمه شمالی کشور تا آخر هفته جاری تداوم دارد.

وی افزود: بر اساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، امروز سامانه بارشی در شمال شرق کشور موجب بارش پراکنده شده و به تدریج از کشور خارج می‌شود. همچنین امروز خلیج فارس مواج خواهد بود و در برخی مناطق شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: اواخر امروز و فردا به علت گذر امواج تراز میانی جو از جنوب کشور برای برخی مناطق جنوب غرب، جنوب و جنوب شرق بارش پراکنده باران و وزش باد پیش بینی می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی همچنین درباره هوای استان تهران اظهار کرد: هوای این استان، امروز کمی ابری در پاره‌ای نقاط همراه با غبار صبحگاهی و در اواخر وقت با افزایش ابر خواهد بود و هوای استان تهران، فردا نیمه ابری در ارتفاعات همراه با بارش پراکنده و به تدریج کاهش ابر پیش بینی می‌شود.

گفتنی است سازمان هواشناسی،کاهش دمای 10 تا 15 درجه ای در شمال شرق و 5 تا 10 درجه ای را در استان‌های شمالی،گیلان ، مازندران و گلستان را پیش بینی کرده است.


 اخبار  اجتماعی  -  میزان