اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زن قربانی نقشه مشتریانش شد



زن قربانی نقشه مشتریانش شد

دو پسر جوان که پس از قتل زن تنها، عابر بانک او را سرقت کرده بودند با ردیابی دوربین مداربسته بانک دستگیر شدند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش جام جم آنلاین از پلیس آگاهی تهران بزرگ، شامگاه 14 مرداد سال جاری مأموران کلانتری 108 نواب از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 در جریان خبر احتمال فوت در طبقه سوم ساختمانی مسکونی واقع در کوچه ای بن بست در خیابان رودکی ـ پائین تر از خیابان مرتضوی قرار گرفتند.

با حضور مأموران در محل و انجام تحقیقات مقدماتی از ساکنان مجتمع و با توجه به مشام رسیدن رسیدن بوی تعفن، هماهنگی های لازم با آتش نشانی انجام شد.

با ورود مأموران به داخل واحد مسکونی طبقه سوم ، مأموران جسد متعلق به زنی 40 ساله به هویت «مریم . م» را کشف کردند که وضعیت جسد نشان از مرگ متوفی در چند روز گذشته داشت.

بلافاصله موضوع کشف جسد به پلیس آگاهی تهران اعلام شد و تیم تشخیص هویت و عوامل بررسی صحنه جرم اداره دهم پلیس آگاهی در محل حاضر شدند.

با حضور تیم بررسی صحنه جرم اداره دهم ، پزشکی قانونی و تشخیص هویت و انجام بررسی های اولیه ، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که متوفی بر اثر خفگی و انسداد جریان تنفسی به قتل رسیده است که شواهد نشان از آن داشت که مقتول بر اثر فشار ناشی از پیچیده شدن شال به دور گردن به قتل رسیده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور قاضی رسولی، بازپرس شعبه پنجم ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران ، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

کارآگاهان در اولین مرحله از تحقیقات پلیسی خود و برای مشخص کردن انگیزه قتل، به تحقیق از همسایگان و خانواده مقتول پرداختند.

بررسی صحنه جنایت نشان از آن داشت که قاتل یا قاتلین به احتمال بسیار فراوان از آشنایان مقتول بوده اند چرا که هیچگونه آثاری از ورود به عنف به داخل منزل مقتوله، در محل مشاهده نشد.

با توجه به شواهد و دلایل بدست آمده، کارآگاهان به تحقیق از همسایگان و خانواده مقتول پرداخته و در همان مراحل اولیه اطلاع پیدا کردند که مقتوله اعتیاد شدیدی به مصرف کراک و شیشه داشته و به همین علت از همسر خود متارکه كرده و با دیگر اعضای خانواده اش نیز رفت و آمدی نداشته است.

در تحقیقات از همسایگان نیز مشخص شد که مقتوله به واسطه اعتیاد به مواد مخدر ، محل سکونت خود را به محلی برای رفت و آمد افراد معتاد و استعمال مواد تبدیل کرده و به همین علت افراد زیادی به خانه وی در رفت و آمد بوده اند که همین موضوع باعث ایجاد نارضاتی در میان اهالی محل شده بود.

کارآگاهان اداره دهم در بررسی های دقیق تر خود موفق به پیدا کردن اسناد و مدارک متعلق به حساب عابر بانک متعلق به مقتوله شدند اما با وجود بازرسی های دقیق هیچگونه عابر بانک متعلق به مقتوله از منزل وی کشف نشد.

کارآگاهان در ادامه تحقیقات و با توجه به احتمال به سرقت عابر بانک متعلق به مقتوله، بررسی حساب بانکی وی را در دستور کار خود قرار داده و اطمینان پیدا کردند که در زمان مرگ متوفی، قاتل یا قاتلین اقدام به برداشت پول از حساب وی کرده اند.

کارآگاهان در ادامه تحقیقات خود و با شناسایی محل برداشت وجه نقد در یک مغازه سوپرمارکت در منطقه سعادت آباد و همچنین در یک شعبه بانکی در منطقه اتوبان یادگار امام، با مراجعه به این دو محل به بررسی تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته آنها پرداخته و اطمینان پیدا کردند که در هر دو نوبت، جوانی حدودا 25 ساله اقدام به انجام خرید از سوپر مارکت و برداشت وجه نقد از حساب متعلق به مقتوله کرده است.

بلافاصله تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته مورد بررسی قرار گرفت و اعضای خانواده مقتوله موفق به شناسایی تصویر «بهزاد . گ» 24 ساله شدند.

همسایگان مقتوله نیز با مشاهده تصاویر «بهزاد» اظهارداشتند که وی از مدتی پیش و به همراه افراد دیگری در منزل مقتوله در حال رفت و آمد بوده است.

سرانجام با شناسایی هویت «بهزاد» و انجام تحقیقات پلیسی، مخفیگاه وی در منطقه سعادت آباد شناسایی و کارآگاهان وی را در مخفیگاهش دستگیر و به اداره دهم منتقل کردند.

با انتقال بهزاد به اداره دهم و آغاز تحقیقات، وی صراحتا به ارتکاب جنایت با همدستی یکی از دوستان خود به هویت «حمزه . ن» 19 ساله اعتراف کرد.

بهزاد به کارآگاهان اظهارداشت: از طریق یکی از دوستان خود با مقتوله آشنا شدم و به منزل وی رفت و آمد داشتم. روز حادثه من به همراه دوستم به هویت «حمزه» در منزل مقتوله بودیم. قرار بود تا از افرادی که برای مصرف مواد مخدر به منزل مقتوله می آیند زورگیری كنیم که دو نفر خانم و آقا وارد منزل شدند که طبق نقشه، من و حمزه با آنها درگیر شدیم و داخل کیف آنها را گشتیم اما هیچ پولی همراهشان نبود. مقتوله گمان می کرد که ما به او دروغ می گوییم و با این تصور با ما درگیر شد. ابتدا او را هل دادم که به زمین افتاد؛ با کمک حمزه و با شالی که دور گردن مریم بود، او را خفه کرده و پس از سرقت عابر بانک که رمز ورود به حساب بر روی آن نوشته بود از خانه فرار کردیم.

با توجه به اعترافات صریح «بهزاد»، کارآگاهان حمزه را نیز در مخفیگاهش واقع در خیابان پیروزی دستگیر کردند که این متهم نیز در تحقیقات ضمن تأیید اظهارات بهزاد، به مشارکت در ارتکاب جنایت اعتراف کرد.

سرهنگ آریا حاجی زاده معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر، افزود: با توجه به اعترافات صریح متهم به ارتکاب جنایت، دستور بازداشت موقت از سوی مقام محترم قضایی صادر و متهمان جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند./جام جم آنلاین

 


ویدیو مرتبط :
نقشه ساخت شعاع زن طلا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زن تنها، قربانی نقشه همسایه سارق



 اخبار حوادث - زن تنها، قربانی نقشه همسایه سارق

پنج مرد جوان که متهم به قتل و سرقت اموال زنی هستند، پای میز محاکمه رفتند و جزییات این جنایت هولناک را توضیح دادند.

به گزارش شرق، نماینده دادستان در ابتدای جلسه در جایگاه حاضر شد و خطاب به قضات شعبه 113 دادگاه کیفری ‌استان تهران گفت: متهمان که رحمان، ستار، هوشنگ، مهرداد و علی نام ‌دارند، با طراحی نقشه‌ای وارد خانه زنی تنها شدند و بعد از به‌قتل‌رساندن او اموالش را به سرقت بردند.

 

مطابق کیفرخواست صادره متهم ردیف اول مباشرت و متهم ردیف دوم معاونت در قتل و مباشرت در سرقت داشته و سایر متهمان نیز متهم به معاونت در سرقت هستند بنابراین به‌عنوان نماینده دادستان تهران درخواست صدور حکم قانونی را دارم.  در ادامه با توجه به اینکه اولیای‌دم در دادگاه حاضر نبودند، وکیل آنها گفت: من از طرف سه موکلم درخواست قصاص را مطرح و اعلام می‌کنم با توجه به اینکه ردی از پسر مقتول نیست و خانواده‌اش نتوانستند او را پیدا کنند، موکلانم حاضر به پرداخت سهم دیه برادرشان و همچنین تفاضل دیه مقتول هستند.


سپس رحمان - متهم ردیف اول - در جایگاه حاضر شد. او اتهام قتل را قبول کرد و گفت: روز حادثه همگی ما در خانه هوشنگ بودیم. او گفت در همسایگی‌اش زنی تنها زندگی می‌کند که بیشتر اوقات در خانه نیست و حالا نیز خانه‌اش خالی است می‌توانیم به آنجا برویم و سرقت کنیم ما هم قبول کردیم. وقتی وارد خانه شدیم من و ستار به اتاق‌خواب رفتیم و همین‌که چراغ را روشن کردیم زن تنها را دیدیم که روی تخت خوابیده‌ بود.

 

او از دیدن ما وحشت کرد و قصد داشت فرار کند. من از ستار خواستم دست و پایش را بگیرد خودم هم چسب پیدا کردم و دهانش را بستم بعد سراغ کمدها رفتیم و شش‌میلیون‌تومان پول، دو انگشتر و عابربانک مقتول را پیدا و سرقت کردیم زمان خروج از خانه دهان مقتول را باز کردم. زمانی که ما داشتیم از خانه خارج می‌شدیم او هوشیار بود.

 

  در ادامه سایر متهمان در جایگاه حاضر شدند و دفاعیات خود را مطرح کردند. سپس هیات قضات شعبه 113 دادگاه کیفری‌ استان تهران برای تصمیم‌گیری درخصوص این پرونده وارد شور شدند.
اخبار حوادث - شرق