اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زنی با پاهای فیل!



یکی از بیماران مبتلا به سندروم proteus می باشد که موجب شده پاهای وی رشد غیر عادی داشته و همچنان در حال بزرگ شدن باشند.

 

زن باپای فیل

 

وی که ۳۵ سال سن دارد در حال حاضر ۱۰۰ کیلو گرم وزن دارد و اندازه دور پاهای وی در حدود ۹۰ سانتیمتر می باشد.


ویدیو مرتبط :
له شدن پیر مرد زیر پاهای فیل خشمگین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصاویر زنی با پاهای بیونیک/ رکاب زدن با پاهای بیونیک از پاریس تا لندن



درحالی که ماراتون خیریه زنی با پاهای بیونیک از پاریس تا لندن قلب بسیاری از ناظران را تسخیر کرد، وی درنظر دارد این بار همین مسیر را با پاهای بیونیک خود رکاب بزند.

 

رکاب زدن با پاهای بیونیک

 

به گزارش خبرگزاری مهر، کلیر لوماس که دارای پاهای بیونیک است و نمی تواند پای خود را حرکت دهد در نظر دارد مسیر 402 کیلومتری را با یک دوچرخه مخصوص از پاریس تا لندن طی کند.

 

این دوچرخه مخصوص از ضربات الکترونیکی برای تحریک ماهیچه های وی و در نتیجه وارد کردن نیرو به پدال استفاده می کند.

 

رکاب زدن با پاهای بیونیک

 

کلیر لوماس به رغم فلج بودن پاهایش امیدوار است بتواند بهار آینده از پاریس تا لندن رکاب بزند

 

لوماس به دنبال یک حادثه اسب سواری و صدمه شدید ستون فقرات از ناحیه کمر به پایین فلج شده است و دن همسر وی بار دیگر در این سفر وی را همراهی می کند.

 

رکاب زدن با پاهای بیونیک

 

کلیر لوماس 31 ساله در گفتگو با تلگراف اظهار داشت: به رغم اینکه این سفر با ماراتن بسیار متفاوت است، اما به نظر می رسد که کار دشواری خواهد بود. هنگامی که ماراتن را انجام می دادم نیازی نبود که پاهای قوی داشته باشم چرا که سرعت ربات پایین بود.

 

وی در حال حاضر از یک دوچرخه ایستا در منزل استفاده می کند و امیدوار است بتواند در بیرون از منزل نیز رکاب زدن را ادامه دهد.

 

در آوریل امسال وی همراه همسرش که یک محقق زیست شناس است و همراه دختر یک ساله خود ماراتن لندن را انجام دادند ، ماراتنی که دو هفته و نیم به طول انجامید.

 

این ماراتن خیریه با هدف جمع کردن مبلغی برای تحقیقات مربوط به ستون فقرات انجام شد که طی آن وی توانست 200 هزار پوند به این تحقیقات کمک کند.

 

وی همراه با درد و رنجی که برای ایستادن تحمل می کند از خط پایان این ماراتن را 16 روز پس از آغاز عبور کرد وصدها نفر برای تماشای خاتمه این ماراتن در لندن حضور داشتند

 

مردم بریتانیا انتظار داشتند که مقامات مدال افتخاری برای این دستاورد به لوماس اهدا کنند اما گفته می شود که مقامات از ارائه این مدال سرباز زدند چرا که وی ماراتن را ظرف 24 ساعت به اتمام نرسانده بود. این درحالی است که 14 نفر از برندگان این ماراتن که از تلاشهای وی تحت تأثیر قرار گرفته بودند مدالهای خود را به کلیر لوماس اهدا کردند.

 

این دلگرمی ها موجب شد که وی به رغم داشتن پاهای بیوتیک فکری برای انجام یک کار خیریه دیگر داشته باشد.

 

قرار است پاهای وی به یک دوچرخه الکترونیکی متصل شود که در حقیقت یک سه چرخه است و الکترودها به بدن وی و به یک محرک الکترونیکی متصل می شود. در این میان یک رایانه که با فشردن یک دکمه فعال می شود ماهیچه ها را در پاهای وی کنترل کرده و موجب می شود که این ماهیچه ها حرکت پدال زدن را انجام دهند.

 

یک دستگاه در فرمان سه چرخه اجازه مدیریت شدت محرک و سرعت پدال زدن را کنترل می کند.

 

کلیر روز ویلچیر همراه دخترش؛ وی قرار است از یک سه چرخه برای رکاب زدن از پاریس تا لندن استفاده کند

 

وی به عنوان بخشی از تمرینهای خود در مسابقه دوچرخه سواری گلاسو شرکت کرد و امیدوار است بتواند بهار سال آتی مسیر انتخابی خود را رکاب بزند./مهرنیوز