اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زنگ هشدار هوا در اصفهان نواخته شد



اخبار ,اخبار اجتماعی ,آلودگی هوای اصفهان

 

اخبار اجتماعی - زنگ هشدار هوا در اصفهان نواخته شد

شاخص کیفی هوای اصفهان امروز سه شنبه در شرایط هشدار قرار گرفت.

بابک صادقیان رییس اداره آزمایشگاه های حفاظت محیط زیست استان اصفهان افزود: از ساعت پایانی روز گذشته بویژه ساعات ابتدایی امروز به دلیل سکون شدید هوا و پایداری اتمسفر، میانگین غلظت آلاینده های هوا در ایستگاههای سنجش آلودگی اصفهان بیانگر شرایط هشدار است.

وی اظهار کرد: بر این مبنا در اصفهان و شهرهای خمینی شهر، نجف آباد و شاهین شهر با افزایش قابل ملاحظه غلظت آلاینده ها شاخص کیفی هوا به ترتیب بسیار ناسالم و خطرناک و به نوعی به مرحله هشدار رسیده است.

صادقیان افزود: شرایط مذکور کماکان ادامه دارد و بیشترین شاخص مربوط به ذرات معلق زیر 10 میکرون به ویژه ذرات زیر 5/2 میکرون است که شامل آلاینده های مربوط به سوخت خودروها و نیروگاه ها و صنایع می شود.

وی از تشکیل کمیته اضطراری آلایندگی هوا در ساعت 12 امروز با دبیری اداره کل محیط زیست استان و حضور اعضای این کمیته شامل هواشناسی، مدیریت بحران استانداری و مرکز بهداشت خبر داد.

شاخص آلودگی هوای اصفهان برحسب نمودار ایستگاه های مراقبت دائم اداره کل حفاظت محیط زیست استان در مناطق مختلف این کلان شهر حاکی از شرایط ˈخطرناکˈ هواست.

بر اساس نمودار ایستگاه های مراقبت دائم وضعیت کیفی هوای اصفهان که بر روی پایگاه اطلاع رسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قرار دارد شاخص آلودگی هوای اصفهان تا لحظه مخابره این خبر، عدد 217(AQI) را نشان می دهد.

همچنین وضعیت کیفی هوای شهرستانها در ایستگاه های مراقبت دائم در شهرستان شاهین شهر، نجف آباد و خمینی شهر هم با نمایش عدد 154 (AQI) در شرایط بسیار ناسالم با قرار دارد.

اخبار اجتماعی - ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
نواخته شدن زنگ انقلاب(موسسه مفتاح)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زنگ آغاز سال تحصیلی نواخته شد



 

 

 آغاز سال تحصیلی

 

 

زنگ آغاز سال تحصیلی ۹۰-۸۹ صبح پنجشنبه توسط معاون اول رئیس جمهور به صدا درآمد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم آغاز سال تحصیلی جدید صبح پنجشنبه در دبیرستان پسرانه نمونه دولتی رشد واقع در منطقه ۱۶ تهران با حضور محمدرضا رحیمی، حمید رضا حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به صدا درآمد.

در این مراسم پیام رئیس جمهور که هم اکنون در نیویورک به سر می برد قرائت شد.

در سال تحصیلی جدید بیش از ۱۳ میلیون دانش آموز در مقاطع مختلف در بیش از صد هزار مدرسه کشور تحصیل می کنند..../تحلیل:مهر