اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زنگ انشا در مدارس تعطیل شده؟



اخبار,اخبار اجتماعی,انشا

مدیر کل فرهنگی و هنری آموزش و پرورش گفت: زنگ انشاء و کتابخوانی در مدارس اجرا می شود اما به طور رسمی تبدیل به یک زنگ نشده است؛ چرا که نیاز به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش دارد.

مهدی علی اکبرزاده درباره مغفول ماندن زنگ انشاء و کتابخوانی در مدارس، اظهار کرد: این موضوعات جزء برنامه های اصلی ما است و اجرا می شود.

وی افزود: ممکن است در قالب یک زنگ خاص اجرا نشود، اما اگر زنگی در مدرسه اجرا شود باید از طریق شورای عالی آموزش و پرورش بررسی و به سازمان پژوهشی و برنامه ریزی درسی ابلاغ شود تا در سرفصل های درسی دانش آموزان در مقاطع مختلف بگنجانند.

مدیر کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: اگر یک زنگ در مدارس ایجاد شود، باید زنگ دیگری کم یا تعدیل یابد و دستبردن به برنامه های آموزشی دانش آموزان به سادگی نیست.

علی اکبرزاده بیان کرد: با جرات اعلام می کنم زنگ انشاء و کتابخوانی در مدارس از بعد پرورشی در همه مقاطع در حال اجرا است و برای تقویت این موضوع در سال تحصیلی ۹۴-۹۳، انواع مختلف کتاب به مدارس ارسال کرده ایم و طرح ۵۰ هزار نمایشگاه در ۵۰ هزار مدرسه اجرا و برگزار شد. همچنین نمایشگاه یادیارمهربان با کمک شهرداری برپا شده است.

وی عنوان کرد: موضوع نویسندگی و انشاء در استانهای مختلف نیز اجرا شده است و جشنواره های مختلفی در این باره برگزار کرده اند و مقوله انشاء و کتابخوانی با قدرت در معاونت پرورشی دنبال می شود.

وی یادآور شد: اگر قرار باشد انشاء و کتابخوانی تبدیل به زنگ شوند، باید مورد بررسی کارشناسان قرار گیرد، البته این امر در حال انجام است و اگر شورای عالی آموزش و پرورش بررسی کند و به معاونت پژوهشی ابلاغ شود، به صورت رسمی در مدارس اجرا خواهیم کرد.

اخبار اجتماعی - مهر


ویدیو مرتبط :
زنگ انشا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زنگ ورزش مدارس تهران تعطیل شد


سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران گفت: فعالیت‌های بدنی مدارس شهر تهران روزهای سه شنبه و چهارشنبه ممنوع است.

باشگاه خبرنگاران جوان: سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران گفت: فعالیت‌های بدنی مدارس شهر تهران روزهای سه شنبه و چهارشنبه ممنوع است.

مسعود ثقفی سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به تعطیلی زنگ ورزش روزهای سه شنبه و چهارشنبه مدارس اظهار کرد: با توجه به تصمیم کمیته‌ اضطرار آلودگی هوای شهر تهران، فعالیت‌های بدنی در مدارس شهر تهران در دو روز آینده (سه شنبه و چهارشنبه) انجام نمی شود.

وی در ادامه توصیه کرد خانواده‌ها در این دو روز فرزند خود را به مهدکودک‌ها نسپارند.

ثقفی در پایان تصریح کرد: هر گونه تصمیم گیری در خصوص وضعیت تعطیلی مدارس منوط به تصمیم کمیته‌ اضطرار آلودگی هوای شهر تهران است.