اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زنگنه تغییرات در وزارت نفت را کلید زد/ کدخدایی گزینه ریاست دیوان محاسبات



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

زنگنه تغییرات در وزارت نفت را کلید زد

بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت صبح امروز با صدور سه حکم جداگانه تغییرات در نفت را کلید زد.

وزیر نفت طی حکمی کریم زمانی را به سمت مشاور وزیر و مدیر کل دفتر وزارتی منصوب کرد.
همچنین زنگنه، دکتر منصور معظمی را به عنوان سرپرست معاونت امور بین الملل و بازرگانی وزارت نفت منصوب کرد.

وزیر نفت در سومین حکم صادره نیز مهندس محسن پاک نژاد را به سمت سرپرست اداره کل نظارت بر صادرات و مبادلات مواد نفتی منصوب کرد.
 
وزیر نفت همچنین در نامه های جداگانه ای از زحمات احمد خالدی در طول تصدی سمت معاونت امور بین الملل و بازرگانی و از زحمات علیرضا نیکزاد رهبر در طول مدت خدمت در سمت مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی قدردانی کرد.

بیژن نامدار زنگنه، در نخستین پیام خود خطاب به کارکنان صنعت نفت هم ضمن سپاسگزاری از آنها، اعلام کرد: "امروز با کمال فروتنی دستان قدرتمند و تحول آفرین یکایک کارکنان را برای خلق "حماسه اقتصادی" به گرمی می فشارم. "

 


شفیعی گزینه سرپرستی وزارت علوم

مسعود شفیعی استاد دانشگاه دانشگاه امیرکبیر به عنوان گزینه برای سرپرستی وزارت علوم مطرح شده است.

وی در گفت‌وگو با فارس از ارایه رزومه کاری برای سرپرستی وزارت علوم خبر داد و گفت: تا کنون از وی برنامه کاری خواسته نشده است.
به گفته وی از افراد دیگری نیز برای ارایه رزومه به منظور سرپرستی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درخواست شده است.

مسعود شفیعی پیش از این سمت‌هایی همچون معاون آموزشی و پژوهشی وزارت علوم، معاون پژوهشی و آموزشی دانشگاه پیام‌نور و رئیس دانشکده مهندسی برق را در دستور کار داشته است.

 


کدخدایی گزینه ریاست دیوان محاسبات

نام عباسعلی کدخدایی سخنگوی سابق شورای نگهبان به عنوان یکی از جدی‌ترین گزینه‌ها برای تصدی ریاست دیوان محاسبات کشور مطرح شده است.

به گزارش  تسنیم، مجلس شورای اسلامی در تاریخ بیست‌وسوم تیرماه امسال انتخاب سه تن از حقوق‌دانان شورای نگهبان را که از سوی قوه قضاییه به مجلس معرفی شده بودند را در دستورکار قرار داد.

عباسعلی کدخدایی، محسن اسماعیلی، سام سوادکوهی و نژادالله ابراهیمیان به عنوان حقوق‌دان در تاریخ بیست‌ویکم تیر توسط قوه قضاییه به مجلس معرفی شدند که در نهایت و با رأی اکثریت نمایندگان مجلس، محسن اسماعیلی با 137 رأی، سام سوادکوهی با 147 رای و نژادالله ابراهمیان را با  130 رأی به عنوان حقوقدانان این شورا برای فعالیت 6 ساله انتخاب شدند.

به گزارش تسنیم،کدخدایی که سخنگویی شورای نگهبان را بر عهده داشت و نتوانست رأی کافی برای عضویت در این شورا را از مجلس کسب کند. پس از خداحافظی‌ کدخدایی از عضویت در شورای نگهبان، و همچنین سخنگویی این شورا، شنیده شده که وی پیشنهاداتی از سوی مجلسی‌ها برای تصدی کرسی ریاست دیوان محاسبات کشور را داشته و احتمال می‌رود که  کدخدایی ریاست این دیوان را بر عهده بگیرد.
رحمانی‌فضلی، رئیس دیوان محاسبات کشور، پنج‌شنبه هفته گذشته با رای اعتماد مجلس به عنوان وزیر کشور در دولت یازدهم فعالیت خود را آغاز کرد.

همچنین اخبارحاکی از آن است که کدخدایی قصد حضور در مسئولیت‌های دیگر شورای نگهبان را نیز ندارد و احتمالاً وی به زودی از سمت معاونت اجرایی این شورا نیز کناره‌گیری خواهد کرد.
براساس آیین‌نامه داخلی مجلس، رئیس دیوان محاسبات کشور با پیشنهاد کمیسیون برنامه و بودجه و رأی اکثریت نمایندگان در صحن علنی تعیین می‌شود.
خبرآنلاین/فارس/تسنیم

 

 


ویدیو مرتبط :
واکنش زنگنه به تغییرات مدیریتی وزارت نفت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اظهارات زنگنه در باره قیمت بنزین،تغییرات قریب الوقوع در وزارت نفت و ...



زنگنه در برنامه نگاه یک شبکه اول سیما

اظهارات زنگنه در باره قیمت بنزین،افزایش تولیدگاز،تغییرات قریب الوقوع در وزارت نفت و ...

وزیر نفت گفت:قول میدهم که در پایان اجرای برنامه هایم در صنعت نفت و گاز در وضعیت سربلندی به ویژه در میادین مشترک که مورد برداشت رقباست، قرار داشته باشیم.

وزیر نفت که در برنامه نگاه یک شبکه اول سیما سخن می گفت، اظهار داشت:در حال حاضر از مرحله کسب اطلاع از وضعیت نفت عبور کرده ایم و داریم در مورد مسایل و رفع گرفتاری ها در حوزه نفت تصمیم گیری می کنیم.

وی در خصوص اولویت هایش برای وزارت نفت گفت: در بخش گاز با کمبود جدی تولید مواجه ایم. الان که تابستان است، 90 میلیون لیتر سوخت مایع در نیروگاه ها می سوزانیم و پیش بینی بنده این است که این میزان در زمستان به 170 میلیون لیتر برسد.

زنگنه افزود:به قیمت متعارف ارزش این میزان سوخت سالی 18 میلیارد دلار ارزش دارد. این میزان سوخت قابل صادرات است. این سوخت را باید با گازی جایگزین می کردیم  که در دو میدان گازی مشترک در حال از دست رفتن است. میعانات گازی آن و اتان آن که می توانست خوراک پتروشیمی ها شود، متاسفانه در حال از دست رفتن است.

وزیر نفت تاکید کرد:باید تولید گاز از پارس جنوبی بالا برود. 7 فاز پارس جنوبی را بنده برای راه اندازی اولویت بندی کرده ام. در صورت راه اندازی این فازها 17 هزار بشکه میعانات، 2 میلیون تن ال پی جی، 2 میلیون تن اتان به دست می آید و 170 میلیون متر مکعب هم گاز به شبکه وارد می شود.

زنگنه اظهار داشت: در مرحله بعد اولویت برنامه کاری بنده حل مساله نفت است که شاید این برنامه همزمان با افزایش تولید گاز، باید اجرا شود. بر این اساس، ظرفیت تولید باید به سال 84 (یعنی به 4 میلیون و 300 هزار بشکه در روز) برگردد. اما این که چقدرتولید کنیم منوط به وضعیت بازار است. 6 ماهه این اتفاق می افتد. بعد هم باید توان صادرات و صادرات را بالا ببریم. این یک ضرورت است.

وزیر نفت ادامه داد:در پتروشیمی و پالایش و پخش به خصوص تولید فرآورده ها در پالایشگاه ها برنامه دارم که تا پایان سال تولید فرآورده ها به ویژه بنزین بالا برود.

وی افزود: متاسفانه پالایشگاه ستاره خلیج فارس گیرهای بسیاری دارد الان وضعیت امیدبخشی ندارد ولی من با کمک دوستان این مشکل را حل می کنیم. مسائل این پالایشگاه، ناشی از کمبود پول نبوده و نابسامانی مدیریتی بوده. خیلی پول خرج شده ولی بهره وری نداشته است.

وزیر نفت افزود: تولید نفت و گاز از میادین مشترک هم در اولویت است. تامین سوخت زمستانی مردم و نیروگاه ها هم در حال برنامه ریزی است.

وزیر نفت در خصوص قانون هدفمندسازی یارانه ها گفت: قانون هدفمندی یارانه ها دم بریده اجرا شد. هدفمندی را ما در ماده 3 برنامه چهارم گذاشته بودیم و مجلس هفتم قیمت گذاری آن را خراب کرد. بعد هم که اجرا شد یک بخش آن اجرا شد و حمایت از تولید برداشته شد و فقط توزیع پول به مردم اجرا شد. الان هم باید با مطالعه کامل ادامه اجرای آن در دستور کار دولت قرار گیرد. چون صرف تاکید بر افزایش یارانه نقدی در عمل به تورم و کاهش قدرت خرید مردم می انجامد.

وی افزود: اگر بخواهیم سوخت و به ویژه بنزین را به قیمت بازار منطقه یعنی بالای 3 هزارتومان به مردم بفروشیم، شرطش ارائه خودروی ارزان و کم مصرف است. ما دولتیم و نه نگهدارنده یک بنگاه خودروساز(هر چند صنعت خودرو مهم است)، لذا باید طی 3 تا 4 سال باید کیفیت خودرو بالا برود و مصرف سوخت خودرو ها هم کاهش یابد. سیاست خودروی گران و بنزین ارزان غلط است.

وزیر نفت در مورد تغییرات مدیریتی در صنعت نفت گفت: من هنوز تغییراتی نداده ام و هنوز 2 نفر را حکم داده ام حالا تغییرات مانده است. تنها به مدیرکل وزارتی و بازرسی حکم داده ام و بقیه تغییرات به صورت سرپرستی بوده است. تا 10 روز آینده در سطح معاونان تغییرات خواهم داد و احتمال حفظ برخی از آنها هست./خبرآنلاین