اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زنان 11 سال زودتر به بلوغ رفتاری می رسند



سن بلوغ رفتاری مردان,سن بلوغ رفتاری زنان

زنان 11 سال زودتر به بلوغ رفتاری می رسند

از هر 10 زن مورد بررسی در این مطالعه، هشت نفر می گفتند مردان هرگز رفتار بچگانه خود را متوقف نمی کنند و حتی در بزرگسالی نیز مانند بچه ها دست از بازی کردن و هله و هوله خوردن در زمان نامناسب بر نمی دارند.

اغلب زنان، مردان را به داشتن رفتار های ناپخته و نابالغ متهم می کنند اما به تازگی دانشمندان به شواهدی از صحت این مدعا دست یافته اند.

به گزارش مهر، محققان مرکز نیکلدئون در انگلیس می گویند سنی که مردان در آن به بلوغ و پختگی کامل می رسند، 43 سالگی است در حالی که زنان 11 سال زودتر از آنها یعنی در سن 32 سالگی به بلوغ کامل می رسند.

از هر 10 زن مورد بررسی در این مطالعه، هشت نفر می گفتند مردان هرگز رفتار بچگانه خود را متوقف نمی کنند و حتی در بزرگسالی نیز مانند بچه ها دست از بازی کردن و هله و هوله خوردن در زمان نامناسب بر نمی دارند.

ماشین بازی در خیابان و پشت چراغ راهنمایی و رانندگی، ناتوانی در پختن ساده ترین غذاها، پوزخند زدن در به کار بردن کلمات رکیک نیز به عنوان نشانه های نابالغ بودن مردانه تفسیر می شود.

این در حالی ست که مردان دو برابر زنان خود را نابالغ و ناپخته توصیف می کنند اما از سوی دیگر زنان دو برابر مردان احساس می کنند در یک رابطه زناشویی رشد می کنند.

یک سوم زنانی که فکر می کردند شوهرانشان بسیار ناپخته و نابالغ هستند، آنها را ترک می کنند.

این درحالی است که مردانی که هنوز مادرشان لباس های آنها را می شوید و غذا برایشان می پزد در پایین ترین حد ناپختگی و نابالغی قرار دارند.

در این بررسی نشان داده شد از هر چهار زن یک نفر احساس می کرد خودش باید تمامی تصمیمات مهم را در زندگی زناشویی اتخاذ کند.

تقریبا 46 درصد زنانی که در رابطه زناشویی قرار داشتند احساس می کردند نقش مادر همسرشان را ایفا می کنند./مهر

 

 

 


ویدیو مرتبط :
چرا مردان زودتر از زنان می میرند؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تولید اولین نقشه از بلوغ جهان در 11 میلیارد سال قبل



تولید اولین نقشه از بلوغ جهان در 11 میلیارد سال قبل

یک تیم بین‌المللی از ستاره‌شناسان موفق به ایجاد اولین نقشه از جهان در 11 میلیارد سال قبل شده‌اند که شکاف میان انفجار بزرگ و انبساط جهانی سریع پس از آن را پر کرده است.

 

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این پژوهش که در مجله Astronomy & Astrophysics منتشر شده، به نمایش رویدادهای موجود در جهان در حدود سه میلیارد سال پس از انفجار بزرگ پرداخته که در آن فرآیند انبساط آهسته‌تر شده و هنوز نیروی ماده تاریک کهکشانها را از یکدیگر دور نکرده است.

 

اطلاعات زیادی از انفجار بزرگ در پژوهش‌های کیهانی وجود داشته و انبساط فزاینده آن در طی چند میلیارد سال با بررسی چگونگی حرکت کهکشانهای دور قابل مشاهده است.

 

اما این نقشه برای اولین بار زمان بلوغ کیهان را به نمایش درآورده، پیش از آنکه وارد یک جهش ناگهانی در رشد شود.

 

دانسته‌های دانشمندان در مورد ماده تاریک و انرژی تاریک بسیار کم بوده اما ستاره‌شناسان بر این باورند که نیرو باید به عنوان مسئول سرعت انبساط جهان وجود داشته باشد. تصور می‌شود که این دو نیرو در کنار هم 96 درصد جهان را تشکیل می‌دهند.

 

این پژوهش جدید با بررسی دقیق دوره‌ای که گرانش پیروز شده و انبساط را کنتر کرده، از این نظریه پشتیبانی می کند که انرژی تاریک به طریقی در زمان انبساط جهان بوجود آمده است.

 

به گفته دانشمندان، اگر به جهان به شکل یک قطار هوایی بنگریم، اکنون در دوره سرازیری قرار داشته و در مسیر بر سرعت آن اضافه می‌شود. این سنجشهای جدید از زمانی پرده برداشته که جهان در سربالایی قرار داشته و هنوز در اثر نیروی گرانش از سرعت بسیار کمی برخوردار بوده است.

 

این نقشه که کار 63 دانشمند از 9 کشور جهان بوده، با استفاده از یک شیوه بدیع برای بررسی نور شدید از 50 هزار کوازار یا اختروش در مسیر آن به سوی زمین از میان ابرهای هیدروژن گردآوری شده است.

 

این دانشمندان یک تصویر از جهان قدیمی را به شیوه مشابه روشن کردن یک توده مه با هزاران پرتو تولید کرده‌اند.

 

این پژوهش اولین دستاورد از یک پروژه پنج ساله در سومین مطالعه «اسلوان» بوده که در سال 2009 آغاز شده است. این تیم انتظار دارند بتوانند تا پایان این پروژه نور حدود 160 هزار اختروش را بررسی کنند./ایسنا