اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زمین لرزه ای 5.6 ریشتری سراوان را تکان داد/ حضور مردم در معابر عمومی



زمین لرزه ای 5.6 ریشتری سراوان را تکان داد/ حضور مردم در معابر عمومی

زمین لرزه ای به شدت 5.6 ریشتر لحظاتی قبل منطقه زلزله گشت و سراوان را به شدت تکان داد.

به گزارش خبرنگار مهر، در حالی پس لرزه های زمین لرزه 7.5 ریشتری سراوان ادامه دارد که لحظاتی قبل بزرگترین پس لرزه این زمین لرزه در سراوان روی داد و موجب هراس و حضور مردم در معابر عمومی مناطق زلزله زده شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به سراوان هم اکنون مردم در معابر عمومی حضور دارند و برخی از دیوارهای ترک خورده زمین لرزه اصلی در زمین لرزه 5.6 ریشتری ساعت 7 و 45 دقیقه صبح امروز فرو ریخته است.

هنوز هیچ گزارشی در خصوص میزان خسارات زمین لرزه جدید در یافت نشده است اما نیروهای امدادی و هلال احمر در بین مردم حضور دارند و خواستار حفظ آرامش و رعایت نکات ایمنی از سوی ساکنان منطقه هستند.

کانون زمین لرزه جدید سراوان در عمق 90 کیلومتری زمین قرار دارد و مشخصات جغرافیایی زمین لرزه نیز 62.26 درجه طول جغرافیایی و 28.25 درجه عرض جغرافیایی ثبت شده است.

مردم مناطق زلزله زده شب نسبتا سرد گذشته را در معابر عمومی سپری کرده اند و در پس بروز چند زمین لرزه شدید در سراوان و خاش استقبال مردم از اردگاههای اسکان موقت نیز افزایش یافته است نیرویهای هلال احمر در این اردوگاهها در حال امداد رسانی به زلزله زدگان هستند.

همچنین سطح تخریب زمین لرزه در برخی از روستاهای منطقه زلزله زده قابل توجه و بیش از 30 درصد می باشد که شامل ریزش آوار خانه های خشت و گلی است./مهر

 

 

 


ویدیو مرتبط :
زمین لرزه شش ریشتری تایوان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زمین لرزه 5.2 ریشتری خراسان جنوبی را تکان داد





اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

زمین لرزه 5.2 ریشتری خراسان جنوبی را تکان داد

زمین لرزه ای به بزرگی 5.2 ریشتر ساعاتی قبل حوالی روستای "زهان" در خراسان جنوبی را لرزاند.

به گزارش خبرنگار مهر، این زمین لرزه در ساعت 5 و 20 دقیقه صبح یکشنبه 12 شهریور به وقوع پیوست.

شبکه لرزه نگاری بیرجند وابسته به مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، کانون این زمین لرزه را در عرض شمالی 32.47 و طول شرقی 59.90 اعلام کرد.

کانون این زمین لرزه نیز در عمق 12 کیلومتری زمین ثبت شده است.

تاکنون در زمینه خسارات احتمالی این زمین لرزه گزارشی اعلام نشده است. 

اخبار تکمیلی در این خصوص به زودی منتشر می شود./مهر