اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زمان و نحوه ثبت نام پذیرش بدون آزمون در 3 مقطع اعلام شد



اخبار ,اخبار دانشگاه ,ثبت نام پذیرش بدون آزمون

 

اخبار  انشگاه - زمان و نحوه ثبت نام پذیرش بدون آزمون در 3 مقطع اعلام شد

سازمان سنجش آموزش کشور فرآیند ثبت نام پذیرش بدون آزمون ورودی متقاضیان واجد شرایط برای ورود به مقاطع كارشناسی ناپیوسته، كارشناسی ارشد و دكتری سال تحصیلی 94- 93 را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، به توجه به ابلاغیه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، پذیرش و جایابی متقاضیان در سالجاری درمقاطع كارشناسی ‌ناپیوسته، كارشناسی‌ارشد و دكتری براساس آیین‌نامه ارائه تسهیلات به برگزیدگان علمی برای ورود به دوره های تحصیلی بالاتر با تایید نهایی سازمان سنجش صورت می‌پذیرد.

شرایط اعلام شده از سوی سازمان سنجش:

1ـ مقطع دكتری تخصصی
پذیرش در مقطع دكتری تخصصی صرفاً به صورت مستقیم براساس فراخوان خاص دانشگاهها طبق كلیه ضوابط و شرایط آیین نامه مذكور و مصوبات وزارت متبوع انجام میپذیرد و تایید نهایی آنان از طریق سازمان سنجش آموزش كشور خواهد بود.

2ـ مقطع كارشناسی ارشد
متقاضیان واجد شرایط می توانند به صورت مستقیم از طریق فراخوان دانشگاهها اقدام و در صورت عدم پذیرش می توانند از تاریخ  15 تیر لغایت 25 تیر به سایت اینترنتی سازمان سنجش آموزش كشور www.sanjesh.org جهت ثبت نام در دانشگاههایی كه پذیرش توسط دانشگاه صورت نمی پذیرد، مراجعه کنند.

3- مقطع كارشناسی ناپیوسته
متقاضیان واجد شرایط می توانند به صورت مستقیم از طریق فراخوان خود دانشگاهها اقدام و در صورت عدم پذیرش میتوانند از تاریخ 10 تا 20 تیر به سایت اینترنتی سازمان سنجش آموزش كشور www.sanjesh.org جهت ثبت نام در دانشگاههایی كه پذیرش توسط دانشگاه صورت نمی پذیرد، مراجعه کنند.

تذکرات
1ـ پذیرش توسط سازمان در مقاطع كارشناسی ارشد و كارشناسی ناپیوسته صرفاً برای دانشگاهها و موسساتی صورت می گیرد كه مستقیماً اقدام به پذیرش دانشجو براساس آیین نامه مذكور نکرده اند لذا متقاضیانی كه در سایت سازمان سنجش ثبت نام كنند، براساس ظرفیتهای موجود گزینش خواهند شد و لزوماً تمام متقاضیان ثبت نام شده جایابی نخواهند شد.

2- فهرست اسامی دانشگاهها و رشته هایی كه مقرر است پذیرش آنها از طریق فرآیند جایابی این سازمان صورت پذیرد در زمان ثبت نام اطلاع رسانی خواهد شد.

3- دانشجویان واجد شرایط آیین نامه مذكور میبایست فرم تقاضانامه ورود به مقاطع كارشناسی ناپیوسته و كارشناسی ارشد را كه در سایت سازمان سنجش قابل مشاهده بوده و در اختیار دانشگاهها نیز قرار داده شده است با تایید و مهر دانشگاه فارغ التحصیلی پس از اسكن، در زمان ثبتنام در سایت سازمان بارگذاری و نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

4- آیین نامه مذكور و  دستورالعملها، مصوبات و فرمهای مربوط از طریق سایت این سازمان و از پیوند زیر قابل دریافت است.
اخبار دانشگاه - مهر

 


ویدیو مرتبط :
نحوه ثبت نام برای شرکت در آزمون فنی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زمان ثبت نام آزمون کارشناسی‌ارشد آزاد اعلام شد



 

 

کارشناسی ارشد

 

 

 

وی با بیان اینکه آزمون امسال همانند سال گذشته برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: هیچ تغییری در روند اجرایی برگزاری آزمون صورت نمی‌گیرد.

محمدرضا مهرادفر در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آغاز ثبت‌نام آزمون سراسری دانشگاه آزاد اسلامی در هفته آخر بهمن ماه، گفت: آزمون غیرپزشکی دانشگاه آزاد در روزهای 17 و 16 تیر ماه برگزار می‌شود .

وی با بیان اینکه آزمون امسال همانند سال گذشته برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: هیچ تغییری در روند اجرایی برگزاری آزمون صورت نمی‌گیرد.

معاون اجرایی مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به آغاز ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی در هفته آخر دی ماه ، گفت: این آزمون در روزهای 22 تا 24 اردیبهشت ماه سال90 برگزار می‌شود .

وی به ثبت‌نام آزمون دکترای تخصصی دانشگاه آزاد در هفته دوم دی ماه اشاره کرد و افزود: این آزمون در طی روزهای 28 و 29 بهمن ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

مهرادفر از اعلام نتایج آزمون کارشناسی ناپیوسته در هفته آخر دی ماه خبر داد و گفت: این آزمون 12 آذر ماه با شرکت 275 هزار داوطلب در 102 رشته برگزار شد.

وی در خصوص زمان ثبت‌نام آزمون کاردانی دانشگاه آزاد اسلامی نیز اظهارکرد: ثبت‌نام این آزمون در اردیبهشت ماه انجام و آزمون در تیر ماه برگزار می‌شود..../تحلیل:ایسنا