اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زمان سکته در ایران قابل پیش بینی شد



اخبار,اخباراجتماعی,پیش بینی  زمان سکته

 

 اخبار اجتماعی - زمان سکته در ایران قابل پیش بینی شد/ سیاری: سالانه 136 هزار ایرانی بر اثر سکته می میرند

 معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه سالانه 136 هزار نفر به علت سکته قلبی یا مغزی جان خود را از دست می‌دهند گفت: با بررسی عوامل خطر می‌توانیم زمان سکته افراد را پیش بینی کنیم.

علی اکبر سیاری، در مورد تفاوت‌های شبکه بهداشت حومه شهری با شبکه بهداشت روستایی گفت: بخشی از کارها همانی است که در شبکه روستایی در حال انجام است.

او این فعالیت‌ها را مراقبت‌های پایه عنوان کرد و گفت: مسائل مربوط به بهداشت محیط، واکسیناسیون، مراقبت‌های مادر و کودک از جمله این اقدامات است که در شبکه بهداشت حومه شهر‌ها نیز انجام می‌شود.

معاون بهداشت وزیر بهداشت ادامه داد: بخشی از اقدامات نیز متفاوت خواهد بود به طور مثال طرحی در دست تهیه داریم که مخصوص بیماریهای غیرواگیر و ثبت ریسک فاکتورهای مربوط به سلامتی هموطنان می‌شود.

او گفت: در این طرح ریسک فاکتورهایی تحت نظر قرار می‌گیرد که سبب مرگ زودرس می‌شود مانند عوامل سکته مغزی و قلبی.

سیاری به مرگی سالانه 43 هزار نفر به علت سکته مغزی و 93 هزار نفر به علت سکته قلبی در کشور خبر داد و گفت: برای تمام مردم پرونده سلامت تشکیل می‌شود و به هر کدام کارت سلامت تعلق می‌گیرد و ما بر اساس اطلاعات مندرج در این پرونده زمان سکته مغزی یا قلبی فرد را پیش بینی می‌کنیم تا فرد مراقبت‌ها از خود را افزایش دهد.

او گفت: عواملی باعث سکته قلبی و مغزی می‌شود که ما با بررسی آنها می‌توانیم زمان احتمالی سکته مغزی یا قلبی را پیش بینی کنیم.

به گفته معاون بهداشت وزیر بهداشت، در شبکه بهداشت حومه شهرها خدماتی از قبیل مبارزه با آسیب‌های اجتماعی مانند ایدز و اعتیاد نیز ارائه می‌شود.
 اخبارا جتماعی - فارس
 


ویدیو مرتبط :
‫مدت زمان ماندگاری کبودی بینی بعد از عمل جراحی بینی‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

2015 زمان استقرار سپر موشکی اسرائیل در مقابل ایران



2015 زمان استقرار سپر موشکی اسرائیل در مقابل ایران

 

مقامات اسرائیلی اعلام کردند سپر چند مرحله ای دفاع هوایی (پدافند هوایی) این رژیم موسوم به سامانه" ارو 3" تا ابتدای سال 2015 تکمیل می شود.

 

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز، آنها گفته اند که این سامانه دفاع هوایی را با توجه به ایران، طراحی و راه اندازی می کنند.

این سامانه پدافند هوایی شامل موشک های رهگیر" میان برد" و ماهواره هایی است که موشک های "دوربرد" را در فضا مورد هدف قرار می دهند.

"یواف تورجمان" از شرکت صنایع هوایی اسرائیل اعلام کرد: راه اندازی سامانه پیشرفته ضد موشکی" آرو 3 " در ابتدای سال 2014 یا 2015 به مرحله نهایی خواهد رسید.

وی افزود:" پیش بینی می شود ابتدای سال 2011  برای اولین بار سامانه موشکی " آرو 3 " به آزمایش گذاشته شود".

گفته می شود هزینه هر موشک در سامانه موشکی " آرو 3 " یک تا سه میلیون دلار باشد.

تورجمان افزود: ما از پدافند قوی سخن می گوییم. در این سپر موشکی حتی اگر در ابتدا موشک ما اشتباه کند وضعیت به گونه ای خواهد بود که موشک دوم بتواند موشک مهاجم را منهدم کند.

پیش از این طرح سپر موشکی" ارو 3 " طرح محرمانه ای به شمار می رفت ولی هم اکنون این رژیم تصمیم به اطلاع رسانی در این باره کرده است.

یک مقام ارشد اسرائیلی در این زمینه گفت که اطلاع رسانی درباره سپر موشکی ارو3 با هماهنگی کامل وزارت دفاع اسرائیل و با توجه به شرایط فعلی انجام شد.

رویترز می نویسد: درصورت دست یابی ایران به سلاح هسته ای، موضع سوریه، حزب الله لبنان و مبارزان فلسطینی و لبنانی درجنگ با تل آویو تقویت خواهد شد.

"تسویکا هایموویچ" سرهنگ نیروی هوایی اسرائیل دراین باره اظهار داشت:" ما دو یا پنج سال دیگر، ایده سامانه چند مرحله ای دفاع هوایی را به واقعیت تبدیل خواهیم کرد. در پنج سال آینده شاهد خواهیم بود که این طرح عملیاتی می شود."

وی افزود: سامانه دفاع هوایی"دافدز سلینگ "اسرائیل نیز در سال 2013 آماده خواهد بود.

اظهارات هایموویچ در حالی مطرح می شود که تل آویو پس از جنگ 33 روزه با حزب الله لبنان در سال 2006، سامانه ضد موشکی "گنبد آهنین" را ایجاد کرد که قادر است راكت ها و موشک های شلیك شده با برد پنج تا 70 كیلومتری را منهدم کند.

در مرحله بعدی، این سپر موشکی اسرائیل شامل سیستم موشکی" آرو" خواهد شد که از 10 سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است. این سامانه برای رویارویی با حملات موشكی ایران و سوریه در مناطق مرتفع اسراییل استقرار یافته است.../عصر ایران