اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زمان ثبت‌ نام پذیرش بدون کنکور دانشگاه ها


شاور عالی سازمان سنجش، 19 مورد از مهمترین جزئیات ثبت نام از متقاضیان کد رشته محلهای تحصیلی بدون آزمون دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی برای نیمسال دوم سال تحصیلی جاری را اعلام کرد.

خبرگزاری مهر: مشاور عالی سازمان سنجش، 19 مورد از مهمترین جزئیات ثبت نام از متقاضیان کد رشته محلهای تحصیلی بدون آزمون دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی برای نیمسال دوم سال تحصیلی جاری را اعلام کرد.

حسین توکلی به موارد 19 بندی اشاره کرد.

انتشار دفترچه راهنما از 17 دی ماه

1. بر اساس مصوبه کارگروه ماده 4 قانون پذیرش دانشجو، پذیرش دانشجو در تعدادی از کدرشته محلهای تحصیلی ( برای حدود 10 هزار کدرشته محل ) دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی بدون برگزاری آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی دیپلم متقاضیان صورت می پذیرد.

2. پذیرش برای کدرشته محلها در سال جاری و از نیمسال دوم سال تحصیلی جاری شروع خواهد شد.

3. شرایط، ضوابط و فهرست کدرشته محلهای تحصیلی، نحوه ثبت نام، انتخاب کد رشته محلهای تحصلی و نحوه گزینش دانشجو در کدرشته محلهای مذکور بدون آزمون در دانشگا آزاد اسلامی برای نیمسال دوم سال تحصیلی91 از طریق سایت مرکز آزمون دانشگاه مذکور در نیمه دوم دی ماه سال جاری و در تاریخ در نظر گرفته شده اعلام خواهد شد.

4.شرایط، ضوابط، فهرست کد رشته محلهای تحصیلی، نحوه ثبت نام، انتخاب کد رشته محلهای تحصیلی و نحوه گزینش دانشجو در کد رشته محلهای تحصیلی بدون آزمون در دانشگاه پیام نور و موسست آموزش عالی غیردولتی برای نیمسال دوم سال تحصیلی جاری توسط سازمان سنجش و به صورت دفترچه تنظیم و دفترچه راهنمای مذکور از روز یکشنبه 17 دی ماه سال جاری روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد.

آغاز ثبت نام از 18 دی ماه


5. بر اساس برنامه زمانی پیش بینی شده، ثبت نام و انتخاب رشته برای شرکت در پذیرش دانشجو در کدرشته محلهای دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیردولتی برای نیمسال دوم سال تحصیلی جاری برای کدرشته محلهای تحصیلی بدون آزمون از روز دوشنبه 18 دی ماه جاری از طریق سایت سازمان سنجش آغاز و در روز یکشنبه 24 دی ماه سال جاری پایان می پذیرد.

6. اطلاعیه این سازمان درباره شرایط، ضوابط، تاریخ و نحوه ثبت نام و انتخاب رشته برای پذیرش دانشجو در کدرشته محلهای تحصیلی بدون آزمون پیام نور و موسسات آموزش عالی غیردولتی در روز شنبه 16 دی ماه سال جاری بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد و در نشریه پیک سنجش 19 دی ماه منتشر خواهد شد.

چه کسانی حق  شرکت در آزمون دارند


7. تمام متقاضیان ضرورت دارد واجد شرایط عمومی و اختصاصی همچنین دیگر ضوابط مندرج در دفترچه راهنما بوده و برادران از نظر خدمت وظیفه عمومی منعی برای ثبت نام و در صورت پذیرفته شدن برای ادامه تحصیل برابر مقررات مربوط که در دفترچه راهنما درج می شود، نداشته باشند.

8. دارندگان دیپلم نظام قدیم آموزش متوسطه همچنین دارندگان گواهینامه دوره پیش دانشگاهی و یا شاغل در دوره پیش دانشگاهی که حداکثر تا 30 بهمن ماه سال جاری موافق به دریافت گواهینامه پیش دانشگاهی می شوند، حق ثبت نام و شرکت در این پذیرش را دارند.
 
9. دارندگان مدرک کاردانی یا فوق دیپلم دانشگاهها و موسسات آموزش عالی، همچنین دارندگان مدرک کاردانی پیوسته فنی و حرفه ای یا شاغلین به تحصیل در دوره های کاردانی که حداکثر تا 30 بهمن ماه 91 موفق به دریافت گواهینامه کارانی می شوند، حق ثتب نام و شرکت در این پذیرش را دارند.
 
اسامی گروه های آزمایشی بدون آزمون

 
10. بر اساس ضوابط، دارندگان دیپلم نظام قدیم آموزش متوسطه بدون توجه به نوع دیپلم و دارندگان مدرک پیش دانشگاهی یا شاغل به تحصیل در دوره پیش دانشگاهی که حداکثر تا 30 بهمن ماه سال جاری موفق به دریافت مدرک پیش دانشگاهی می شوند، بدون توجه به نوع مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی، با توجه به رشته های تحصیلی مورد علاقه خود می توانند در یکی از گروه های آزمایشی علوم ریاضی فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر یا زبانهای خارجی ثبت نام کنند.
 
اعلام وجه ثبت نام در دوره های بدون آزمون

 
11. هر یک از داوطلبان ضرورت دارد پس از مطالعه دقیق اطلاعیه منتشره سازمان سنجش همچنین دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته، در صورت واجد شرایط بودن از 18 دی ماه به سایت سازمان سنجش مراجعه و پس از پرداخت مبلغ 8500 تومان به عنوان وجه ثبت‌نام انتخاب رشته در یک گروه آزمایشی از طریق کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است، نسبت به دریافت شماره پرونده و رمز ورود و سپس ثبت‌نام و انتخاب رشته اقدام کنند.

12. داوطلبانی که علاوه بر شرکت در گروه‌های علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و یا علوم انسانی، علاقمند به شرکت در گروه آزمایشی هنر یا زبانهای خارجی و یا هر دو باشند، لازم است برای هر کدام از گروه‌های آزمایشی دوم و سوم مبلغ ذکر شده را برای هزینه ثبت‌نام و انتخاب رشته پرداخت و سپس نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته در کد رشته محل‌های گروه‌های آزمایشی دوم و سوم اقدام کنند.
 
13. انتخاب رشته این متقاضیان در یک فرم صورت گرفته که داوطلب لازم است با توجه به علاقه، نسبت به اولویت‌بندی رشته خود اقدام کند.

14. داوطلبانی که تنها علاقه‌مند به شرکت در گروه آزمایشی هنر یا زبان‌های خارجی هستند، می‌توانند این گروه‌ها را به عنوان تنها گروه آزمایشی از میان گروه‌های آزمایشی پنج گانه انتخاب کنند.
 
حق انتخاب 50 کدرشته محل


15. هر داوطلب می‌تواند با توجه به مفاد دفترچه راهنما و رعایت شرایط و ضوابط، حداکثر 50 کد رشته محل را از میان کد رشته محل‌های گروه‌های آزمایشی انتخابی، انتخاب و کد رشته‌ محل‌های مربوط را به ترتیب تقدم علاقه، مرتب کند.
 
16. داوطلبان لازم است پیش از تکمیل فرم تقاضانامه الکترونیکی ثبت‌نام، ابتدا نسبت به تکمیل فرم پیش‌نویس تقاضانامه و انتخاب رشته اقدام کرده و پس از بررسی‌های لازم و اطمینان از صحت آن، اطلاعات مربوط را حداکثر تا 24 دی ماه در سایت سازمان سنجش و فرم تقاضانامه الکترونیکی وارد کنند.

17. اطلاعات داوطلبان از روز 20 تا 26 دی ماه بر روی سایت سازمان سنجش به منظور مشاهده ثبت‌نام کننده و در صورت لزوم ویرایش اطلاعات قبلی قرار خواهد گرفت.

زمان اعلام اسامی قبولیهای نهایی

 
18. بر اساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده، پس از گزینش نهایی، فهرست اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی هر یک از کد رشته محل‌های تحصیلی در هفته پایانی بهمن ماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار داده خواهد شد و پذیرفته‌شدگان باید بر اساس مفاد اطلاعیه همراه فهرست اسامی، با در دست داشتن مدارک لازم در تاریخ‌های تعیین شده، برای ثبت‌نام در کد رشته محل قبولی به دانشگاه‌ها یا موسسه آموزش عالی ذیربط مراجعه کند.

ممنوعیت انتقال پذیرفته شدگان بدون آزمون

 
19. پذیرفته‌شدگانی که از این طریق پذیرش و به موسسات آموزش عالی معرفی می‌شوند، بر اساس مصوبات مربوط، مجاز به تغییر رشته و انتقال نیستند، بنابراین متقاضیان باید در انتخاب کدرشته محل‌های تحصیلی و اولویت‌بندی آنها توجه و دقت لازم را داشته باشند و پس از اعلام نتایج نهایی، به هیچ وجه تقاضایی در این خصوص پاسخ داده نخواهد شد.


ویدیو مرتبط :
ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آغاز ثبت‌نام رشته‌های بدون کنکور دانشگاه آزاد از ساعت 14 امروز/ پذیرش براساس معدل دیپلم



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد خبر داد:

آغاز ثبت‌نام رشته‌های بدون کنکور دانشگاه آزاد از ساعت 14 امروز/ پذیرش براساس معدل دیپلم

رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد از آغاز ثبت‌نام رشته محل‌های بدون آزمون دوره کارشناسی این دانشگاه از ساعت 14 امروز از طریق سایت مرکز آزمون به نشانی www.azmoon.org خبر داد.

ناصر اقبالی با بیان اینکه ثبت‌نام داوطلبان تا 30 دی ادامه دارد، گفت: ثبت‌نام این دوره برای پذیرش نیمسال دوم (بهمن ماه) دانشگاه صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این نوع پذیرش در دانشگاه آزاد در این دوره برای اولین بار انجام می‌شود، اظهار کرد: ارزشیابی و پذیرش داوطلبان بر اساس معدل کتبی دیپلم است.

به گفته اقبالی، داشتن دیپلم کامل نظام قدیم متوسطه یا گواهی پایان دوره پیش دانشگاهی نظام جدید متوسطه برای ثبت‌نام الزامی است، بنابراین داوطلبانی که 30 بهمن ماه بتوانند موفق به دریافت گواهی پیش دانشگاهی خود شوند، ثبت‌نام و ادامه تحصیل آنها بلامانع می‌باشد.

وی با اشاره به نحوه انتخاب رشته محل‌ در این دوره گفت: متقاضیان می‌توانند نسبت به انتخاب چهار رشته شهر از یک مجموعه اقدام کنند و انتخاب‌های مجدد آنها از سایر مجموعه‌های امتحانی نیز محدودیتی ندارد.

رییس مرکز آزمون با تاکید بر اینکه داوطلبان پس از انتخاب رشته و تایید آن در سایت، باید کد پیگیری دریافت کنند، تصریح کرد: داوطلبان باید این کد را تا زمان اعلام نتایج نزد خود حفظ کنند.

وی با تاکید بر اینکه پذیرش دانشجو در این دوره، فقط برای نیمسال دوم سال تحصیلی 91-92 معتبر است، خاطر نشان کرد: پذیرفته‌شدگان امکان ثبت‌نام با تاخیر در نیمسال‌های بعدی را ندارند.

اقبالی با بیان اینکه انتقالی از رشته محل‌های بدون آزمون به رشته محل‌های با آزمون ممنوع است، خاطر نشان کرد: پذیرش داوطلبان به صورت بومی استانی است، البته در دوره کارشناسی سال گذشته 95 درصد از داوطلبان در استان‌های محل زندگی خود ثبت‌نام کرده‌اند.

وی افزود: تمام سهمیه‌های مصوب نیز در دوره بدون آزمون هم اعمال خواهد شد./ایسنا