اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زمان توزیع کارت کنکور دکتری



اخبار ,اخبار دانشگاه , کارت کنکور دکتری

 

اخبار دانشگاه - توزیع کارت کنکور دکتری از 13 اسفند/ شرکت 240 هزار داوطلب دکتری

آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز (Ph.D) روز جمعه 16 اسفندماه برگزار می شود و 240 هزار و 361 داوطلب این آزمون می توانند از روز سه شنبه 13 اسفندماه کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز (Ph.D) در 8 گروه آموزشی و 267 کد رشته امتحانی برگزار می شود و 240 هزار و 361 نفر در این آزمون ثبت نام کردند که از این تعداد 102 هزار و 204 نفر زن و 138 هزار و 127 نفر مرد هستند.

به عبارت دیگر 42.53 درصد داوطلبان زن و 57.47 درصد داوطلبان مرد هستند که تعداد داوطلبان نسبت به سال گذشته  22 هزار و 495 نفر بیشتر است.

در آزمون ورودی دکتری سال 93 داوطلبان باید به کلیه دروس شامل دروس تخصصی، استعداد تحصیلی و زبان خارجی پاسخ دهند. سطح سئوالات امتحانات تخصصی در حد دانش و تجربیات فارع التحصیل کارشناسی و کارشناسی ارشد در هر رشته و منطبق بر شورای عالی برنامه ریزی است.

دفترچه شماره یک مجموعه دروس تخصصی و دفترچه شمار دو استعداد تحصیلی و زبان خارجی و یک پاسخنامه به داوطلبان داده می شود. . آزمون کلیه دروس امتحانی شامل مجموعه دروس تخصصی، استعداد تحصیلی و زبان خارجی به صورت تستی و چهارگزینه ای خواهد بود و برای هر پاسخ صحیح سه نمره مثبت و هر پاسخ غلط یک نمره منفی دارد.

اطلاعیه کارت ورودی به آزمون و برگ راهنمای مربوط و نحوه برگزاری آزمون از روز دوشنبه 5 اسفندماه بر روی سایت سازمان قرار داده می شود و در نشریه پیک سنجش روزهای 5 و 12 اسفندماه منتشر می شود.

کارت ورود به جلسه آزمون از روز سه شنبه 13 اسفندماه بر روی سایت سنجش قرار داده می شود و داوطلبان تا ساعت 24 روز پنجشنبه 15 اسفندماه 92 می توانند نسبت به پرینت کارت اقدام کنند.

آزمون ورودی دوره دکتری نیمه مترمزک سال 93 طی یک جلسه در 53 شهرستان و حوزه های مربوط برگزار خواهد شد و داوطلبان هر یک از گروه های آموزشی علوم انسانی، هنر، علوم پزشکی، دامپزشکی، زبان، کشاورزی و منابع طبیعی در مدت 120 دقیقه و علوم پایه و فنی - مهندسی در مدت 150 دقیقه به سئوالات خود پاسخ خواهند داد. همچنین داوطلبان به 30 سئوال استعداد تحصیلی در مدت 60 دقیقه و 30 سئوال زبان در مدت 30 دقیقه پاسخ می دهند.
اخبار دانشگاه - مهر

 


ویدیو مرتبط :
تاخیر در توزیع کارت اعتباری خرید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعلام زمان توزیع کارت کنکور سراسری 89



 

 

معاون سازمان سنجش آموزش کشور گفت: کارت داوطلبان کنکور سراسری امسال 5تیرماه منتشر و آزمون نیز در روزهای 10، 11 و صبح روز 12 تیرماه در 390 شهرستان و بخش کشور برگزار می شود.

حسین توکلی، افزود: داوطلبان باید برای دریافت و پرینت کارت ورود به جلسه آزمون خود به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org مراجعه کنند.

وی گفت: پس از برگزاری آزمون و تصحیح پاسخنامه داوطلبان، نتیجه اولیه به صورت کارنامه در اوایل نیمه مردادماه منتشر می شود.

معاون سازمان سنجش آموزش کشور افزود: در گروه آزمایشی ریاضی کنکور سراسری امسال 320 هزار و 362 نفر، در گروه آزمایشی علوم تجربی 463 هزار و 92 نفر، در گروه آزمایشی علوم انسانی 460 هزار و 830 نفر، در گروه آزمایشی هنر 25 هزار و 19 نفر و در گروه آزمایشی زبانهای خارجی 18 هزار و 229 نفر ثبت نام کرده اند.
وی اظهار داشت: برخلاف سالهای گذشته که همیشه تعداد داوطلبان گروه آزمایشی علوم انسانی بیشتر بود در کنکور امسال تعداد داوطلبان کنکور تجربی بیشتر است...../تحلیل:مهر