اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زمان اعلام نتایج و ظرفیت کنکورهای سال 92



اعلام نتایج و ظرفیت کنکورهای سال 92,نتایج کنکور92

زمان اعلام نتایج و ظرفیت کنکورهای سال 92

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور جزییات و زمان اعلام نتایج نهایی آزمون‌های برگزار شده در مقاطع مختلف برای سال 92 را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر حسین توکلی با اشاره به برگزاری آزمون سراسری کارشناسی سال 92، گفت: نتایج اولیه این آزمون به صورت کارنامه تنظیم و در هفته دوم مردادماه 92 بر روی سایت سازمان قرار می‌گیرد.

 

وی با اشاره به آغاز انتخاب رشته داوطلبان مجاز در هفته سوم مردادماه، گفت:‌ داوطلبان می‌توانند در زمان اعلام شده نسبت به انتخاب حداکثر 100 کد رشته محل از میان کد رشته‌ محل‌های تحصیلی گروه آزمایشی مجاز اقدام کنند و آنها را به ترتیب اولویت علاقه در فرم انتخاب رشته الکترونیکی وارد کنند.

 

اعلام نتایج نهایی کنکور در نیمه دوم شهریور

توکلی درباره اعلام فهرست اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی، گفت: اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی رشته‌های متمرکز دوره‌های روزانه، شبانه، نیمه‌حضوری، بین‌المللی و مجازی دانشگاه‌های دولتی، پیام نور، آزاد اسلامی، غیرانتفاعی و دانشگاه فرهنگیان آزمون سراسری 92 در نیمه دوم شهریور ماه از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود.

 

وی افزود: همچنین فهرست اسامی معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت رشته‌های نیمه متمرکز آزمون سراسری سال 92 به همراه برنامه زمانی مراحل مصاحبه و سایر مراحل گزینش در نیمه اول مهرماه منتشر خواهد شد.

 

مشاور عالی سازمان سنجش با بیان اینکه کارنامه نتایج گزینش نهایی انتخاب رشته‌کنندگان در نیمه اول مهرماه 92 از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود، اظهارکرد: در نهایت فهرست اسامی قبول شدگان نهایی رشته‌های نیمه متمرکز در اواخر دی ماه و یا اوایل بهمن ماه 92 منتشر می‌شود.

 

ظرفیت پذیرش داوطلبان آزمون سراسری

توکلی درباره ظرفیت پذیرش در دانشگاه‌های سراسری گفت: تاکنون ظرفیت 677 هزار و 960 نفر برای پذیرش در دانشگاه‌های سراسری اعلام شده است که امکان افزایش آن نیز وجود دارد.

 

ظرفیت و زمان اعلام نتایج نهایی آزمون ارشد

آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 92 در روزهای 18 تا 20 بهمن 91 در 139 کد رشته امتحانی و با رقابت 741 هزار و 232 داوطلب حاضر در جلسه آزمون برگزار شد.

مشاور عالی سازمان سنجش در خصوص ظرفیت پذیرش دانشجو در این دوره از آزمون، گفت: ظرفیت پذیرش در آزمون کارشناسی ارشد 92، حدود 89 هزار تا 90 هزار نفر در نظرگرفته شده است.

 

وی با اشاره به اعلام فهرست اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی در هفته اول شهریور ماه 92 از طریق سایت سازمان سنجش، خاطرنشان کرد: گزینش نهایی در کلیه کد رشته‌های تحصیلی بر اساس 80 درصد نمره آزمون و 20 درصد معدل تراز شده دوره کارشناسی و سهمیه داوطلبان انجام می‌شود.

 

اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری در نیمه دوم شهریور

مشاور عالی سازمان سنجش همچنین با اشاره به مجاز شدن 45 هزار داوطلب در آزمون دکتری 92، اظهارکرد: حدود 36 هزار و 950 داوطلب مجاز معادل 82 درصد مجازین نسبت به انتخاب رشته اقدام کرده‌اند.

وی در خصوص زمان اعلام نتایج نهایی این آزمون، گفت: نتایج نهایی این دوره از آزمون نیمه دوم شهریور ماه اعلام می‌شود.

به گفته مسوولان ظرفیت پذیرش در دوره دکتری در سال 92 بیش از 10 هزار نفر خواهد بود.

 

برگزاری آزمون کارشناسی ناپیوسته در مرداد

توکلی درباره آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال 92 نیز، تصریح کرد: آزمون‌ پذیرش دانشجو از دوره کاردانی (فوق دیپلم) به دوره کارشناسی ناپیوسته سال 1392 با توجه به رشته امتحانی داوطلبان در صبح و یا بعدازظهر روز پنج‌شنبه 24 مرداد برگزار خواهد شد.

 

وی با اشاره به برخی ضوابط این دوره، گفت:‌ هیچ دانشجویی مجاز نیست به طور همزمان در دو رشته یا در دو مقطع تحصیل کند، همچنین کدرشته‌های تحصیلی نیمسال اول و نیمسال دوم را داوطلبانی می‌توانند انتخاب کنند که حداکثر تا شهریور 92 فارغ‌التحصیل شوند.

 

مشاور عالی سازمان سنجش خاطر نشان کرد: دانشجویانی که از 31 شهریور تا30 بهمن 92 فارغ‌التحصیل می‌شوند، در صورت اعلام ظرفیت توسط دانشگاه‌ها، منحصراً مجاز به انتخاب کد رشته‌های تحصیلی نیمسال دوم هستند./ایسنا

 

 

 


ویدیو مرتبط :
نتایج تکمیل ظرفیت مقطع دکترای تخصصی دی ماه اعلام میشود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعلام نتایج چند برابر ظرفیت و زمان مصاحبه آزمون دکتری 92



آزمون دکتری,مصاحبه آزمون دکتری, زمان مصاحبه آزمون دکتری 92

اعلام نتایج چند برابر ظرفیت و زمان مصاحبه آزمون دکتری 92

حسین توکلی از اعلام اسامی واجدین شرایط شرکت در مصاحبه در روز یکشنبه 15 اردیبهشت ماه خبر داد.

مشاور عالی سازمان سنجش از اعلام اسامی واجدین شرایط شرکت در مصاحبه در روز یکشنبه 15 اردیبهشت ماه خبر داد.

حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه 45 هزار و 106 داوطلب مجاز به انتخاب رشته آزمون دکتری شده‌اند، گفت: 36 هزار و 950 داوطلب مجاز، نسبت به انتخاب رشته اقدام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه اسامی واجدین شرایط شرکت در مصاحبه حداکثر در پنج کد رشته محل استخراج روز یکشنبه 15 اردیبهشت ماه اعلام می‌شود، اظهارکرد: بدیهی است پس از انتخاب رشته توسط داوطلبان مجاز به انتخاب رشته با توجه به ظرفیت هر یک از کد رشته‌ محل‌های تحصیلی و بر اساس اولویت کد رشته محل‌های انتخابی و نمرات علمی آزمون و همچنین با در نظر گرفتن سایر ضوابط (سهمیه رزمندگان، مربی و سایر...) از بالاترین نمره تا چند برابر ظرفیت هر کد رشته محل فهرست اسامی داوطلبان واجد شرایط شرکت در مصاحبه از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org اعلام می‌شود.

وی افزود: داوطلبانی که فهرست اسامی آن در ردیف معرفی‌شدگان برای مصاحبه اعلام می‌شود باید با توجه به جدول زمانی اعلام شده در اطلاعیه‌ای که به همراه فهرست اسامی آنان بر روی سایت سازمان قرار می‌گیرد، با به همراه داشتن مدارک لازم به شرح مندرج در اطلاعیه و مدارکی که موردنظر دانشگاه مصاحبه کننده است به موسسات آموزش عالی ذیربط مراجعه و در مصاحبه شرکت کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به آغاز زمان مصاحبه معرفی‌شدگان از دهه سوم اردیبهشت ماه، گفت: این دسته از داوطلبان باید با همراه داشتن مدارک لازم و بر اساس برنامه زمانی که آن زمان اعلام می‌شود، به دانشگاه‌های پذیرنده دانشجو مراجعه کنند./ایسنا