اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زمان اعلام نتایج و ظرفیت قطعی آزمون دكتری 91



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

زمان اعلام نتایج و ظرفیت قطعی آزمون دكتری 91

معاون سازمان سنجش آموزش كشور با اشاره به پذیرش 10 هزار و 170 داوطلب در آزمون دكتری از اعلام نتایج آزمون تا بیستم شهریور ماه خبر داد.

دكتر سید جلال‌ طباطبایی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینكه ظرفیت پذیرش 10 هزار و 170 داوطلب بر اساس اعلام دانشگاه‌ها و تائید دفتر شورای گسترش وزارت علوم در دفترچه عنوان شده است، اظهار كرد: البته ظرفیت پذیرش دانشجویان استعداد درخشان نیز به این میزان اضافه می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت پذیرش دانشجو به تفكیك دوره‌های مختلف در آزمون دكتری، گفت: در این دوره از آزمون در دوره روزانه، 8 هزار و 215 داوطلب، شبانه، یك هزار و 14 داوطلب، پیام‌نور، 215 داوطلب، غیرانتفاعی، 520 داوطلب و بین‌المللی، 206 داوطلب پذیرفته می‌شوند.

معاون سازمان سنجش در خصوص ظرفیت پذیرش دانشجو به تفكیك گروه‌های آزمایشی مختلف، تصریح كرد: در گروه آزمایشی علوم انسانی، دو هزار و 529 داوطلب، علوم پایه، دو هزار و 547 داوطلب، فنی مهندسی، دو هزار و 736 داوطلب، كشاورزی، یك هزار و 151 داوطلب و هنر، 141 داوطلب پذیرفته می‌شوند.

طباطبایی افزود: همچنین در گروه آزمایشی علوم پزشكی 83 داوطلب، دامپزشكی 241 داوطلب، زبان 529 داوطلب و تربیت‌بدنی 150 داوطلب پذیرفته خواهند شد./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
نتایج تکمیل ظرفیت مقطع دکترای تخصصی دی ماه اعلام میشود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نتایج چند برابر ظرفیت آزمون دكتری 91 فردا منتشر می‌شود



دانشگاه و حوزه آموزشی , آزمون دكتری 91

 

فهرست اسامی معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت كد رشته‌ محل‌های تحصیلی آزمون ورودی دوره دكتری نیمه متمركز سال 1391 فردا از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود.

دكتر حسین توكلی مشاور عالی سازمان سنجش در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: بر اساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده، فهرست اسامی معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت كد رشته‌ محل‌های تحصیلی آزمون ورودی دوره دكتری نیمه متمركز سال 1391، از میان مجازین به انتخاب رشته كه در تاریخ مقرر نسبت به ثبت‌نام كد رشته محل‌های انتخابی خود در فرم انتخاب رشته الكترونیكی اقدام كردند، با توجه به نمرات اكتسابی و اولویت كد رشته محل‌های انتخابی و سهمیه مربوطه و حداكثر در سه كد رشته محل به منظور شركت در مصاحبه مذكور از ساعت 18 یكشنبه 28 خردادماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.

وی افزود: داوطلبانی كه در یك یا چند كد رشته محل (حداكثر 3 كد رشته محل) از رشته امتحانی ذی‌ربط در ردیف معرفی‌شدگان برای شركت در مصاحبه قرار گرفته‌اند، با توجه به مندرجات اطلاعیه كه به همراه اسامی آنها بر روی سایت سازمان قرار می‌گیرد، ضمن مراجعه به وب‌سایت دانشگاه و موسسات آموزش عالی ذی‌ربط و مطابق برنامه زمانی مشخص مربوطه به هر كد رشته محل با در دست داشتن مدارك برای شركت در مصاحبه و سایر مراحل پذیرش به دانشگاه یا موسسه مربوطه مراجعه كنند.../ایسنا