اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت آزمون ارشد



اخبار,اخباردانشگاه,نتایج تکمیل ظرفیت آزمون ارشد


 اخبار دانشگاه  - زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت آزمون ارشد

مشاورعالی سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام فهرست اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی انتخاب رشته ظرفیت‌های جدید و تکمیل ظرفیت برخی از کد رشته‌های تحصیلی آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 93 در روز دوشنبه 5 آبان ماه از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.Sanjesh.org خبر داد.

حسین توکلی در گفت‌و‌گو با ایسنا، افزود: بر اساس آمار گزارش شده 63 هزار و 92 داوطلب نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته اینترنتی در رابطه با ظرفیت‌های جدید و تکمیل ظرفیت برخی از کد رشته‌های تحصیلی آزمون ارشد ناپیوسته 93 اقدام کرده‌اند.

وی از افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو در این مرحله خبر داد و اظهارکرد: ظرفیت پذیرش دانشجو در این مرحله از 24 هزار و 773 نفر به 25 هزار و 25 نفر افزایش پیدا کرد.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در ادامه در مورد آزمون دکترا نیز گفت: بر اساس آمارهای گزارش شده اولیه 13 هزار و 973 داوطلب نسبت به انتخاب رشته و تکمیل فرم انتخاب رشته اینترنتی در رابطه با ظرفیت‌های جدید و تکمیل ظرفیت برخی از کد رشته‌های تحصیلی آزمون دکترای 93 اقدام کرده‌اند.

توکلی از افزایش ظرفیت پذیرش در این مرحله خبر داد و افزود: ظرفیت پذیرش دانشجو در این مرحله از 580 نفر به 635 نفر افزایش پیدا کرد.

وی در پایان گفت: تاریخ اعلام فهرست اسامی معرفی‌شدگان تا چند برابر ظرفیت به منظور شرکت معرفی‌شدگان در مصاحبه و بررسی سوابق علمی، پژوهشی و آموزشی آنان توسط دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی مربوط متعاقباً اعلام خواهد شد.

 

 اخبار دانشگاه  - ایسنا


ویدیو مرتبط :
نتایج تکمیل ظرفیت مقطع دکترای تخصصی دی ماه اعلام میشود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نتایج نهایی آزمون ارشد دانشگاه آزاد فردا اعلام می‌شود/زمان اعلام تکمیل ظرفیت



آغاز ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان آزمون ارشد دانشگاه آزاد

نتایج نهایی آزمون ارشد

دانشگاه آزاد فردا اعلام می‌شود/زمان اعلام تکمیل ظرفیت

رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی از اعلام نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد در ساعت 9 صبح فردا پنجشنبه 14 شهریور ماه خبر داد و گفت: حدود 70 هزار نفر در این دوه از آزمون پذیرفته شدند.

به گزارش  (ایسنا)، ناصر اقبالی در نشستی خبری با اشاره به اعلام نتایج نهایی آزمون مقطع کارشناسی ارشد در روز پنج شنبه 14 شهریور ماه از طریق سایت مرکز آزمون به نشانی www.azmoon.com، اظهارکرد: در آزمون کارشناسی ارشد امسال 625 هزار نفر داوطلب در 112 مجموعه امتحانی و 3239 رشته محل شرکت کردند.

وی با اشاره به پذیرش حدود 70 هزار داوطلب در آزمون ارشد دانشگاه آزاد، در خصوص نسبت جنسیتی پذیرفته‌شدگان، گفت: در این دوره آزمون ارشد 44 درصد زن و 56 درصد مرد پذیرفته شدند.

وی به معرفی‌شدگان 14 رشته‌ گروه آزمایشی هنر اشاره کرد و افزود: داوطلبانی که حدنصاب نمره کتبی را در این مرحله کسب کرده‌اند، برای آزمون مرحله دوم دعوت خواهند شد که آزمون‌های این مرحله در خصوص این رشته‌ها به صورت متمرکز در تهران برگزار می‌شود.

اقبالی افزود: جزئیات بیشتر آزمون مرحله دوم رشته‌های گروه آزمایشی هنر در روز شنبه 16 شهریور از طریق سایت اطلاع رسانی مرکز آزمون به نشانی www.pubr-azmoon.com ‌اعلام می‌شود.

آغاز ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان از روز سه‌شنبه
وی در خصوص زمان مراجعه این افراد به واحدهای دانشگاهی، گفت: پذیرفته شدگان می‌توانند در روزهای سه شنبه و چهارشنبه 19 و 20 شهریور ماه به واحدهای دانشگاهی مراجعه و ثبت نام قطعی در واحد را انجام دهند.

رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد از اعلام تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد در اواخر شهریور ماه خبر داد./ایسنا