اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زمان اعلام نتایج اولیه بورس خارج از كشور



اخبار,اخبار دانشگاه , بورس خارج از كشور

 

اخبار دانشگاه - انتشار اسامی واجدین شرایط؛
نتایج اولیه بورس خارج از كشور اعلام شد/ عدم امكان تبدیل بورس خارج به داخل

اسامی داوطلبان واجد شرایط اولیه بورس خارج از كشور در آزمون دكتری سال 93 که در زمان انتخاب رشته متقاضی بورس خارج بودند، منتشر شد که این افراد می توانند برای تشکیل پرونده به سازمان امور دانشجویان مراجعه کنند.

به گزارش مهر، متقاضیان شركت در آزمون نیمه متمركز دكتری (Ph.D) سال 93 كه در زمان انتخاب رشته مطابق با مندرجات دفترچه راهنمای ­آزمون مذكور، متقاضی بورس خارج از كشور بوده و براساس اطلاعیه 15 اردیبهشت ماه 93 نتیجه آنان در رابطه با بورس اعزام به خارج از كشور در كارنامه آزمون دكتری مشخص شده و در مراحل مصاحبه سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، شركت کرده­ اند، می توانند برای تشکیل پرونده مراجعه کنند.

باتوجه به اعلام سازمان امور دانشجویان افراد واجد شرایط اولیه بورس اعزام به خارج از كشور مشخص شده اند و در صورتیكه دارای شرایط و ضوابط مربوطه و همچنان متقاضی بورس خارج هستند لازم است ضمن توجه به موارد اعلام شده برای كسب اطلاعات بیشتر و تشكیل پرونده حداكثر تا تاریخ 31 شهریورماه به سازمان امور دانشجویان - اداره بورس و اعزام مراجعه کنند.

شرایط اختصاصی داوطلبان بورس خارج از كشور:
1-  حداقل میانگین (معدل) نمره­ های دروس كارشناسی و كارشناسی ارشد ناپیوسته به ترتیب 15 و 17 تراز شده و دوره­ های كارشناسی ارشد پیوسته و یا دكترای حرفه­ ای 17.

2-  حداكثر سن داوطلب در زمان تقاضا 30 سال.

تبصره 1: حداكثر سن داوطلب حسب موارد، باتوجه به شروط زیر می­ تواند افزایش یابد:

الف) ایثارگران (فرزندان و همسران شهدا، جانبازان 25درصد و بالاتر و فرزندان و همسران آنان، آزادگان و فرزندان و همسران آنان) حداكثر 33 سال.

ب) مربیان (رسمی قطعی، رسمی آزمایشی) عضو هیات علمی واجد شرایط: حداكثر 33 سال.

3- داشتن تایید هیات مركزی جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری.

4- پذیرفته شدگان اعزام، باید حداكثر تا 31 شهریور سال 94 نسبت به اخذ حدنصاب نمره زبان، اخذ اعلام نیاز از دانشگاهها، پذیرش مورد تایید شورای تخصصی اعزام، دریافت ویزا و سایر موارد اقدام كنند. بدیهی است پس از اتمام زمان مذكور، قبولی فرد لغو می شود.

تبصره 2: حداقل كسب نمره زبان برای اعزام داوطلبان رشته­ های فنی و مهندسی، كشاورزی و علوم پایه 55=MSRT و برای رشته ­های علوم انسانی و هنر 60=MSRT و یا معادل آن در آزمون­ های TOLIMO،IELTS،TOEFL  تعیین شده است. داوطلبان باید توجه داشته باشند كه افزون بر نمره مذكور، درصورتی كه دانشگاه پذیرش دهنده، قبولی و كسب نمره آزمون زبان خاصی را ملاك پذیرش خود قرار دهد، داوطلب موظف است آن شرط را تا قبل از اعزام برآورده كند.

5- كشور مورد نظر برای اعزام داوطلب به تشخیص اداره كل­ بورس و اعزام دانشجویان مشخص­ می شود.

6- دانشگاه پذیرش دهنده، استاد راهنمای خارج، موضوع رساله دكتری و استاد ناظر داخلی (یكی از اعضای هیات علمی دانشگاه محل خدمت مرتبط با تخصص پذیرفته شده) باید در شورای تخصصی اعزام اداره كل بورس و امور دانشجویان خارج مورد تایید قرار گیرند.

7- سپردن وثیقه كه میزان آن باتوجه به كشور محل تحصیل و براساس مصوبات شورای مركزی بورس تعیین می شود.

8- طبق قانون اصلاح ماده (3) قانون اعزام دانشجو به خارج از كشور در شرایط مساوی اولویت با داوطلبان متاهل است.

9- دانشجویان شاغل به تحصیل در دوره­ های كارشناسی ارشد باید تا 31 شهریور سال 93 فارغ التحصیل شوند.

10- عدم مراجعه داوطلبان واجد شرایط اولیه جهت تشكیل پرونده تا پایان شهریور ماه سال جاری به منزله انصراف است. در ضمن داوطلبانی كه علاوه بر كد رشته محل­های بورس خارج در كد رشته محل­های دانشگاهها و مراكز آموزش عالی داخل بعنوان پذیرفته شده نهایی معرفی شده­ اند نیز در صورت عدم مراجعه جهت تشكیل پرونده (تا تاریخ مذكور) داوطلب انصراف از بورس خارج محسوب شده و می­توانند در رشته قبولی نهایی داخل كشور، همانند سایر پذیرفته شدگان آزمون دكتری 93 ادامه تحصیل دهند.

سایر ضوابط :
1- امكان تبدیل بورس خارج به داخل وجود ندارد.

2- اعزام داوطلبان یا مربیان آموزشی و پژوهشی واجد شرایط كه محل خدمت آتی آنان در سایر دستگاه­های اجرایی دولتی و غیردولتی است مشروط به تقبل 100 درصد هزینه ­ها توسط دستگاه مربوط و ارائه موافقت­نامه رسمی از دستگاه­های اجرایی مربوط، با مطمح نظر قراردادن ماده 61 قانون مدیریت خدمات كشوری میسر خواهد بود.

3- مسئولیت هرگونه مغایرت در میانگین دروس (معدل) و اطلاعات و مدارك مورد نظر، متوجه متقاضی ­است و در صورت اثبات تخلف در هریك از مراحل اعم از طی فرآیند بورس، حین تحصیل ­یا پس ­از پایان تحصیلات، پذیرش­ فرد، ابطال­ می­ شود و باید هزینه­ های مترتب را بپردازد.

4- اعطای بورس تحصیلی و مزایای ناشی از آن، صرفاً امتیاز اعطایی از سوی سازمان امور دانشجویان است و در صورت تخصیص اعتبار قابل پرداخت خواهد بود.
اخبار دانشگاه - مهر

 


ویدیو مرتبط :
نتایج اولیه کنکور امروز اعلام می شود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زمان اعلام نتایج اولیه بورس دکتری 92/ یک هزار متقاضی تأییدیه دریافت کردند



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

معاون بورس وزارت علوم اعلام کرد:

زمان اعلام نتایج اولیه بورس دکتری 92/ یک هزار متقاضی تأییدیه دریافت کردند

معاون بورس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اعلام زمان انتشار نتایج اولیه بورس دکتری 92، از تایید بیش از یک هزار متقاضی دریافت بورس توسط دستگاهها و دانشگاهها خبر داد.

حسن مسلمی نائینی در گفتگو با مهر، اظهار داشت: نتایج اولیه بورس دکتری 92 اواسط اردیبهشت ماه سال آینده اعلام خواهد شد و هم اکنون در حال گروه بندی ثبت نام کنندگان هستیم.

وی ادامه داد: تاکنون یک هزار و 700 نفر از سوی دانشگاهها و دستگاههای کشور برای دریافت بورس تاییدیه را دریافت کرده اند.

به گفته معاون بورس وزارت علوم، ظرفیت پذیرش بورس دکتری سال 92 تغییری نکرده و علیرغم ثبت نام 4 هزار متقاضی، تنها 300 نفر پذیرفته خواهند شد./خبرگزاری مهر