اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زمان استخدام معلمان حق ‎التدریسی


نمایندگان مجلس شورای اسلامی با استخدام معلمان حق‎التدریس و آموزش‌یاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش موافقت کردند.

خبرگزاری مهر: در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی نمایندگان با استخدام معلمان حق‌التدریس موافقت کردند.

بر این اساس پیشنهاد تغییر دستور طرح استخدام معلمین حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش در صحن علنی مجلس به رای نمایندگان گذاشته شد که نمایندگان ملت با بررسی خارج از نوبت این طرح مخالفت کردند.

پس از تصویب آن، کلیات این طرح بدون مخالفت از سوی مجلس به رای نمایندگان گذاشته شد، در حالی که هیچ نماینده‌ای با این طرح مخالفت نکرد، نماینده دولت در مخالفت با طرح گفت: اسامی تمام مربیان مهد و حق‌التدریسی‌های آموزش و پرورش در دست دولت موجود است، اما اینها هیچ کدام آموزش و پرورشی نیستند که بخواهند به استخدام دولت درآیند.

نماینده دولت ادامه داد: در شرایطی که کشور با مشکلات مالی مواجه است، نباید نمایندگان با این طرح موافقت کنند تا بار مالی بیشتری به دولت تحمیل شود.

بر اساس این گزارش، کلیات طرح استخدام معلمان حق‌التدریس با ۱۷۱ رای موافق، ۲۶ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از ۲۲۸ نماینده حاضر در صحن علنی مجلس به تصویب رسید.

این در حالی بود که طی هفته گذشته معلمان حق‌التدریس هر روز در اعتراض به عدم تعیین تکلیف وضعیت استخدامی خود مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

بر اساس ماده واحده تصویب شده در این طرح، « وزارت آموزش و پرورش مکلف شد فقط معلمان پیش‌دبستانی و نیروهای خرید خدمات آموزش و پرورش که قبل از تصویب قانون الحاق دو تبصره به ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش تاریخ ۹۱.۷.۲۶ با آموزش و پرورش همکاری داشتند را به منظور تامین نیروی حق‌التدریس با توجه به رشته تحصیلی مقطع حداقل کاردانی، جنسیت، نیاز منطقه‌ای و سنوات همکاری با آن وزارتخانه بدون الزام به رعایت ماده ۸ این قانون به کار گیرد و استفاده از سایر نیروها در این زمینه ممنوع است. بار مالی این قانون در حد سقف حق‌التدریس سالانه و از محل حق‌التدریس پرداختی به معلمان رسمی و خروج بازنشستگان آموزش و پرورش تامین می‌شود. بدیهی است به کارگیری این نیروها الزامی برای استخدام رسمی نمی‌باشد. این قانون از تاریخ ۹۴.۷.۱ لازم‌الاجرا می‌باشد.»

این طرح پس از تصویب نهایی در مجلس باید به تایید شورای نگهبان برسد.


ویدیو مرتبط :
بکارگیری معلمان حق التدریسی از اول مهر امسال

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

استخدام كليه معلمان حق التدريسي و...



 

 

استخدام كليه معلمان حق التدريسي و...

 

مجلس آموزش و پرورش را مكلف كرد:

استخدام كليه معلمان حق التدريسي و آموزشياران در صورت وجود مجوز جذب


استان‌ها و يا در رشته‌هاي مورد نياز كه در ميان معلمان حق التدريس و آموزشياران نهضت سواد آموزي واجد شرايط موجود نباشد، از اين قانون مستثني هستند/مراقبان بهداشت داراي مدرك فوق ديپلم مي‌توانند به استخدام پيماني آموزش و پرورش در آيند.

مجلس وزارت آموزش و پرورش را مكلف كرد تا در صورت وجود مجوز جذب و استخدام، كليه معلمان حق التدريسي و آموزشياران نهضت سواد آموزي واجد شرايط را استخدام كند.
نمايدنگان مجلس در جلسه علني امروز مجلس طرح الحاق دو ماده به قانون تعيين تكليف استخدامي معلمين حق التدريسي و آموزشياران نهضت سوادآموزي در وزارت آموزش و پرورش را بررسي و به تصويب رسانيدند.
براساس اين مصوبه در صورت وجود مجوز جذب و استخدام، وزارت آموزش و پرورش مكلف است استخدام كليه معلمان حق التدريسي و آموزشياران نهضت سوادآموزي واجد شرايط مطابق مفاد قانون فوق الذكر را در اولويت قرار دهد. مگر در استان‌ها و يا در رشته‌هاي مورد نياز كه در ميان معلمان حق التدريس و آموزشياران نهضت سواد آموزي واجد شرايط قانون فوق الذكر موجود نباشد كه در اين صورت وزارت آموزش و پرورش با استفاده از باقيمانده سقف تعيين شده در ماده 1 يا براساس ماده 9 قانون فوق الذكر مي‌تواند اقدام لازم جهت رفع نيازهاي خود به عمل آورد.
مجلس وزارت آموزش و پرورش را موظف كرد تا براساس بند 2 قانون الحاق يك تبصره به ماده واحده قانون اصلاح قانون انتقال مراقبين بهداشت مدارس به واحدهاي آموزشي تابعه وزارت آموزش و پرورش جهت بهبود شاخص‌هاي سلامت در آموزش و پرورش نسبت به استخدام پنج هزار نفر از مراقبان بهداشت اقدام نمايد.
گفتني است مراقبان بهداشت داراي مدرك فوق ديپلم مي‌توانند به استخدام پيماني آموزش و پرورش در آيند...../تحلیل:ایلنا