اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زمان آغاز ترم تابستان دانشگاه آزاد/نحوه کوتاه شدن مدت زمان تحصیل در لیسانس



اخبار ,اخبار دانشگاه ,ترم تابستان دانشگاه آزاد

 

اخبار دانشگاه - معاون دانشگاه آزاد:
ترم تابستان دانشگاه آزاد آغاز شد/ نحوه کوتاه شدن مدت زمان تحصیل در لیسانس

ترم تابستان در دانشگاه آزاد آغاز شده است در همین باره معاون آموزشی این دانشگاه به توضیح چگونگی کوتاه شدن مدت زمان تحصیل در لیسانس با شرکت در ترم تابستان پرداخت.

به گزارش خبرنگار مهر، چندی پیش رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد که این دانشگاه در نظر دارد مدت زمان تحصیلات لیسانسها را کوتاه تر کند و سخن از تحصیل این دانشجویان در ترم تابستان به میان آمد.

به همین جهت، معاونان آموزشی و پژوهشی این دانشگاه، توضیحاتی را مدتی پیش ارائه کردند.

در همین باره حسین غریبی - معاون آموزشی دانشگاه آزاد در گفتگو با خبرنگار مهر، یادآوری کرد: ترم تابستان این امکان را به دانشجویان لیسانس می دهد که در تابستان 10 واحد درسی اخذ کنند و اگر در سه ترم تابستان تا سقف 10 واحد درسی را اخذ کنند جمع واحدها به 30 می رسد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر اگر هر دانشجوی لیسانس در ترمهای تحصیلی 17 واحد درسی را اخذ کند خیلی زودتر از 7 یا 8 ترم، تحصیلاتش را در لیسانس به پایان می رساند.

به گفته این مقام مسئول، ترم تابستان هم اکنون در اکثر واحدهای این دانشگاه آغاز شده و دانشجویان بین 6 تا 10 واحد درسی را می توانند بگذرانند.
اخبار دانشگاه - مهر

 


ویدیو مرتبط :
اقدام برای کاریابی در زمان تحصیل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زمان آغاز ترم تابستان در دانشگاه آزاد



اخبار ,اخبار دانشگاه ,ترم تابستان دانشگاه آزاد

 

اخبار دانشگاه - زمان آغاز ترم تابستان در دانشگاه آزاد/ امکان اخذ حداکثر 10 واحد

معاون آموزشی دانشگاه آزاد زمان آغاز ترم تابستان در این دانشگاه را اعلام کرد و گفت: امکان اخذ حداکثر 10 واحد درسی در ترم تابستان دانشگاه وجود دارد.

حسین غریبی در گفتگو با مهر با اشاره به زمان آغاز ترم تابستان در دانشگاه آزاد، گفت: از اول تیرماه، ترم تابستان در دانشگاه آزاد آغاز می شود و به مدت 8 هفته نیز به طول می انجامد.

وی با بیان اینکه برخی دانشگاهها نیمسال دوم تحصیلی را کمی دیرتر آغاز کردند و کمی در برگزاری ترم تابستان تاخیر خواهند داشت، ادامه داد: ممکن است برخی واحدها در برگزاری ترم تابستان نوسان داشته باشند و به جای 8 هفته و ارائه 10 واحد درسی، اقدام به برگزاری 6 هفته کلاس با 6 واحد درسی کنند.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد درباره برگزاری ترم تابستان در واحدهای بزرگ این دانشگاه، تاکید کرد: واحدهای بزرگ ملزم هستند ترم تابستان را از اول تیرماه برگزار کنند.

به گفته این مقام مسئول دانشگاه آزاد، سایر واحدها طبق روال معمول می توانند 6 واحد درسی را در تابستان ارائه دهند و طی روزهای 5 تا 6 تیرماه باید ثبت نام از دانشجویان را انجام داده باشند.
اخبار دانشگاه - مهر