اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زلزله 7.3 ریشتری در سیستان و بلوچستان



اخبار حوادث - زلزله 7.3 ریشتری در سیستان و بلوچستان

این زمین لرزه ساعت 4 و 20 دقیقه و4 ثانیه در هشت کیلومتری سیرکان، 66 کیلومتری سراوان و 77 کیلومتری سوران در استان سیستان و بلوچستان رخ داد.

زمین لرزه ای با قدرت 7/3 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) بامداد یکشنبه حوالی شهرهای سیرکان، سراوان و سوران واقع در استان سیستان و بلوچستان را لرزاند.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه های لرزه نگاری وابسته به مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زمین لرزه ساعت 4 و 20 دقیقه و4 ثانیه در هشت کیلومتری سیرکان، 66 کیلومتری سراوان و 77 کیلومتری سوران در استان سیستان و بلوچستان رخ داد.

کانون این زلزله موقعیت 26.80 عرض شمالی و 62.56 طول شرقی ثبت شده است.

تا کنون از میزان خسارت های احتمالی این زلزله گزارشی دریافت نشده است.

اخبار حوادث - ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
زلزله 7/5 ریشتری سیستان و بلوچستان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زلزله 7.5 ریشتری در سیستان و بلوچستان/ اعزام تیم های امدادی هلال احمر به منطقه



زلزله سیستان و بلوچستان,زمین‌لرزه‌ سیستان بلوچستان,زلزله خاش

زلزله 7.5 ریشتری در سیستان و بلوچستان/ اعزام تیم های امدادی هلال احمر به منطقه

زمین لرزه ای به بزرگی 7.5 ریشتر دقایقی منطقه «گشت» حد فاصل خاش و سراوان از استان سیستان و بلوچستان را تکان داد.

زمین لرزه ای به بزرگی 7.5 ریشتر دقایقی منطقه «گشت» حد فاصل خاش و سراوان از استان سیستان و بلوچستان را تکان داد.

محمود مظفر رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام خبر وقوع زمین لرزه‌ای به بزرگی 7.5 ریشتر در اعماق درونی زمین، گفت: در پی وقوع این زمین لرزه پنج تیم ارزیاب از شعب شهرستان‌های خاش و سراوان برای ارزیابی میزان خسارات احتمالی به منطقه اعزام شدند.

وی با بی‌سابقه خواندن وقوع زمین‌لرزه‌ای با این بزرگی در کشور، افزود: در پی وقوع زمین لرزه در 36 کیلومتری منطقه «گشت» حد فاصل خاش و سراوان، تیم‌های ارزیابی و امدادی جمعیت‌های هلال‌احمر استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، کرمان و هرمزگان از طریق زمین و هوا به مناطق زلزله‌زده اعزام شده‌اند.

مظفر در عین حال اظهار کرد که بر اساس اطلاعات آماری سرشماری سال 85 خوشبختانه شمار خانواده‌های ساکن در این منطقه بالا نیست.

وی همچنین اظهار کرد که از میزان تلفات و خسارت‌های احتمالی زلزله گزارشی نرسیده نداریم.

زمین‌لرزه سراوان علاوه بر بندرعباس در شهرهای کراچی و بلوچستان پاکستان و برخی کشورهای حوزه خلیج فارس نیز احساس شده است .

بر اساس گزارش اولیه موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران این زمین‌لرزه 7.5 ریشتری در ساعت 15:14:17 و در عمق 18 کیلومتری زمین در ۲۸.۰۴ شمالی و ۶۲.۰۳ شرقی رخ داده است. زمین‌لرزه مذکور در 81 کیلومتری سراوان، سیستان و بلوچستان، 83 کیلومتری خاش، سیستان و بلوچستان، 85 کیلومتری سوران، سیستان و بلوچستان و 1314 کیلومتری شهر تهران بوده است.

اخبار تکمیلی ادامه دارد

ایسنا