اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زلزله ريحانشهر کرمان خسارتي در پي نداشت.



کرمان - رييس ستاد حوادث و سوانح غير مترقبه استان کرمان گفت: زمين لرزه 8/3 ريشتري حوالي ريحانشهر خسارتي در پي نداشته است.

 

"محسن صالحي" روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: طبق بررسي نيروهاي اعزامي ستاد حوادث به اين منطقه، هيچ گونه گزارشي مبني بر بروز خسارت جاني و مالي در اين منطقه اعلام نشده است.

 

به گزارش ايرنا به نقل از شبکه هاي لرزه نگاري وابسته به مرکز لرزه نگاري کشوري موسسه ژئوفيزيک دانشگاه تهران، اين زمين لرزه در ساعت 20 و 49 دقيقه و 37 ثانيه سه شنبه شب رخ داده است.

 

مختصات جغرافيايي اين زمين لرزه به عرض شمالي95 / 30 و طول شرقي80 /56 بوده است.

 

ريحانشهر از توابع شهرستان زرند و در فاصله 95کيلومتري کرمان قرار دارد.

 

 


ویدیو مرتبط :
زلزله 6.5 ریشتری نیوزلند تلفات نداشت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آخرین اخبار زلزله استان کرمان



 

 آخرین اخبار زلزله استان کرمان

 

در حالیکه تعداد ساکنین روستاهای کانون زمین لرزه فهرج ۶ هزار نفر تخمین زده می شود نخستین مجروحان زمین لرزه به مراکز درمانی شهرهای مجاور منتقل شدند.

به گزارش مهر، خبرهای رسیده از مناطق زلزله زده شرق کرمان حکایت از خسارات شدید مالی و جانی به ساکنان روستای حسین آباد و چندین روستای کانون زمین لرزه در شرق کرمان دارد.

ضمن اینکه دقایقی پیش نخستین مجروحان زمین لرزه فهرج به مراکز درمانی بم و کرمان انتقال داده شدند که هم اکنون درحال درمان هستند.

بنا به اظهارات مصدومان حادثه بسیاری از ساختمانها به خصوص ساختمانهای غیر مقاوم در منطقه تا ۱۰۰ درصد ریزش کرده اند و تعدادی از مردم نیز زیر آوار مانده اند و یا مصدوم هستند.

هم اکنون جاده بم منتهی به شهرستان فهرج از ترافیک نسبتا بالایی برخوردار است و مردم منطقه در حال انتقال مجروحان به شهرهای مجاور هستند.

به گفته شاهدان عینی مردم شهر فهرج و روستاهای اطراف به مناطق زلزله زده رفته اند و در حال امداد رسانی و نجات مصدومان از زیر آوار هستند.

استاندار کرمان دقایقی پیش در ستاد حوادث غیر مترقبه کرمان گفت: کانون زمین لرزه در ۴۵ کیلومتری شهر فهرج قرار دارد و شامل چندین روستا به مرکزیت روستای حسین آباد است.

اسماعیل نجار افزود: جمعیت مردم منطقه بیش از ۵ تا ۶ هزار نفر تخمین زده می شود.

وی ادامه داد: شدت زمین لرزه فهرج به حدی بوده است که در استانهای هرمزگان و سیستان و بلوچستان نیز احساس شده است و این نشان از بزرگی زمین لرزه دارد.

نماینده عالی دولت در استان کرمان اضافه کرد: امیدواریم خسارات این زمینه لرزه به خصوص در زمینه جانی کم باشد با این وجود اولین مصدومان حادثه به مراکز درمانی استان کرمان منتقل شده اند.

نجار اضافه کرد: کانون زمین لرزه شامل چندین روستا است و منطقه دارای پراکندگی بالای جمعیتی است.

وی اضافه کرد: اکیپهای امدادی به منطقه اعزام شده اند.

اکیپها و تجهیزات امدادی در حال انتقال به فهرج هستند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمان از اعزام امدادگران و تجیهزات کمک رسانی به زلزله زدگان حسین آباد خبر داد.

کاووس محمودی با اشاره به زمین لرزه فهرج گفت: آمادگی کامل برای امداد رسانی به زلزله زدگان وجود دارد.

وی ادامه داد: هماهنگی لازم بین دستگاههای مختلف وجود دارد و هم اکنون در ستاد حوادث غیر مترقبه کرمان هماهنگی لازم صورت گرفته است.

محمودی اضافه کرد: امدادگران هلال احمر به همراه تجهیزات امدادی هم اکنون به منطقه رسیده اند و در حال امداد رسانی به آسیب دیدگان هستند.

پس از گذشت سه ساعت از زمین لرزه به دلیل قطع ارتباط تلفنی و همچنین قطع برق و ترافیک شدید در راههای روستایی منطقه مشکلاتی در راستای امداد رسانی ایجاد شده است.

اکیپهای امدادی و درمانی از کرمان و سایر شهرستانهای استان و همچنین از برخی شهرستانهای سیستان و بلوچستان در حال اعزام به منطقه است.

تمام بیمارستانهای کرمان هم اکنون درحال آماده باش هستند و جلسه ستاد مدیریت بحران نیز که از ساعت ۱۲ دقیقه صبح سه شنبه آغاز شده همچنان ادامه دارد.... / گزارش : جام جم آنلاین