اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زخمی شدن سفیر ایران در بغداد




 

حسن دانائی فر سفیر ایران در بغداد در حادثه ای در یکی از مراکز ایست بازرسی در ورودی منطقه سبز امنیتی (منطقه الخضرا) زخمی شد.

به نقل از سایت عراقی "براثا"، سفیر ایران از ناحیه صورت به شدت زخمی شد و مناطقی از بدن او نیز کبود شد.

دلیل این حادثه ، اقدام ناگهانی نیروهای امنیتی در رها کردن میله ورود ممنوع در مسیر عبور خودروی سفیر ایران در ورودی منطقه الخضرا اعلام شد.

در این حادثه امیر ارشد رایزن رسانه ای سفارت ایران و راننده سفیر نیز زخمی شدند.
در پی این حادثه، نوری مالکی نخست وزیر عراق دستور داد به صورت فوری کمیته ای برای تحقیق درباره این حادثه تشکیل شود. مالکی همچنین به دیدار با سفیر ایران اقدام کرد تا از صحت و سلامتی وی کسب اطمینان کند و درباره جزئیات این حادثه آگاه شود.

در همین باره مهر نوشت: حسن دانایی فرد در سلامت به سر می برد اما با دستور نخست وزیر عراق کمیته مامور رسیدگی به اقدام مشکوک ماموران عراقی مسبب این حادثه شده اند.

روز گذشته خودروی سفیر ایران در عراق قصد ورود به منطقه الخضرا را داشته که ماموران مستقر در منطقه در اقدامی مشکوک اقدام به رها کردن مانع امنیتی - حفاظتی بر مسیر خودرو کرده اند..../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
بیش از 100 کشته و زخمی در شب خونبار بغداد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سفیر ایران در بغداد: زائران ایرانی بدون ویزا به عراق سفر نکنند



اخبار,اخبار اجتماعی,حسن دانایی‌فر

سفیر ایران در عراق اعلام کرد: برخلاف سال گذشته که زائران ایرانی می‌توانستند با کارت ملی نیز به عتبات عالیات سفر کنند امسال این قانون برداشته شده و صرفا از طریق اخذ ویزا زائران می‌توانند به عراق سفر کنند.

حسن دانایی‌فر،  با اشاره به تمایل قابل توجه دوستداران اهل بیت برای سفر به عتبات عالیات در ایام عرفه و نیز دهه اول محرم و اربعین حسینی درباره شرایط و ضوابط سفر به کشور عراق در سال جاری اظهار کرد: هیچ زائری بدون ویزا نمی‌تواند براساس مقررات جدیدی که دولت عراق وضع کرده است وارد این کشور شود. چنان‌چه هر فردی بدون دریافت ویزا وارد این کشور شود و از سوی مقامات امنیتی این کشور دستگیر شود مجازات 6 سال زندان دارد.

دانایی فر تاکید کرد: برای ایام محرم و نیز اربعین حسینی اجازه ورود به زائران بدون دریافت ویزا داده نشده است.

وی در پاسخ به اینکه سال گذشته شرایطی فراهم شد تا ایرانی‌ها با ارائه کارت ملی به عراق وارد شوند تاکید کرد: این مقررات برای سال گذشته بوده است و امسال این اجازه دیگر وجود ندارد و صرفا از طریق اخذ ویزا زائران ایرانی می‌توانند در ایام پیش رو به عتبات عالیات سفر کنند.

سفیر ایران در عراق افزود: همان طور که اعلام شد نه عراق اجازه ورود بدون ویزا به زائران را می دهد و نه ایران اجازه خروج زائران بدون ویزا را از کشور می‌دهد بنابراین از مردم عزیز کشورمان به طور جدی می‌خواهیم که از طریق قانونی برای سفر به عتبات عالیات اقدام کنند.

دانایی فر همچنین درخصوص آخرین تصمیمات برای برگزاری مراسم عزاداری در ایام محرم و اربعین حسینی گفت: چند ماهی است که جلساتی به طور مستمر برای آمادگی و هماهنگی کارها در میان مسئولان ایرانی مستقر در عراق و نیز برای هماهنگی مسایل با مقامات عراقی برگزار می‌شود و روز شنبه نیز جلسه‌ای در همین چارچوب با حضور تمامی مسئولان مربوطه ایرانی در امور عتبات عالیات برگزار شد که چند ساعت به طول انجامید. در این جلسه بررسی‌ها و تقسیم کار و سازمان‌دهی و آمادگی برای برگزاری اربعین حسینی به شکلی که با مشکلات کمتری روبرو باشد انجام شد.

اجتماعی - ایسنا