اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زبان منتقدان دولت را با انگ «افراط‌ گرا» نبندید


نماینده تهران خطاب به روحانی گفت: ما نگرانیم که بعضی از فعالان فتنه 88 با شعار اعتدال، به دولت شما راه پیدا کنند، آنها می‌خواهند زبان منتقدان دولت را با انگ و رنگ «افراط‌گرا» ببندند.

خبرگزاری فارس: غلامعلی حداد عادل رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (یکشنبه)  اظهار داشت: در آغاز سخن وظیفه خود می‌دانم به عنوان یک خدمتگزار کوچک، از ملت بزرگ ایران به خاطر حضور پرشکوهشان در راهپیمایی 22 بهمن تشکر کنم، ملت ایران با این حضور به هنگام، دوستان انقلاب را در سراسر جهان خوشحال و دشمنان انقلاب را مأیوس کرد.

وی افزود: روح امام راحل و دل رهبر عزیز انقلاب را شاد کرد. ملت با این راه‌پیمایی که به قول رهبر انقلاب، پیام آن «استقامت و وحدت» بود به یاوه‌سرایی‌های آمریکایی‌ها پاسخ داد. مسلماً این حضور باشکوه دست مذاکره‌کنندگان ایرانی را در مذاکرات هسته‌ای در مقابل دشمنان قوی‌تر کرده است.

حداد عادل با تاکید بر اینکه ملت حق انقلاب را با این راهپیمایی بجا آورد، خاطرنشان کرد: انشاالله گروه مذاکره‌کننده کشورمان نیز در مذاکرات اخیر هسته‌ای توانسته باشد حق مردم را ادا کرده باشد و بر سر حق ملت، چنانکه باید،‌ استقامت کرده باشد.

نماینده تهران با تشکر از رئیس‌جمهور به خاطر سخنرانی روز 22 بهمن تأکید کرد: مهمترین موضوعی که باید این روزها اندیشه و عمل ما را به خود معطوف کند سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی است که رهبری آنرا در روزهای اخیر به قوای سه‌گانه ابلاغ فرمودند، این سیاست‌ها نسخه درمان‌بخش مشکلات اقتصادی ماست و می‌تواند کشور را در مقابل تهدیدات بیمه کند.

وی ادامه داد: بدیهی است طبیب هر اندازه حاذق باشد و نسخه هر اندازه مجرب باشد، تا وقتی به آن نسخه عمل نشود اثر نخواهد کرد.

حداد عادل اضافه کرد: مخاطب این سیاست‌ها همه مردم کشورند به‌خصوص فعالان و کارآفرینان اقتصادی و بالاخص مسئولان قوا و دولتمردان و نمایندگان مجلس و خوشبختانه رؤسای قوای مجریه و مقننه بلافاصله اهتمام خود را نسبت به اجرای این سیاست‌ها با ابلاغ راهکارهای مناسب نشان دادند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان داشت: رهبر انقلاب، رویکردهای حاکم بر این سیاست‌ها را «جهادی»، «انعطاف‌پذیر»، «فرصت‌ساز»، «مولد»، «درون‌زا» و «برون‌گرا» بودن دانسته‌اند. اینها اصولی است که باید همواره مورد توجه ما باشد.

وی افزود: بنده می‌خواهم بر این نکته تأکید کنم که موفقیت در اجرای سیاست‌های کلی بدون آگاهی و همکاری عموم مردم حاصل نخواهد شد. بر این اساس، رسانه‌ها، به‌ویژه صداوسیما، و همه کسانی که با مردم سروکار دارند، نظیر روحانیون و دانشگاهیان و اهل منبر و قلم و هنر وظیفه دارند مردم را از ماهیت این سیاست‌ها و اهمیت آنها و نقش مردم در اجرای آنها آگاه کنند و چنانکه در بند 21 سیاست‌ها آمده به «تبیین ابعاد اقتصاد مقاومتی و گفتمان‌سازی آن به ‌ویژه در محیط‌های علمی و آموزشی و رسانه‌ای» بپردازند تا به یک «گفتمان فراگیر و رایج ملی» مبدل شود.

حداد عادل گفت: خطاب به ملت عزیز عرض می‌کنم که لازمه دست یافتن به اقتصاد مقاومتی حرکت به سوی «سبک زندگی اسلامی» است، اگر بخواهیم سبک زندگی خود را از غربیان بیاموزیم و پای تبلیغات آنها بنشینیم و سعادتمند شدن را در تقلید سبک زندگی غربی بدانیم، به اقتصاد مقاومتی نخواهیم رسید.

وی تصریح کرد: «اصلاح الگوی مصرف» قطعاً یکی از ابعاد مهم سبک زندگی اسلامی است که در گفتمان اقتصاد مقاومتی نباید فراموش شود. اقتصاد مقاومتی بدون صرفه‌جویی حاصل نخواهد شد. باید فرهنگ صرفه‌جویی را در جامعه خود احیا کنیم.

حداد عادل ادامه داد: نکته دیگر تأکید بر کار و تلاش در همه عرصه‌هاست، هیچ ملتی با کم‌کاری و تن‌پروری و کسالت به جایی نخواهد رسید، در جامعه ما کار کردن باید امری مقدس تلقی شود و سستی ورزیدن و شانه خالی کردن از کار، مایه ننگ باشد، مخصوصاً جوانان باید در صرف اوقات خود در فضای مجازی، که روز به روز بیشتر و متنوع‌تر می‌شود دقت کنند، نباید سرگرمی جای کار کردن را بگیرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: نهایتاً سخنی هم با رئیس‌ جمهور جناب آقای روحانی دارم، به ایشان عرض می‌کنم که مطمئن باشید در مجلس هیچ اراده جمعی و جناحی برای تضعیف دولت وجود ندارد. فرآیند تصویب بودجه در مجلس گواه صحت این مدعاست.

وی خطاب به روحانی گفت: شما با شعار «اعتدال» به پیروزی رسیده‌اید، مردم انتظار دارند اعتدال توضیح داده شود تا هر کس نتواند خود را زیر نقاب «اعتدال» مخفی کند. این همان بلایی است که بر سر شعار «اصلاحات» آمد.

نماینده تهران خطاب به روحانی گفت: ما نگرانیم که بعضی از فعالان فتنه 88 با شعار اعتدال، به دولت شما راه پیدا کنند، آنها می‌خواهند زبان منتقدان دولت را با انگ و رنگ «افراط‌گرا» ببندند، به نظر می‌رسد عده‌ای، که خود به علت افراط‌گرایی، مولد بحران و فتنه بوده‌اند، با انتخاب شعار دوقطبی «اعتدال‌گرا ـ افراط‌گرا» از هم‌اکنون برای تصرف مجلس آینده برنامه‌ریزی کرده‌اند.

وی خطاب به رئیس جمهور بیان داشت: جناب آقای روحانی، هر افراطی، افراط دیگری را در مقابل خود موجب می‌شود، وقتی روزنامه‌های موسوم به اصلاح‌طلب بعد از تغییر رئیس دانشگاه تهران، با حروف درشت در صفحه اول خود از آن با عبارت «عزل شیرین فرهاد» یاد می‌کنند و یا رفتن او را آمدن «امید» قلمداد می‌کنند، مردم از خود می‌پرسند چرا باید همه مدیرانی که مشغول خدمت بوده‌اند، عزل شوند، مگر آن مدیران چه گناهی کرده بودند که در دولت «اعتدال» با همه آنها چنین رفتاری می‌شود.

حداد عادل در پایان یادآور شد: مردم از خود می‌پرسند این همه خوشحالی برای چیست؟ این کارها و این روش‌ها با اعتدال نمی‌سازد و نمی‌خواند و خود نوعی افراط است که به افراط دیگری منتهی خواهد شد. نمی‌توان گفت که چون دیگران و قبلی‌ها چنین کرده‌اند ما هم باید همان روش را در پیش گیریم. یک‌بار و برای همیشه باید به این شیوه خاتمه داده شود. نمی‌توان مدیریت کشور را مانند توپ فوتبال هر چهار سال یا هشت سال یک‌بار از پای یک جناح به پای جناح دیگر پرتاب کرد. اصلاح این روش اگر در دولت اعتدال میسر نباشد کی میسر خواهد بود؟


ویدیو مرتبط :
پاسخ احمدی نژاد به منتقدان دولت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روزنامه دولت: زبان دشنام یک مورخ در نماز جمعه!



حمید روحانی زیارتی

روزنامه دولت: زبان دشنام یک مورخ در نماز جمعه!

ناصر پیران در روزنامه دولتی ایران نوشت:


حمید روحانی زیارتی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه دیروز، با انتقاد شدید‌اللحن از تصمیم تیم مذاکره‌کننده ایران با 1+5 در محرمانه نگه داشتن محتوای مذاکرات، مدعی شد که آنها (دیپلمات‌های ایرانی) اجازه داده‌اند صهیونیست‌ها از مذاکرات مطلع شوند اما ایرانی‌ها نه.

1- مشخص نیست که ناطق پیش از نماز جمعه قضاوت عجیب خویش را بر اساس چه اطلاعاتی استوار کرده‌ است. زیرا تا به امروز بسته مذاکرات ژنو ناگشوده مانده و کسی به جزئیات آنچه در دیدار طرف ایرانی با گروه 1+5 گذشت، آگاهی دقیق نیافته است. آنچه درباره مذاکرات ژنو گفته شده، صرفاًٌ حدسیات، تصورات و گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای بیش نبوده است.

اما فراز دیگر ادعاهای سخنران نیازمند تأمل عمیق‌تر است؛ این که تیم مذاکره کننده، محافل صهیونیستی را از محتوای جلسه آگاه کرده و شهروند ایرانی را از اقدامات خویش بی‌خبر نگه داشته‌اند، یک تهمت و بلکه بهتان آشکار است. بی گمان طرح چنین اتهامی از تریبون بزرگ نماز جمعه و از زبان فردی در کسوت مقدس روحانی كه با عنوان مورخ دعوت شده، تبعاتی فراتر از خلاف‌گویی یک فعال سیاسی دارد.

2- سخنران لازم بود لااقل برای اقناع مخاطبان خاص خویش، مدرک و سندی را در باب دسترسی صهیونیست‌ها به اتاق مذاکره اقامه می‌کرد. در نطق طولانی وی نه تنها نشانی از منبع و مدرك به چشم نمی‌خورد، بلکه قریب به اتفاق گفته‌های او، تکرار اتهامات و بدگویی‌هایی است که این روزها سکه بازار سایت‌های محفلی شده است.

از سفر نیویورک رئیس جمهور تا مذاکرات اخیر ژنو و وین یک پروسه گسترده تبلیغی به راه افتاده که ترجیع‌بند آن «القای بیهوده بودن مذاکره هسته‌ای و اصرار بر سیاست تنش و تقابل با غرب» است. این پروسه تبلیغی که اظهارات سخنران قبل از خطبه نیز متأثر از آن ایراد شده، اکنون توسط سایت‌ها و رسانه‌های خاص به صورت سازمان یافته دنبال می‌شود. نکته قابل تأمل این است که بسیاری از اعضای این سایت‌ها و محافل خبری همراه تیم مذاکره کننده در ژنو و وین حضور داشته‌اند اما بعد از بازگشت به تهران، جملگی گزارش‌های خلاف واقعیت‌های این دو اجلاس منتشر کرده و هنوز و همچنان در تنور بن‌بست و ناامیدی نسبت به مذاکره می‌دمند. و به دروغ می گویند و می نویسند که تحریم ها تشدید شده و طرف های غربی صحنه مذاکره را خالی کرده اند.

3- آقای حمید روحانی در جای جای اظهاراتش که با لحنی آتشین ایراد شده، اصرار بر این دارد که تیم مذاکره کنندگان قابل اعتماد نیستند. این درجه از بدبینی و بدگمانی نسبت به تیم مذاکره کنندگان در حالی به افکار عمومی آن هم از تریبون مقدس نماز جمعه القا می‌شود که رهبر معظم انقلاب بعد از سفر نیویورک رئیس جمهور به صراحت اعلام کردند که ما به دیپلمات‌های خویش اعتماد داریم. موضوع محرمانه بودن مذاکرات حتی به مجلس کشیده شد و اکثریت نمایندگان بر درستی روش و منش دیپلمات‌ها مهر تأیید نهادند. دست آخر یکی از نهادهای همفکر با سخنران نماز جمعه به نظرسنجی از مردم درباره رفتار مذاکره کنندگان پرداخت و حاصل این نظرسنجی نیز همان بود که مجلسیان به آن رسیدند یعنی اکثریت پاسخگویان تأکید کرده بودند که به تیم مذاکره اعتماد داریم.

4- سخنران پیش از خطبه‌ها در عرصه سیاست یک جریان سیاسی را نمایندگی می‌کند و نزد اصحاب سیاست و اندیشه به داشتن یک گرایش سیاسی شهره است. او بر اساس همین گرایش خویش در انتخابات 24 خرداد در جبهه مقابل رئیس جمهور منتخب مردم ایستاد. از تریبون‌های تحت اختیار خویش برای تخریب چهره شخصیت‌های حامی رئیس جمهور فراوان بهره جست.

تیم مذاکره کننده در یک مأموریت حساس و خطیر برای گشودن زنجیره دشمنی‌ها و تحریم‌ها قرار دارد. مسئولان سیاست خارجی به صد زبان گفته‌اند که شرط اول و آخر موفقیت در چنین عرصه‌ای برخورداری از اجماع ملی است. تشتت و دوگانگی در موضع‌گیری تریبون‌های رسمی کشور بزرگ‌ترین خطری است که قبل از آن که موقعیت مجریان سیاست خارجی را تضعیف کند، بر اقتدار ملی ضربه می‌زند. برای حریفان ایران در آن سوی مرز هیچ خدمتی بالاتر از این نیست که عده‌ای در تنور اختلاف و دوگانگی بدمند.

/روزنامه ایران