اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زبان بدن ظریف باز هم حاضر جوابی خود را به رخ کشید/ دری که برای فابیوس چارطاق باز نبود! +تصاویر



"زبان بدن" فاکتوری بسیار مهم در انتقال پیام است که هرگز از قلم سیاستمداران حرفه‌ای جا نخواهد افتاد که سفر وزیر امورخارجه فرانسه به ایران از این قائده مستثنی نبود.

"زبان بدن" فاکتوری بسیار مهم در انتقال پیام است که هرگز از قلم سیاستمداران حرفه‌ای جا نخواهد افتاد.

این رفتار غیر کلامی در ارتباطات بین‌الملل و دیپلماتیک بیشترین اهمیت را دارد و معمولا مشاوران  در این مورد به سیاستمداران  تذکرات جدی می دهند. در محافل دیپلماتیک و نیز در دیدار‌های دوجانبه و چندجانبه میان دیپلمات‌ها و سران کشور‌ها، نوع نشستن، سخن گفتن و رفتار کردن هر طرف، حاکی از نوع موضع آنان در برابر هم و نیز فرستادن پیام به طرف مقابل به صورت غیرمستقیم است.
 
برسی زبان بدن برای رسانه‌ها و خبرنگاران جذابیت خاص خود را دارد و این جذابیت زمانی دو چندان خواهد شد که مناسبات دیپلماتیکی از حساسیت بیشتری برخوردار باشند در نتیجه لنزهای دوربین زوم‌تر خواهد شد.

پس از به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‎ای ایران و 1+5 فصل تازه روابط کشورها به سرخط خبری رسانه‌ها تبدیل شد که در این میان باز شدن رفت و آمدهای دیپلماتیک نیز اهمیت بسیار دارد.

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

در سفر "لوران فابیوس" وزیر امورخارجه فرانسه به ایران در کنار اما و اگرهای خود شاهد هجمه‌ای از این پیام‌های دیپلماتیکی بودیم، تیم تشریفات وزارت امورخارجه کشورمان در استقبال از فابیوس با توجه به خیلی از مسائل استقبال گرم بیش از حدی را به جای نیاوردند !

نکته‎‌ای که در محافل به آن اشاره شده است ایستادن وزیر امورخارجه کشورمان در بالای پله‌ها و پایین نرفتن از آن در تالار آینه است در حالی که در استقبال دیگر میهمانان وزارت خارجه بعضا شاهد عکس این امر بوذیم.

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

دری که برای فابیوس چارطاق باز نبود!
در آداب دیپلماسی هیچ چیز بی مفهوم نیست حتی درهای پشت سر میهمانانی که برای کنفرانس مطبوعاتی به وزارت خارجه می‌آیند!

روز گذشته در کنفرانس مطبوعاتی وزیر امورخارجه کشورمان و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا شاهد باز بودن جفت درها بودیم که قطعا حاوی پیام و مطلبی بود و شاید بتوان به روابط دو طرفه و باز دو طرف اشاره کرد همچنین گفتمان و روند نشست نیز مهر تاییدی بود از این موضوع.

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

این درحالی است که در نشست مطبوعاتی امروز وزرای خارجه ایران و فرانسه شاهد باز بودن تنها یک در هستیم و از این موضوع نیز کارشناسان برداشت‌های متفاوتی دارند از جمله اینکه راه‌های ارتباط ایران و فرانسه چندان هموار نیست و چارچوب‌های بسته همچنان وجود دارد.

 

زبان بدن ظریف باز هم حاضر جوابی خود را به رخ کشید
شاید کمتر کسی در اصحاب رسانه باشد که حرکت گستاخانه دیوید کامرون در دیدار با رئیس جمهور کشورمان را که بر خلاف عرف دیپلماتیک پاهایش را روی هم انداخته بود را به یاد نداشته باشد، این حرکت  نشانه ای است از بی احترامی و نگاه از بالا که دکتر ظریف با هوشمندی پاسخ مقابل را با حرکت مشابه می دهد و چون از نظر مقام، وزیر خارجه پایین تر است این پاسخ درخور توجهی  است.

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

در دیدار وزیر امورخارجه فرانسه با دکتر روحانی نیز شاهد تکرار شدن چنین موضوعی بودیم که سکاندار دستگاه دیپلماسی کشورمان با دیدن این حرکت از سوی فابیوس فورا پای خود را روی پا می‌اندازد تا بار دیگر حاضر جوابی خود را در دیپلماسی زبان بدن به رخ کشد که این موضوع نیز واکنش درخور توجهی است.

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

برخی نیز می‌گویند در میان این پیام‌ها رد و بدل شده بسیار دقت شده بود تا فرش قرمزی جلو پای فابیوس انداخته نشود و هنگامی که عکس‌ها را واکاوی کردیم صحت این امر تا حدودیی مشخص شد.

 

اخبار سیاست خارجی - باشگاه خبرنگاران

 


ویدیو مرتبط :
هیچ دری باز نیست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

باز هم سخنرانی احمدی نژاد در حرم امام جنجالی شد/ شعار پی در پی مردم علیه مشایی+تصاویر



باز هم سخنرانی احمدی نژاد در حرم امام جنجالی شد/ شعار پی در پی مردم علیه مشایی/ احمدی نژاد دوباره تکرار کرد: مخلص شما هستم، نوبت شما هم می رسد! + تصاویر

در میانه سخنرانی او، سر و صدا و شعارهای زیاد مردم مانع شنیدن صدای رییس جمهور می شد. این در حالی است که شعارهایی مانند "احمدی دلاور پیرو خط رهبر" بارها از سوی مردم سر داده شد که احمدی نژاد در پاسخ گفت: "خیلی ممنون، قبول است ، قبول است"

انتخاب : بار دیگر، سخنرانی محمود احمدی نژاد در حرم امام (ره) جنجالی شد.

احمدی نژاد که سال گذشته در حرم امام (ره) و در چنین روزهایی، سخنانش را با شعارهای "مرگ بر مشایی" "مشایی حیا کن احمدی رو رها کن" و.... نیمه تمام گذاشته بود، امسال نیز حاشیه های مشابهی در مراسم سخنرانی او مشاهده شد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

در میانه سخنرانی او، سر و صدا و شعارهای زیاد مردم مانع شنیدن صدای رییس جمهور می شد. این در حالی است که شعارهایی مانند "احمدی دلاور پیرو خط رهبر" بارها از سوی مردم سر داده شد که احمدی نژاد در پاسخ گفت: "خیلی ممنون، قبول است ، قبول است"

نکته عجیب اینکه او مانند سال گذشته ، اشاره ای به یکی از افراد کرد و گفت: مخلص شما هم هستم، دو سه دقیقه دیگر می‌رسم و بعد نوبت شماست.

بیشترین شعاری که باعث قطع سخنرانی احمدی نژاد شده بود، این بود: "این همه لشگر آمده، به عشق رهبر آمده"

یکی از خبرنگاران "انتخاب" که خود در محل سخنرانی حاضر بوده گزارش داد : در این مراسم ، شعارهایی نیز علیه مشایی رییس دفتر محمود احمدی نژاد شنیده شد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

این در حالی است که پخش این شعارها از تلویزیون نیز شنیده شد و صداوسیما ترجیح داد با کم کردن صدای محیط، مانع شنیدن شدن این حاشیه ها شود.

 تصاویر دو نفره ای از احمدی‌نژاد با رهبر معظم انقلاب در دستان اغلب مردم نزدیک به تریبون دیده می‌شد.

"خبر" نیز در این مورد نوشته است: پلاکاردی با عنوان "خادم مردم، خدا قوت" در دستان یکی از حاضران در این مراسم بود که در تصویری که از صدا و سیما پخش شد، فرد دیگری مانع از به نمایش درآمدن آن می‌شد.

قابل ذکر است، سخنرانی وی با دو ساعت تاخیر در تلویزیون پخش شد./انتخاب