اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زاکانی سال ۷۶ دکترای عمومی و ۸۲ دکترای تخصصی گرفت؛ چرا خلاف می گویید؟



نامه جمعی از مسئولین و اعضای سابق بسیج دانشجویی خطاب به حسینیان

زاکانی سال ۷۶ دکترای عمومی و ۸۲ دکترای تخصصی گرفت؛ چرا خلاف می گویید؟

خبرگزاری فارس: جمعی از مسئولین و اعضای سابق شورای مرکزی بسیج دانشجویی دانشگاه های کشور در نامه سرگشاده ای خطاب به حجت الاسلام روح ا... حسینیان اعلام کردند: دکتر زاکانی در سال 1376 دکترای عمومی و در سال 1382 دکترای تخصصی خود را در رشته پزشکی هسته ای به اتمام رسانده است.

 

 

خبرگزاری فارس: زاکانی سال ۷۶ دکترای عمومی و ۸۲ دکترای تخصصی گرفت؛ چرا خلاف می گویید؟

به گزارش خبرگزاری فارس، جمعی از مسئولین و اعضای سابق شورای مرکزی بسیج دانشجویی دانشگاه های کشور در نامه سرگشاده ای خطاب به حجت الاسلام روح ا... حسینیان ضمن اظهار گلایه از وی که در مجلس گفته بود« «هر موقع که ما پرسیدیم، گفتند وی برای گرفتن دکترا در حال تلاش هستند»» اعلام کردند: دکتر زاکانی در سال 1376 دکترای عمومی و در سال 1382 دکترای تخصصی خود را در رشته پزشکی هسته ای به اتمام رسانده است.

متن نامه بسیجیان به شرح ذیل است:

 

بسمه تعالی

جناب حجت الاسلام آقای روح ا... حسینیان

سلام علیکم

تذکر ناوارد شما در جلسه علنی روز سه شنبه 5/2/91 و ذکر مواردی خلاف واقع در خصوص جناب آقای دکتر زاکانی از بلندگوی مجلس شورای اسلامی، اینجانبان، جمعی از مسئولین و اعضای سابق شورای مرکزی بسیج دانشجویی دانشگاه ها را بر آن داشت تا نگرانی عمیق خویش را از ورود جنابعالی به راهی که عاقبت خوبی نخواهد داشت ابراز داریم. در دوران تلخ دوم خرداد که اینجانبان در عرصه فعالیت های دانشجویی و در متن حوادث، درگیر رخداد های تلخ و جانکاه آن روزها بودیم جنابعالی را یک فرد آگاه و حاضر در صحنه می دانستیم؛ اما مواضع شما در دو سه سال اخیر، سر نوشت تلخ بعضی از یاران قدیمی انقلاب را در ذهن ما تداعی ساخته و نگران عاقبت کار شما کرده است.

اولین بار موضع تامل برانگیز شما در ماجرای یک انتصاب و سپس استعفایتان در مجلس هشتم در دی ماه 88 در آن شرایط خاص، رگه هایی از نگرانی را در ذهن ما ایجاد کرد اما به تدریج مواضع تاسف برانگیزتان در بیان قانع شدن نمایندگان از پاسخ های نامناسب ریاست محترم جمهوری درماجرای سوال مجلس خصوصا خانه نشینی، اظهار واگذاری هیئت رئیسه مجلس به زنان به شوخی یا جدی، اظهار نظرتان درخصوص ریاست آینده مجلس و.... این نگرانی را در ما جدی تر ساخت تا آنکه تذکر خلاف واقع، ناوارد و تامل برانگیزتان در روز سه شنبه ما را به این اطمینان رساند که متاسفانه قدم در مسیری گذاشته اید که عاقبت خوبی ندارد.

 

اینجانبان بطور میانگین نزدیک به یک دهه است که از نزدیک برادر عزیزمان آقای دکتر زاکانی را می شناسیم و در طی این مدت همکاری در بسیج دانشجویی جز اخلاص، صداقت و مجاهدت در راه آرمان های انقلاب، امام و رهبری از ایشان چیزی ندیده ایم. خوب است بیانات علامه مصباح یزدی را ـ که خود را مطیع ایشان می دانید ـ در وصف دکتر زاکانی مرور کنید: « ... برادر عزیزمان آقای زاکانی ... مطمئن هستم که از بهترین کسانی هستند که در این نظام، اسلام راستین را از فرمایشات مقام معظم رهبری و قبلش از فرمایشات امام شناختند و تصمیم دارند در زندگی شان پیاده کنند و وظایفشان را بر اساس آن بینش ها انجام دهند.» و سخن جناب آقای دکتر حداد عادل در وصف ایشان که گفته است: «بنده اگر بخواهم چند نماینده شاخص در مجلس را نام ببرم که به معنای واقعی کلمه نماینده مردم باشند، قطعا یکی از آنها آقای "دکتر زاکانی" است ایشان را یکی از شایسته ترین، کارآمدترین، سالم ترین نمایندگان مجلس می دانم.» ما در منابر از شما و سایر روحانیت معظم شنیده ایم که پیشوایان ما فرمودند :«حرمه المومن اعظم من حرمه البیت» و همه ما از نزدیک می دانیم و اسناد و شواهد آشکار بر آن گواه اند که آقای دکتر زاکانی در سال 1376 دکترای عمومی و در سال 1382 دکترای تخصصی خود را در رشته پزشکی هسته ای به اتمام رسانده اند و مدارک معتبر خود را از دانشگاه علوم پزشکی تهران دریافت کرده اند که همگی قبل از مجلس هفتم بوده چه برسد به مجلس هشتم.

 

حال شما برادر ارجمند بفرمایید که آیا عنوان کردن این مطلب که «هر موقع که ما پرسیدیم، گفتند وی برای گرفتن دکترا در حال تلاش هستند» آن هم از یک تریبون عمومی و رسمی آن هم مطالبی که صد در صد خلاف واقع است، شکستن حرمت یک مومن نیست. اگر هست، آیا بیان آن در این شرایط آن هم بدون هیچ موضوعیتی ، بی تقوایی سیاسی به معنای دقیق کلمه نیست?! اگر هست چه جوابی برای آن در پیشگاه خدا و خلق خدا دارید?! ما به سایر مطالب ناروای دیگری که در آن روز مطرح نمودید و البته پاسخ شنیده اید اشاره نمی کنیم فقط همین یک نکته را بین خود و خدای خود حل کنید که چرا دانسته یا نادانسته مطلب دروغی را از یک تریبون رسمی از فضای عمومی مملکت بیان می کنید و چهره پاک و خدوم یک انسان مخلص، بسیجی، بصیر و ولایتمداری را در نظر مردم این چنین بی مسئولیت و مشوش جلوه می دهید?! چگونه می خواهید گناه این تهمتی را که در ذهن هزاران شنونده وارد کرده اید بشوئید?!

 

ما این درد را به کجا ببریم که یک انسان روحانی و اصولگرا، این چنین بی محابا بر چهره یکی از پر تلاش ترین، دلسوزترین، مخلص ترین و یکی از جدی ترین نمایندگان مجلس در ایفای وظایف نمایندگی خویش ،ناخن نامهربانی و سیاسی کاری می کشد?! ما به جد نگران عاقبت راهی هستیم که شما پای در آن گذاشته اید . به ما حق بدهید که نگران باشیم. سرنوشت نامناسب بعضی از یاران قدیم انقلاب در جلوی چشم ماست آنها از همین بی اخلاقی های سیاسی شروع کردند. قدر مسلم نگرانی ما تنها و تنها زمانی برطرف خواهد شد که شما در همان مقیاس و وسعتی که آن تهمت ها را منتشر کردید ، از خطای مبین خویش عذر خواهی نموده و از خداوند منان طلب بخشش نمایید.

والسلام علی من اتبع الهدی

 

جمعی از مسئولین و اعضای سابق شورای مرکزی بسیج دانشجویی دانشگاه های کشور

9 اردیبهشت 1391

1.      دکتر حسین شریفی

2.      دکتر رضا مسائلی

3.      دکتر شهرام پورجهانی

4.      دکتر ودود حیدری

5.      دکتر احمد جوانمرد

6.       دکتر حمید صاحب

7.      دکتر مهدی اسفندیار

8.      دکتر ابوالفضل باقری

9.      دکتر شاهد فدایی

10.  دکتر بابا اکبری

11.  دکتر پرندآورد

12.  دکتر حمیدی زاده

13.  دکتر غفاری

14.  احمد بنی احمدی

15.  حسام حبیب الله

16.  امیرمسعود حبیبیان

17.  دکتر فرزاد جهان بین

18.  پیام تیرانداز

19.  دکتر عبدالمجید خشنود

20.  مرتضی خلفی زاده

21.  محمد سجاد صفارهرندی

22.  ابراهیم رضایی

23.  حامد زرگر

24.  مالک شریعتی

25.  سید محسن دهنوی

26.  حامد سروری

27.  حمید ذوالفقاری

28.  محمد روح الامینی

29.  حسین عبادتی

30.  یحیی سلیمانی

31.  احسان متولیان

32.  علیرضا نادعلی

33.  نوید خاصه باف

34.  حمیدرضا بیگی

35.  مهدی حسینی

36.  علی الفت پور

37.  محمد مویدی

38.  محمد سعید مفیدى

39.  پیام عرب زاده

40.  سید حسین شهرستانی

41.  سید علی سیادتی

42.  صادق عرب

43.  روح اله نقدی پور بیرگانی

44. محسن مهدیان

45.علی رمضانی

فارس


ویدیو مرتبط :
نتایج تکمیل ظرفیت مقطع دکترای تخصصی دی ماه اعلام میشود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

میزان شهریه دوره‌ دکترای دانشگاه‌های کشور در سال جاری اعلام شد



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

میزان شهریه دوره‌ دکترای دانشگاه‌های کشور در سال جاری اعلام شد

خبرگزاری فارس: میزان شهریه دوره‌های دکترای غیرروزانه شامل دوره‌های شبانه، پیام‌نور، غیرانتفاعی و بین الملل در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور در سال جاری اعلام شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، از تمام پذیرفته شدگان نهایی کدرشته محل‌های دوره‌های غیرروزانه شامل دوره‌های شبانه، پیام‌نور، غیرانتفاعی و بین الملل در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی طبق تعرفه‌های مصوب شهریه اخذ خواهد شد.

براساس اعلام نظر دفتر گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی میزان شهریه رشته‌های مازاد بر ظرفیت در دوره نوبت دوم (شبانه) دوره دکترای گروه آزمایشی علوم انسانی تا سقف 450 میلیون ریال و در سایر گروه‌های آزمایشی تا سقف 505 میلیون ریال اعلام شده است.

براساس این گزارش میزان شهریه هر دانشگاه تا سقف اعلام شده با توجه به اختیارات هیئت امنای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی تعیین می‌شود.