اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زاکانی به نقل از احمدی نژاد:شیخ الاسلامی را به مجلس بردم تا قربانی کنم/ انتخاب اول اصلاح طلبان موسوی و کروبی هستند



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

زاکانی به نقل از احمدی نژاد:شیخ الاسلامی را به مجلس بردم تا قربانی کنم

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: انتخاب اول اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری ، موسوی و کروبی هستند.

علیرضا زاکانی در جمع دانشجویان بسیجی سراسر کشور، افزود: انتخاب دوم آنها سید حسن خمینی، سومین انتخاب آنها افرادی مثل عارف، جهانگیری ونجفی، و چهارمین انتخاب آنان روی کار آمدن اصولگرایی است که راه را برای اصلاح طلبان باز کند .

در ادامه گزیده ای از اظهارات زاکانی به نقل از مهر می آید:

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه اگر اصلاح طلبی خطا کرد باید یک چوب بخورد و اگر فرد اصولگرایی دچار خطا شد باید دو چوب بخورد، عنوان کرد: خطاهای مرتضوی، خطاهای فاحشی است. او اینقدر مشکل دارد که زمان رسیدگی به پرونده هایش بنده شخصاً دو گونی از پرونده هایش را به جلسات می بردم با این حال هیچگاه نخواستم آبروی کسی را ببرم و لذا موضوع وی را به قانون سپردم.

وی انتصاب مرتضوی از سوی احمدی نژاد اشتباه خواند و درباره جلسه روز استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: بنده مخالف استیضاح بودم و صبح آن روز هم فراکسیون اصولگرایان بیانیه ای به اعضایش مبنی بر رای ندادن به استیضاح داد اما آقای احمدی نژاد در گفتگویی با یکی از اعضای فراکسیون عنوان کرده بود که من امروز شیخ الاسلامی  را آورده ام که قربانی کنم.

استراتژی هاشمی برای انتخابات

وی دومین مخالف روی کار آمدن اصولگرایان را هاشمی رفسنجانی خواند و تصریح کرد: او بنا دارد با استراتژِی بحرانی نشان دادن شرایط کشور و اینکه تنها منجی کشور خود اوست وارد عرصه شود. ادبیات امروز آقای هاشمی همان ادبیات می آیم نمی آیم سال 83-84 است. مطلوب دوم هاشمی کاندیداتوری حسن روحانی است و سومین انتخابش هم روی کار آمدن کسی است که راه را برای او باز کند.

توزیع پول و تقسیم 62 هزار هکتار زمین بین مردم

این نماینده مجلس افزود: گروه سومی که مخالف روی کار آمدن اصولگرایان هستند عوامل انحرافند که به دنبال این هستند که کشور را به سراشیبی ببرند تا کسی جرات نکند راس امور را در دست بگیرد. هدف آنها این است که بگوید تنها کسی که می تواند کشور را اداره کند ما هستیم. توزیع پول و امکانات تقسیم 62 هزار هکتار زمین بین مردم توزیع بلوکه های معدنی و... از جمله استراتژی های آنان است.

جریان وزیر پیشنهادی که 2 مرتبه دستگیر شده بود

وی ادامه داد: در جریان معرفی وزرا، آقای احمدی نژاد وزیری را معرفی کرد که دو مرتبه توسط یک سرهنگ نیروی انتظامی دستگیر شده بود و در ستاد معین فعالیت کرده و به وی رای داده بود. اینها را به آقای احمدی نژاد هم منتقل کردم اما او اعتنایی نکرد و آن فرد را به عنوان وزیر پیشنهادی معرفی کرد که خوشبختانه رای نیاورد./عصرایران

 


ویدیو مرتبط :
علی مطهری:قبل از موسوی و کروبی باید احمدی نژاد عذرخواهی کند.

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خیز نزدیکان احمدی‌نژاد برای انتخابات مجلس/اصلاح‌طلبان و اصولگرایان به دنبال «اجماع»



اخبار ,اخبار سیاسی ,انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی

 

اخبار سیاسی - خیز نزدیکان احمدی‌نژاد برای انتخابات مجلس

وزیر راه و شهرسازی دولت سابق گفت : احتمالا برخی از نزدیکان دولت دهم برای انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی ورود پیدا می کنند.

وزیر راه و شهرسازی دولت سابق گفت : احتمالا برخی از نزدیکان دولت دهم برای انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی ورود پیدا می کنند.

به گزارش ایرنا، «علی نیکزاد» عصر دوشنبه در حاشیه آیین ترحیم والده «حسین طلا» نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، این مطلب را در پاسخ به پرسشی بیان کرد.

نیکزاد در پاسخ به اینکه آیا خودش هم در انتخابات آینده مجلس نامزد می شود یا خیر ، گفت: تصمیم گیری برای حضور در انتخابات مجلس زود است و فعلا تصمیمی در این باره نگرفته ام.

وی همچنین درباره جلسات وزرای دولت دهم با احمدی نژاد گفت: این نشست ها جلسه مشترک نیست بلکه دور هم بودن، است.

نیکزاد در پاسخ به اینکه ˈآیا وزیر راه دولت یازدهم از شما نظر کارشناسی درخصوص مسکن مهر خواسته یا خیر؟ˈ نیز گفت: بعد از تودیع و معارفه هیچ ارتباطی با وی نداشتم.


----------------------------------------------

 

اخبار سیاسی - در فاصله یک سال تا انتخابات مجلس دهم نمایان شد
اصلاح‌طلبان و اصولگرایان به دنبال «اجماع»

تکرار تلاش اصلاح‌طلبان و اصولگرایان برای دست یافتن به وحدت و کاستن از رقبای درون گروهی موضوع تازه‌ای نیست، اما پیش‌بینی نتایج آن درباره هر کدام از این جناح‌ها چندان ساده به نظر نمی‌رسد.

تا برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی دست کم یک سال زمان باقی است. همچنان که تجربه انتخابات برگزار شده در گذشته نشان داده، در چنین مواقعی است که جریان‌های مختلف سیاسی ساز وحدت را کوک می‌کنند و برای صف آرایی منسجم در مقابل جناح رقیب تلاش می‌کنند. این ساز از هر دو جناح اصولگرا و اصلاح‌طلب کشور در این روزها شنیده می‌شود؛ ‌سازی که نمود عینی آن را در تشکیل نشست‌های مشورتی و جبهه‌های نو ظهور در هر دو سو می‌توان دید.

انتخابات گذشته نشان داد اصولگرایان که حضور همزمان شان در دولت و مجلس به انشقاق منجر شده بود در تلاش چندباره برای وحدت ناموفق بودند. در مقابل اصلاح‌طلبان در جست‌وجوی مسیربازگشت به صف اول سیاست توانستند با اجماع بر کناره‌گیری نامزد خود در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم و انصراف او به نفع کاندیدایی که مشی اعتدال داشت به پیروزی، دست پیدا کنند. همچنان که در انتخابات مجلس نهم و شورای شهر سوم هم توانستند از تعدد یافتن فهرست‌ها جلوگیری کنند و توفیقی متناسب با تعداد نامزدهای تأیید صلاحیت شده‌شان بیابند.

به این ترتیب تکرار تلاش اصلاح‌طلبان و اصولگرایان برای دست یافتن به وحدت و کاستن از رقبای درون گروهی موضوع تازه‌ای نیست، اما پیش‌بینی نتایج آن درباره هر کدام از این جناح‌ها چندان ساده به نظر نمی‌رسد. تنها آنچه روند این تلاش را با آنچه در سال‌های گذشته رخ داده متفاوت می‌سازد، حلول جریان تازه‌ای است که صف آرایی جناح‌های سیاسی کشور را از دو خط مستقل به یک مثلث تبدیل می‌کند؛ مثلثی که مشخص شدن ابعاد و اضلاع آن به دوری و نزدیکی اصولگرایان و اصلاح‌طلبان از خط سوم یعنی خط اعتدال ارتباط می‌یابد و در این دوری و نزدیکی هر یک از دو جریان با اما و اگرهای مختص خود مواجه‌اند.

یار ناموافق اصولگرایان
جناح اصولگرای کشور تا پیش از برگزاری آخرین انتخابات با وجود ناکامی در وحدت یافتن، به قرار کج‌دار و مریز پیروز چندین انتخابات پیاپی بود؛ پیروزی‌هایی که از شورای شهر دوم و مجلس هفتم آغاز شده بود اما هر چه جلوتر می‌آمد با هراس بیشتری از تأثیر انشقاق داخلی و اتحاد نسبی رقیب پیگیری می‌شد تا آنجا که کار در انتخابات مجلس نهم از تأکید بر محوریت جامعتین به جمع و تفریق سازو کارهای مختلف و ائتلاف‌هایی همچون ائتلاف 8+7 رسید. در نهایت هم اصولگرایان نتوانستند با فهرستی واحد در انتخابات شرکت کنند و جبهه پایداری به عنوان جریانی نوخاسته و نزدیک به دولت محمود احمدی‌نژاد با عنوان «رایحه خوش خدمت» یا همان حامیان دولت بازی وحدت اصولگرایان را برهم زد. انتخابات ریاست جمهوری یازدهم هم با وجود تلاش بزرگان اصولگرایی و طراحی سازوکارهایی همچون ائتلاف 2+1 که در نهایت هر سه چهره حاضر در آن به جمع رقبای انتخاباتی پیوستند، با حضور دست کم 6 چهره اصولگرا، یک سیاستمدار اصلاح‌طلب و یک چهره معتدل آغاز شد و در نهایت خاطره شکست کاندیداهای اصولگرا و پیروزی اعتدال را رقم زد.

با این پیشینه این روزها اصولگرایان با چالشی درونی مواجه‌اند. یار ناموافقی به نام جبهه پایداری که بعید نیست یک بار دیگر بتواند تأثیر نامطلوب خود را بر وحدت درونی این جریان باقی بگذارد. این البته در صورتی است که نخواهیم جریان حامی احمدی‌نژاد و تلاطم بازگشت او به صحنه سیاست را به عنوان یک جریان مستقل تلقی کنیم و برای آن هویتی جدا از جبهه پایداری قائل شویم. به هر روی اصولگرایان در انتخابات آینده ناگزیر از تعریف فاصله خود از این یار ناموافق هستند تا در حد امکان از تأثیر موضع گیری‌های اغلب افراطی چهره‌های شاخص آن بر آرای خود و نیز بر مناسبات‌شان با اعتدالگرایان بکاهند. تا این لحظه آنچه به عنوان اقدام عملی اصولگرایان برای وحدت یافتن بروز یافته است، جلسات مشترکی است که به پیشنهاد حجت‌الاسلام تقوی، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور و عضو جامعه روحانیت مبارز میان اعضای این جامعه و برخی اصولگرایان دیگر برگزار می‌شود و گویا هنوز وارد فاز جدی انتخاباتی نشده است.

اصلاح‌طلبان و ائتلاف چندجانبه
اصلاح‌طلبان نیز همچون جناح رقیب شان از آسیب انشقاق مصون نیستند. با این حال اتفاقات سال‌های گذشته و کناره‌گیری‌ها و هجرت‌های حاصل از آن سبب شده است طیف فعال سیاسی باقی مانده از این جریان همسویی بیشتری با یکدیگر داشته باشند. تجربه انتخابات ریاست جمهوری یازدهم به این جریان سیاسی نشان داده است که ائتلاف با جریان سیاسی ای که دارای نزدیکی‌های فکری با آن هستند و قناعت به بخشی از خواست‌ها و برنامه‌ها بر شکست در برابر جناح مقابل ارجحیت دارد. از همین رو است که نگاهی به اظهارات چهره‌های سیاسی این جریان در چند ماه گذشته نشان می‌دهد آن‌ها طیف گسترده‌ای از ائتلاف را برای خود ممکن دانسته‌اند. ائتلاف با اصولگرایان معتدل و استقبال از رهبری چهره‌های فرا جناحی همچون حجت‌الاسلام سید حسن خمینی و آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی و نیز مطرح شدن این گمانه که اصلاح‌طلبان با سرلیستی چهره اصولگرایی چون علی اکبر ناطق نوری در انتخابات مجلس شرکت کنند، نشان از آغوش باز اصلاح‌طلبان برای ائتلاف با دیگر جریان‌ها دارد. علاوه بر آن‌که سبقه کناره‌گیری محمدرضا عارف این امیدواری را ایجاد می‌کند که آن‌ها بتوانند در فهرست خود از همراهی چهره‌های معتدل حامی دولت نیز برخوردار شوند.

تشکیل جبهه واحد اصلاحات سازوکار اصلی است که درحال حاضر اصلاح‌طلبان دنبال می‌کنند و امکان توفیق آرمانی آن شاید چندان بالاتر از امکان توفیق اصولگرایان در دست یافتن به وحدت نباشد. با این حال آن‌ها مصمم هستند بازگشت شان به عرصه سیاست را که با حضور برخی چهره‌های اصلاح‌طلب در دولت یازدهم تحقق یافته است، پیگیری کنند؛ اتفاقی که در نهایت به اجماع چهره‌های شاخص این جریان در انتخاب استراتژی پیش رو و پذیرش ائتلاف‌های ممکن بستگی دارد.

اخبار سیاسی - ایرنا,روزنامه ایران