اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

زاكانی: نحوه بركناری متكی به اخلاق ضربه زد/ باید شاهد فتنه‌های بزرگتری باشیم



 

 

زاكانی: نحوه بركناری متكی به اخلاق ضربه زد/ باید شاهد فتنه‌های بزرگتری باشیم

 

آقای متكی در سنگال به سر می‌بردند و در جلسه‌ای كه در حال مذاكره با رییس‌جمهور آن كشور بودند، می‌بیند كه نامه‌ای به دست رییس‌جمهور آن كشور می‌رسد و وی از جلسه خارج می‌شود و پس از آنك‌ه مجددا به جلسه بازمی‌گردد، كاملا لحن وی عوض می‌شود. سپس در ضیافت ناهار فرزند رییس‌جمهور آن كشور كه چند سمت مختلف از جمله وزارت خارجه را در اختیار دارد به آقای متكی می‌گوید كه در سایت‌ها اعلام كرده‌اند، شما بركنار شده‌اید در حالی كه آقای متكی از این مساله اطلاعی نداشتند؛ بنابراین چنین برخورد تحقیرآمیزی، تحقیر وی نیست، بلكه تحقیر نظام است.

یك عضو كمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با اشاره به بركناری منوچهر متكی از وزارت امور خارجه، این شیوه را نادرست خواند.

نحوه بركناری متكی به اخلاق ضربه زد

به گزارش ایسنا علیرضا زاكانی عصر روز یكشنبه در جلسه هفتگی انصار حزب‌الله اظهار كرد: منطق نظام اسلامی مافوق منطق دنیاست و قصد دارد اخلاق را در تمام شئون متجلی كند و این شیوه عزل آقای متكی به این مساله خدشه وارد می‌كند.

وی در بیان روایت دیگری از نحوه بركناری متكی گفت: آقای متكی در سنگال به سر می‌بردند و در جلسه‌ای كه در حال مذاكره با رییس‌جمهور آن كشور بودند، می‌بیند كه نامه‌ای به دست رییس‌جمهور آن كشور می‌رسد و وی از جلسه خارج می‌شود و پس از آنك‌ه مجددا به جلسه بازمی‌گردد، كاملا لحن وی عوض می‌شود. سپس در ضیافت ناهار فرزند رییس‌جمهور آن كشور كه چند سمت مختلف از جمله وزارت خارجه را در اختیار دارد به آقای متكی می‌گوید كه در سایت‌ها اعلام كرده‌اند، شما بركنار شده‌اید در حالی كه آقای متكی از این مساله اطلاعی نداشتند؛ بنابراین چنین برخورد تحقیرآمیزی، تحقیر وی نیست، بلكه تحقیر نظام است.

برخی حرف‌های‌شان هزینه‌های زیادی به نظام تحمیل می‌كند

وی در پاسخ به پرسشی درباره اسفندیار رحیم‌مشایی نیز اظهار كرد: هرچه زمان پیش می‌رود، باطل از موضع پیچیده‌تری با ما برخورد می‌كند و البته ما هم از موضع بالاتری دفاع می‌كنیم و یا حتی می‌توان گفت كه ما هجمه می‌كنیم و دشمن است كه دفاع می‌كند. در آینده باید شاهد فتنه‌های بزرگتری باشیم، چنانچه فتنه 88 قابل مقایسه با فتنه 78 نبود.

این نماینده مجلس ادامه داد: برخی افراد حلقه و بخش كوچكی از فتنه‌ای هستند كه در آینده با آن مواجه هستیم؛ لذا باید از رییس‌جمهور بخواهیم كه چشم خود را بیشتر بر روی حقایق باز كند.

وی با اعتقاد به این‌كه «هیچ توجیهی برای كارهای مشایی نداریم» درباره این‌كه چرا از وی حرف‌شنوی می‌شود؟ گفت: شاید بتوان گفت كه دلیل این امر، اعتقاد و حب بیش از حد است. حدود سه سال و نیم پیش من درباره یكی از معاون‌های مشایی كه پرونده‌های متعددی در دست ما داشت صحبت كردم ولی گفتند كه عده‌ای می‌خواهند ابتدا معاونش، سپس خودش و سپس ما را بزنند. این حرف نشان می‌دهد كه متاسفانه فكر می‌كنند هركس با مشایی مخالفت می‌كند قصد دارد رییس‌جمهور را هدف قرار دهد در حالی كه این طور نیست.

9 دی، تجلی بصیرت و خودآگاهی مردم ایران بود

به گزارش ایسنا زاكانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راهپیمایی 9 دی سال گذشته اظهار كرد: امام در ابتدای وصیتنامه خود دو نكته را ذكر كردند كه ظهور و بروز زیادی برای ما دارد، ولی معمولا نسبت به آن بی‌توجه هستیم. نكته اول، عنایت الهی در تحقق انقلاب و استمرار آن است و نتیجه‌ای كه امام از این بحث می‌گیرند این است كه وظیفه‌ همه است كه از این انقلاب پاسداری كنند و امام حتی این مساله را به سایر ملت‌ها تعمیم می‌دهند. نكته دوم این است كه امام تاكید می‌كنند عامل پیروزی و بقای انقلاب اسلامی، انگیزه الهی و وحدت كلمه است و نقطه‌ وصل این دو نكته، رهبری است.

وی با بیان این‌كه «بزرگترین آموزه و دستاورد 9 دی، تجلی اراده خدا در استمرار انقلاب اسلامی، دوره جهاد اكبر و پیچیدگی فتنه‌هاست» تاكید كرد: اگر ملتی انگیزه خود را خالص كند، تابع ولایت فقیه باشد، در صحنه حاضر شود و وحدت كلمه داشته باشد، خدا به آن ملت كمك می‌كند و این مساله وظیفه ما را سنگین می‌كند؛ چراكه با این انقلاب امتحان می‌شویم و اگر نتوانیم خدمتگزار این انقلاب باشیم، خداوند نمی‌گذارد كه این انقلاب با هواپرستی چند نفر فروكش كند.

وی با اشاره به این‌كه «9 دی، تجلی بصیرت و خودآگاهی مردم ایران بود» اظهار كرد: روش مبارزه پیش از انقلاب از سوی افراد مختلف به شیوه‌ای بود كه سعی می‌كردند جمعی را همراه كنند ولی امام به بیداری توده‌ها و متن جامعه و ایجاد خودآگاهی اعتقاد داشت و در اندیشه و فكر نیز متفاوت با دیگران عمل می‌كرد. انقلاب اسلامی تكرار صحت عمل پیامبران الهی بود كه امام نیز به آن تاسی كرده بودند.

این نماینده مجلس با بیان این‌كه «امام هیچگاه فرمان جهاد ندادند» یادآور شد: امام مردم را آگاه و نیازها را مطرح می‌كردند و خود مردم به طور داوطلبانه وارد عمل می‌شدند و خلف صالح ایشان نیز امروز همین مسیر را ادامه می‌دهند. اگر روزی مردم بنی‌صدر را انتخاب كردند، امام با وجود این‌كه موافق این انتخاب نبودند به نظر مردم احترام گذاشتند ولی ایشان به همراه جمعی از فرهیختگان جامعه نظیر آقای بهشتی، مقام معظم رهبری و آقای هاشمی به گونه‌ای مسیر را ادامه دادند كه مشت وی باز شد و مردم بیدار شدند.

وی ادامه داد: مشابه همین موضوع را در انتخابات اخیر شاهد بودیم. توجه به رای و نظر مردم یك اصل برای رهبری است. در انتخابات اخیر عده‌ای بازی را باختند و جرزنی كردند ولی مقام معظم رهبری یك قدم عقب نرفتند. ایشان شروع كردند به آگاهی دادن به مردم تا این‌كه بصیرت عمومی آن‌قدر افزایش پیدا كرد كه اتفاقاتی مثل اتفاق خیانت‌بار عاشورا جرقه‌ای شد تا 9 دی به وقوع بپیوندد.

بزرگترین جنایت، هتك حرمت نظام و تضییع حق مردم است

وی با تاكید بر این‌كه «تقابل بین حق و باطل یك سنت همیشگی الهی است و امروز مدال افتخار همراهی جبهه‌ حق بر گردن ملت ایران است» تصریح كرد: انقلاب یك ظهور صغری و مقدمه ظهور كبری است و حضور مردم، غلبه حق بر باطل را رقم خواهد زد؛ چراكه امام فرمودند این قرن، قرن غلبه مستضعفین بر مستكبرین است. هر روز بر پیچیدگی فتنه‌ها و تهاجم دشمن افزوده می‌شود و در نتیجه باید به بصیرت و خودآگاهی به عنوان یك اصل توجه كنیم.

زاكانی افزود: در نهم دی قیمت تبعیت از ولایت، تجلی خاصی پیدا كرد و آن موج در این روز آن هم بدون برنامه‌ریزی جدی قبلی ایجاد شد. كسانی كه آمدند تا از عواطف مردم در عاشورا سوء استفاده كنند، دیدیم كه عاشورا ریشه آن‌ها را زد و در 9 دی بصیرت جامعه آن‌قدر بالا رفت كه مردم خودجوش قیام كردند. نكته دیگر، بحث خودباوری، غیرت، قیام و حضور در صحنه مردم در كنار آگاهی بصیرت است. در دوره جهاد اكبر وقتی پیوستگی با رهبری و قیام‌ها رقم خورد، درجه‌ای از بصیرت و اوج جامعه اسلامی را نشان داد كه هیچ میكروبی نتواند بر آن تاثیر بگذارد.

وی افزود: بسیاری از كسانی كه 25 خرداد به خیابان آمدند و ایراد و سوال داشتند، با دیدن اتفاقات بعدی بیدار شدند و در واقع مشت فتنه‌گران باز شد. اگر صدر اسلام نفاق نقاب‌دار حكومت اسلامی را از مسیر خود خارج و حق را خانه‌نشین كرد در این جا شرایط به سمتی رفت كه ماحصل آن افتادن نقاب از چهره نفاق بود و كسانی كه نظام را به دروغ، تقلب، تجاوز و جنایت متهم می‌كردند نشان دادند كه به دروغ نظام را به دروغ متهم می‌كنند. این‌ها نظام را به جنایت متهم كردند ولی بزرگترین جنایت، هتك حرمت نظام و تضییع حق مردم است.

وی روشن شدن چهره دشمن را از جمله ویژگی‌های راهپیمایی 9 دی عنوان كرد و گفت: ویژگی دیگر 9 دی این بود كه معلوم كرد دشمنان ما چقدر احمق هستند و آزموده را می‌آزمایند و هر بار پیشانی آن‌ها به خاك مالیده می‌شود ولی باز هم در راه خود تلاش می‌كنند. این كشتی، كشتی نجات جامعه بشری است و روز به روز اوج می‌گیرد و پرچم آن به دست صاحب حقیقی آن خواهد رسید.

مصوبه اساسنامه دانشگاه آزاد در حال بررسی مجدد است

به گزارش ایسنا، این نماینده مجلس در پاسخ به پرسشی درباره هیات موسس دانشگاه آزاد به روند تصویب اساسنامه دانشگاه آزاد از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی و دیدگاه مقام معظم رهبری اشاره كرد و گفت: این مصوبه برای تصحیح در حال حاضر در دست شورای انقلاب فرهنگی است تا منطبق با خواست مقام معظم رهبری شود و ما منتظر بررسی مجدد اساسنامه در این شورا هستیم.

تلاش جدی كمیسیون اصل 90 برای مقابله با مفاسد اداری

وی در برابر پرسشی درباره بحث مقابله با مفاسد اداری و نیز تاثیر فوت مرحوم حجت‌الاسلام فاكر بر این مساله پاسخ داد: در حال حاضر كمیسیون اصل 90 مجلس كارهای جدی را برای مقابله با مفاسد اداری شروع كرده است و در همین رابطه جلسات متعددی در مجلس با معاونت منابع انسانی دولت داشته‌ایم. فوت آقای فاكر ضایعه‌ای برای مجلس هشتم بود ولی آقای نكونام نیز كه در حال حاضر مسوولیت ایشان را به عهده دارند انسان‌های پاك و دقیقی هستند و جانشین خوبی برای آقای فاكر محسوب می‌شوند.

صداو سیما پس از قضایای انتخابات یك حالت یخ‌زدگی پیدا كرد

در ادامه این جلسه این پرسش مطرح شد كه چرا برنامه دیروز، امروز، فردا در تلویزیون تعطیل شد؟

زاكانی پاسخ داد: یك اشكالی كه صداوسیما داشت این بود كه پس از قضایای انتخابات یك حالت یخ‌زدگی پیدا كرد و وظیفه خود را به درستی انجام نداد ولی بعد مناظره‌ها را ادامه داد كه به اعتقاد من خیلی دیر آغاز كرد و البته با شروع این مناظره‌ها كسانی كه با دست مردم كنار گذاشته شده بودند احساس كردند محمل و تیربونی پیدا كردند به طوری كه آقای اطاعت پیش از مناظره با من با آقای خاتمی، مجید انصاری و موسوی لاری دیدار كرده بود و عملا مطالب آن‌ها را در مناظره از روی كاغذی می‌خواند كه آن‌ها برای او نوشته بودند.

موضع گیری‌های لاریجانی قابل توجه است

وی همچنین در پاسخ به این پرسش كه نظر شما درباره مواضع آقای لاریجانی در كسوت ریاست مجلس در قضایای بعد از انتخابات چیست؟ اظهار كرد: ایشان ابتدا موضع رسمی و جدی نداشت ولی سپس مواضع خوبی گرفت. انتقاد ما نسبت به بخش اول برخورد ایشان محفوظ است ولی به هر حال موضع‌گیری‌های بعدی ایشان نیز قابل توجه بوده است.

به گزارش ایسنا، یكی از حاضران جلسه به صورت مكتوب پرسید: آیا از كارها و ارتباطات مهدی هاشمی در خارج از كشور اطلاع دارید؟

زاكانی پاسخ داد: اطلاع دقیقی ندارم ولی ایشان خیلی فعال است و سفرهایی به دبی نیز داشته است.

سعی اصلاح‌طلبان ایجاد جای پایی در مجلس با مهره‌های سفید‌شان است

وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره ارزیابی خود از لیست احتمالی اصلاح‌طلبان در انتخابات آتی مجلس اظهار كرد: اصلاح‌طلبان به شدت به دنبال این هستند كه در انتخابات مجلس به چارچوب فعالیتی نظام برگردند ولی وقتی به آن‌ها گفته می‌شود كه نسبت خود را با جریان فتنه و دشمنان روشن كنند، حاضر نیستند نفی كنند و این یعنی می‌گویند ما نسبت به گذشته ناكام هستیم، ولی پشیمان نیستیم. ایشان به دنبال این هستند كه از طریق مهره‌های سفید خود جای پای در مجلس برای خود ایجاد كنند ولی مردم ما هم آگاه و بابصیرت هستند.

عامل موفقیت طرح هدفمند كردن یارانه‌ها همراهی دولت، مجلس و مردم است

در ادامه این پرسش مطرح شد كه چرا با اجرای طرح هدفمند كردن یارانه‌ها، نانوایی‌ها نان‌های خود را با حجم كمتری به مردم می‌دهند؟

این نماینده مجلس پاسخ داد: عامل موفقیت طرح هدفمند كردن یارانه‌ها همراهی دولت، مجلس و مردم است و البته عده‌ای نیز به دنبال سوءاستفاده هستند ولی بعدا و در فرصت‌های آینده باید به این مسائل و مشكلات آن پرداخته شود.

وی در برابر پرسش دیگری درباره نحوه عملكرد دولت و مجلس نسبت به اجرای طرح عفاف و حجاب اظهار كرد: ما قانون مدون و مشخصی در رابطه با بحث حجاب و عفاف داریم و ان‌شاءالله دولت هم همت ویژه‌ای در این زمینه داشته باشد و البته مجلس نیز باید نقش نظارتی خود را به درستی ایفا كند.

هزینه دستگیری سران فتنه بیشتر از فایده آن است

وی در پاسخ به این پرسش كه چرا سران فتنه آزاد هستند؟ گفت: حلقه و گروهی پس از انتخابات متشكل از افرادی در بخش‌های مختلف كه فقط محدود به قوه قضاییه نمی‌شود، تشكیل شده است تا در این زمینه‌ها و این‌كه درباره فلان شخص یا اتفاق چه تصمیمی اتخاذ شود بحث كنند. چون فتنه پیچیده است پس باید پیچیده با آن برخورد كرد. در حال حاضر قوه قضاییه این‌ها را مجرم می‌داند ولی ظاهرا تصمیم این حلقه بر دستگیری آن‌ها نیست و البته این تصمیم مبتنی بر این نیست كه این‌ها مجرم نیستند. در حال حاضر هزینه دستگیری این افراد بیشتر از فایده آن است چنانچه آزادی برای این افراد هزینه بیشتری برای آن‌ها دارد تا این‌كه دستگیر شوند.

آقای هاشمی ظرفیتی دارد كه باید برای انقلاب مصادره كرد

یكی از حاضران از انتخاب هاشمی رفسنجانی در انتخابات مجلس خبرگان انتقاد كرد.

زاكانی نیز با انتقاد نسبت به این حرف تاكید كرد: تقلب سازمان یافته در جمهوری اسلامی شدنی نیست. همه ما به آقای هاشمی رای دادیم و خیلی از حزب‌اللهی‌ها نیز به ایشان رای دادند. در انتخابات ریاست جمهوری 84 همه تلاش كردیم تا آقای هاشمی رییس جمهور نشود ولی در انتخابات خبرگان عده‌ای سعی داشتند ایشان را منفك كنند تا به قم ببرند و برنامه‌ریزی‌هایی را انجام دهند. در انتخابات خبرگان ایشان ابتدا بنای شركت كردن نداشتند ولی وارد عرصه شدند و مردم رای بالایی دادند ولی رای مردم به آقای هاشمی به واسطه‌ محبت فرد دیگری یعنی مقام معظم رهبری بود.

وی گفت: نیروهای انقلاب با هم صحبت كردند و به این نتیجه رسیدند كه آقای هاشمی ظرفیتی دارد كه باید برای انقلاب مصادره كرد. البته آقای هاشمی اشكالات جدی دارد و این كه نمی‌تواند خود را از فرزندانش جدا كند یك اشكال است و ما آرزو می‌كنیم ایشان خود را از فرزندان خود جدا كند...../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
!!توجه->فتنه ی بزرگتری در راه است!مهم!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سخنان هاشمی درمشهدبه جریان فتنه دامن زد



 

 

اخبارسیاسی

كسانی كه شعار الله‌اكبر سر می‌دهند شاید در عمرشان یك بار هم از این لفظ استفاده نكرده باشند/نامه محسن رضایی شتاب زده بود/بیانیه موسوی تكرار پیشنهادات هاشمی در نماز جمعه بود.

 

عضو شورای مركزی جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به سخنان اخیر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مشهد گفت:موضع‌گیری مشهد ایشان بسیار بد و تردیدآفرین بود كه به این جریان فتنه دامن زد .

به گزارش خبرنگار ایلنا مرتضی نبوی در نشست ماهیانه جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به جریانات بعد از انتخابات تاكید كرد: نباید این جریان را دست‌كم بگیریم چراكه جریانی فوق‌العاده پیچیده است كه برای مقابله با انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی طراحی شده است.

وی با تاكید بر اینكه آمریكایی‌ها از همه تجربیات خود كه در زمان جنگ سرد علیه شوروی استفاده می‌كردند امروز علیه ایران استفاده می‌كنند گفت: آنها همه تلاش خود را انجام می‌دهند تا گفتمان‌هایی راه بیاندازند كه از طریق نرم دست به براندازی جمهوری اسلامی بزنند و با تمام قوا برای این كار بسیج شدند و مدعی هستند كه باید علاوه بر اینكه از نظر اقتصادی و نظامی برتری خود را به اثبات برسانند از نظر فرهنگی نیز باید مسلط شوند وسیله این هدف جنگ نرم است بنابراین زمینه‌سازی‌هایی را انجام دادند كه اگر نتیجه انتخابات به نفعشان نبود ناآرامی راه بی‌اندازند و رنگ هم برای آن انتخاب كردند و در واقع می‌خواستند كاریكاتور مضحكی از انقلاب به نمایش بگذارند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: مثلا كسانی كه شعار الله‌اكبر سر می‌دهند شاید در عمرشان یك بار هم از این لفظ استفاده نكرده باشند و البته این پدیده‌ای نیست كه تنها كشور ما با آن روبه‌رو باشد بلكه یك جنبش ضدفرهنگی است كه با ارزش‌های سرزمین‌ها مخالف است و در بین طبقات تحصیل كرده یارگیری می‌كند.

وی با تاكید بر اینكه نظریه‌هایی كه این جنبش برای اداره جامعه مطرح می‌كند عمدتا ضد ارزشی هستند گفت: این مساله به شكاف بین سنت و مدرنیته از زمان نهضت مشروطه بر می‌گردد كه همواره می‌خواسته جدایی دین و سیاست را در جامعه ایجاد كند كه یكی از این افراد آقای بشیریه نظریه‌پرداز دوم خردادی بود كه با استفاده از امكانات وزارت كشور وقت كتاب‌هایی را منتشر كرد كه در یكی از آنها به نام جامعه‌شناسی جمهوری اسلامی تاكید كرد كه شكاف بین سنت و مدرنیته در ایران واقعیت دارد كه باید به نفع مدرنیته تمام شود و امروز نیز در آمریكا پناه گرفته است و از وقایع پس از انتخابات نیز اینگونه نتیجه می‌گیرد كه جمهوری اسلامی به زوال رسیده است و سفارش كرده كه مخالفان نظام با هر تفكری دور هم جمع شوند و به اسطوره‌های انقلاب حمله كنند و هدف مشترك آنها این است كه دین از سیاست باید جدا شود.

نبوی ادامه داد: البته ما باید نقص خود را بپذیریم كه برای نقد این نظریات علوم انسانی كاری نكردیم و آنها در دانشگاه‌های ما تدریس شد.

عضو شورای مركزی جامعه اسلامی مهندسین گفت: قسمتی از این جریان كه حركات امروز آنها تهدیدكننده امنیت ملی است درست مثل جریان منافقین در اول انقلاب است كه می‌خواستند از طریق نرم مبارزه كنند و باید سران آنها شناسایی شوند البته می‌گویند كه شناسایی شده‌اند ولی اگر این اتفاق افتاده بود نباید در عاشورا شاهد این هزینه‌ها بودیم.

نبوی تاكید كرد: این جنبش ضدفرهنگی از نوع براندازی نرم است كه هدفش براندازی تفكر جمهوری اسلامی و یا تحریف آن است كه امیدواریم این پدیده شناسایی شود و باید برای مقابله فرهنگی با آن سرمایه‌گذاری كنیم.

نبوی با اشاره به بیانیه ۱۷ موسوی گفت: این بیانیه مقدمه‌ای بسیار تند و براندازانه دارد و البته در انتهای آن پیشنهادهای آقای هاشمی در نماز جمعه تكرار شده است و در ادامه آن آقای رضایی با تحلیلی شتاب‌زده آن را نوعی برگشت و توبه موسوی تلقی كرده است و در نامه رهبری با این عنوان كه خود را سرباز مردم و رهبری می‌داند پیشنهادهایی را داشته است.

وی با بیان این اعتقاد كه رضایی دقت لازم در مورد این بیانیه نداشته است گفت: متاسفانه این افراد سعی می‌كنند به همه اقدامات انجام شده در این مدت سرپوش بگذارند كه یا اطلاعات لازم به وی نمی‌رسد یا می‌خواهد اقدامات علیه امنیت ملی را به گونه‌ای توجیه كند.

نبوی در تحلیل خود از طرح آشتی ملی كه از سوی علی مطهری مطرح شده است گفت: مقدمات این طرح با واقعیات اجتماعی همخوانی ندارد.

وی در خصوص این پرسش كه آیا هتك حرمت عاشورا اسف‌بارتر است یا قتل افراد گفت: قرآن حتی در مورد كسانی كه جامعه را با فتنه مواجه می‌كنند و امنیت روانی آن را به هم می‌ریزد دستور برخورد شدید داده است هرچند كه هر دوی این اتفاقات بد است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد مواضع هاشمی رفسنجانی گفت: موضع‌گیری مشهد ایشان بسیار بد و تردیدآفرین بود كه به این جریان فتنه دامن زد البته ایشان در جلسه مجمع تشخیص و مصلحت نظام موضع‌گیری خوبی داشتند كه ما در این مدت از این نوسانات در مورد آقای هاشمی زیاد داشتیم و ان‌شاءالله خداوند همه شخصیت‌ها را از شر اینكه به خاطر فرزندان خود در فتنه قرار گیرند و عاقبت به خیر نشوند حفظ كند.

نبوی در مورد اینكه راهكار جامعه اسلامی مهندسین برای پایان دادن به اغتشاشات چیست گفت: بازگشت به قانون خنثی كردن تهدیدات امنیت ملی ، جنگ نرم و تهاجم نرم فرهنگی است.

نبوی در پاسخ به سوال پایانی مبنی بر اینكه سران فتنه كه مطرح می‌شود چه كسانی هستند گفت: منظور از این افراد آقایان خاتمی، موسوی و كروبی هستند ما از زمان امام از این فتنه‌ها داشته‌ایم كه یك نمونه آن نهضت آزادی بود و یك نمونه آقای منتظری ولی دیدید كه امام با آنها چگونه برخورد كرد و آنها را در صحنه سیاسی از حیض انتفاع انداخت.

وی تاكید كرد: امروز هم عملكرد آقای موسوی بسیار بد است و حتما خارج از نظام است و بعید است كه توفیق توبه پیدا كند و اگر هم این كار را نكنند منزوی خواهند شد و اگر هم ضرورت داشته باشد نظام آنها را محاكمه خواهد كرد.