اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رییس کل دادگستری استان آذربایجان غربی: کارشناسان هیچ شخص یا نهادی را در آتش‌سوزی «شین آباد» مقصر نشناخته‌اند!



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

رییس کل دادگستری استان آذربایجان غربی:

کارشناسان هیچ شخص یا نهادی را در آتش‌سوزی «شین آباد» مقصر نشناخته‌اند

رییس دادگستری آذربایجان غربی تاکید کرد که با کارشناسی‌های انجام شده در حادثه‌ی آتش سوزی در مدرسه «شین‌آباد»، تاکنون هیچ شخص یا نهادی به عنوان مقصر شناخته و معرفی نشده است.

توکل حیدری در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص جزییات قضایی پرونده‌ی آتش سوزی مدرسه دخترانه روستای شین‌آباد اظهار کرد: تاکنون طبق نظر کارشناسان و تحقیقات به دست آمده، شخص یا نهاد خاصی مقصر شناخته نشده است.

وی ادامه داد: در جریان این حادثه بیان شده است که اگر مستخدم مدرسه به جای این‌که بخاری را بیرون اندازد، دانش آموزان را به بیرون هدایت می کرد شاهد تلفات کمتری بودیم. یا این که اگر در مدرسه کپسول آتش نشانی وجود داشت با استفاده از آن می‌شد جلوی این حادثه را گرفت. چنین تقصیراتی مطرح است که البته این گونه تقصیرات، تقصیرات قضایی محسوب نمی‌شود.

حیدری خاطرنشان کرد: در خصوص این‌که سازمان هلال احمر یا معلم مدرسه مقصر باشند نیز هیچ شکایت و گزارشی دریافت نکرده‌ایم. البته معلم یا مدیر مدرسه نیز خدایی نکرده به عمد دراین حادثه سهل انگاری نکرده‌اند. در خصوص اینکه آیا بخاری مدرسه نیز از رده خارج یا فرسوده بوده است نیز کارشناسان اظهارنظری نداشته‌اند.

رییس دادگستری آذربایجان غربی افزود: در این حادثه و گزارشات آن «تقصیر» به معنای قضایی که کسی یا سازمانی مقصر باشد، بیان نشده است و با این‌که متاسفانه دومین دانش آموز نیز فوت کرد تاکنون کسی شکایتی انجام نداده است، البته این عدم شکایت شاید به این دلیل باشد که وزارت آموزش و پرورش و وزارت کشور اعلام کرده‌اند که تمام خسارت‌ها و تضمین‌های مربوط به جراحی زیبایی دانش آموزان را می‌پردازند.

وی بیان کرد: همان طور که قبل‌تر هم گفته‌ بوده‌ام، دیه این عزیزان در حال پرداخت است که با این پرداخت نیازی به طرح شکایت در مراجع قضایی نباشد و تاکنون نیز در این باره فردی برای شکایت به دادسری پیرانشهر مراجعه نکرده است./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
پانکریشن استان آذربایجان غربی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رییس كل دادگستری استان اصفهان: صدای انفجار دیروز فقط در یك منطقه شهر شنیده شد



 

 

 

رییس كل دادگستری استان اصفهان: صدای انفجار دیروز فقط در یك منطقه شهر شنیده شد

 

 

رییس كل دادگستری استان اصفهان با بیان اینكه هیچ گزارشی در مورد صدای انفجار در دادگستری این استان تشكیل نشده است، گفت: این صدا در همه جای اصفهان شنیده نشد بلكه فقط در یك منطقه به گوش رسید.

 

غلامرضا انصاری در گفت وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با بیان این مطلب، تصریح كرد: بعد از ظهر روز دوشنبه ـ ۷ آذرماه ـ صدایی شبیه انفجار در یك منطقه از شهر اصفهان شنیده شد اما هیچ گزارشی در رابطه با این موضوع به دادگستری ارسال نشد.

وی با بیان اینكه اگر موضوع مهمی بود تاكنون باید اطلاعات اولیه ارائه می شد، افزود: این صدا فقط در یك منطقه شنیده شد..../ایسنا