اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رییس مركزآزمون دانشگاه آزاد: تنها فرایند برگزاری آزمون به سازمان سنجش محول شد



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

جزییات تجمیع كنكور«كارشناسی ناپیوسته»دانشگاه آزادو وزارت علوم

رییس مركزآزمون دانشگاه آزاد: تنها فرایند برگزاری آزمون به سازمان سنجش محول شد

رییس مركز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی در پی تجمیع آزمون‌های كارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد و وزارت علوم، در پاسخ به نحوه برگزاری آزمون و گزینش داوطلبان برای دانشگاه آزاد و یا دانشگاه‌های وزارت علوم، گفت: در این راستا تنها برگزاری آزمون به سازمان سنجش واگذار شده است.

عبدالله سجادی جاغرق در گفت‌وگو با ایسنا:  با بیان اینكه داوطلبان می‌توانند در زمان ثبت‌نام، علاقه‌مندی خود را برای پذیرش در دانشگاه آزاد نیز اعلام كنند، اظهار كرد: در نهایت پس از برگزاری آزمون كارشناسی ناپیوسته در دوم شهریور ماه، نمرات خام این دسته از داوطلبان به مركز آزمون دانشگاه آزاد ارائه می‌شود.

وی افزود: سپس در دهه اول شهریور ماه به داوطلبانی كه برای پذیرش در دانشگاه آزاد علاقه‌مندی خود را اعلام كرده‌اند، فرصتی در نظر گرفته می‌شود تا از طریق سایت مركز آزمون دانشگاه آزاد نسبت به انتخاب رشته اقدام كنند.

رییس مركز آزمون دانشگاه آزاد با تاكید بر اینكه فقط برگزاری آزمون به صورت مشترك با وزارت علوم انجام می‌شود، خاطرنشان كرد: كلیه فرآیندهای دیگر همچون گزینش، انتخاب رشته، اعلام نتایج و حتی مرحله تكمیل ظرفیت توسط مركز آزمون دانشگاه آزاد انجام می‌شود.

سجادی با بیان اینكه این دوره به صورت آزمایشی در حال انجام است، اظهاركرد: این تجمیع در راستای ایجاد تسهیلات بیشتر به داوطلبان است.

آغاز ثبت‌نام آزمون مشترك كارشناسی ناپیوسته از30 خرداد و برگزاری در 2 شهریور

در این رابطه پیش از این حسین توكلی مشاور عالی سازمان سنجش از تجمیع آزمون كارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد اسلامی با سایر موسسات آموزش عالی وزارت علوم خبر داده بود و با بیان اینكه بر اساس سیاست‌های وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی مقرر شده است كه آزمون كارشناسی ناپیوسته 91 دانشگاه آزاد با سایر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی تجمیع شود، اظهار كرد: بر این اساس ثبت‌نام این آزمون به صورت متمركز فقط از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org از روز سه‌شنبه 30 خرداد ماه آغاز می‌شود.

وی با اشاره به آغاز ثبت‌نام آزمون كارشناسی ناپیوسته از 30 خرداد ماه گفت: مهلت ثبت‌نام این آزمون تا ساعت 24 روز سه‌شنبه ششم تیرماه ادامه دارد.

وی در خصوص شرایط ثبت‌نام در این دوره از آزمون خاطرنشان كرد: دانش آموختگان دوره كاردانی و یا فوق دیپلم و همچنین كاردانی ناپیوسته نظام جدید آموزش متوسطه مورد تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت علوم و یا وزارت بهداشت و دانشجویان شاغل به تحصیل در دوره كاردانی می‌توانند در این آزمون ثبت‌نام كنند.

توكلی با اشاره به توزیع كارت ورود به جلسه آزمون از روز یكشنبه 29 مردادماه از طریق سایت سازمان سنجش گفت: بر اساس برنامه زمانی پیش بینی شده آزمون كاردانی به كارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد اسلامی و سایر موسسات آموزش عالی روز پنج‌شنبه دوم شهریور ماه برگزار می‌شود./ایسنا


ویدیو مرتبط :
برگزاری آزمون سنجش تلاش تحصیلی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سازمان سنجش آزمون رایگان برای دانشگاه آزاد برگزار نمی‌کند



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

توضیحات سجادی جاغرق درباره دریافت هزینه آزمون کاردانی به کارشناسی

سازمان سنجش آزمون رایگان برای دانشگاه آزاد برگزار نمی‌کند

رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد گفت: سازمان سنجش هیچ آزمونی را برای دانشگاه آزاد رایگان برگزار نمی‌کند و دانشگاه آزاد بایستی بابت هر داوطلب که علاقه‌مندی دانشگاه آزاد را اعلام می‌کند، به سازمان سنجش هزینه بپردازد.

عبدالله سجادی جاغرق رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با فارس، درباره چرایی دریافت هزینه دانشگاه آزاد از داوطلبان کنکور تجمیع شده کاردانی به کارشناسی، با بیان اینکه ‌سازمان سنجش برای دانشگاه آزاد هیچ آزمونی را رایگان برگزار نمی‌کند، گفت: دانشگاه آزاد باید برای برگزاری هر آزمون همچون آزمون تجمیع شده کاردانی به کارشناسی به سازمان سنجش هزینه پرداخت ‌کند.

به گفته وی تجمیع آزمون کاردانی به کارشناسی تنها برای رفاه داوطلبان بوده است و مرکز آزمون بابت هر داوطلبی که علاقمندی دانشگاه آزاد را اعلام می‌کند، به سازمان سنجش هزینه می‌پردازد.

رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: مرکز آزمون گزینش دانشجو را با توجه به نمرات خامی که از سازمان سنجش دریافت می‌کند، انجام می‌دهد؛ علاوه بر این ایجاد سایت و انتخاب رشته داوطلبان، اعلام نتیجه و تکمیل ظرفیت توسط مرکز آزمون صورت می‌گیرد.

سجادی جاغرق با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد هزینه برگزاری هر آزمون را به سازمان سنجش پرداخت می‌کند، گفت: بنابراین با تجمیع آزمون تغییری صورت نگرفته است که دانشگاه آزاد هزینه‌ای دریافت نکند./فارس