اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رییس سازمان بازرسی كل كشور خبر داد: ارسال پرونده تخلف بانكی 100 میلیون یورویی به دادگاه



رییس سازمان بازرسی كل كشور خبر داد:

ارسال پرونده تخلف بانكی 100 میلیون یورویی به دادگاه

رییس سازمان بازرسی كل كشور از ارسال پرونده تخلف بانكی 100 میلیون یورویی به دادگاه خبر داد.

آفتاب: رییس سازمان بازرسی كل كشور از ارسال پرونده تخلف بانكی 100 میلیون یورویی به دادگاه خبر داد.

حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی پیش از ظهر چهارشنبه در جمع علما و طلاب حوزه علمیه بندرعباس، در پاسخ به سوالی درباره حواشی برخی مسئولان مانند ارتباطشان با جادو و جادوگری تصریح كرد: طرح این موضوعات صرفا وقت ما را تلف می‌كند و به مباحث اصلی نمی‌رسیم. دولت یك‌سری تكالیف قانونی دارد. باید دید آیا تكالیف خود را انجام می‌دهد یا خیر. باید فقر كاهش پیدا كند و تولید و اشتغال افزایش یابد. این موارد سند و قانون دارد و باید سوال شود، نه حواشی مسئولان. مسئولان باید گزارش دقیق و صادقانه بدهند و باید بررسی شود كه آیا گزارش آنان دقیق است یا خیر و اگر گزارش درست و صادقانه نبود، باید به مسئول مربوطه گفت چرا گزارش درست ارائه نمی‌دهی.

 

وی با تاكید بر اینكه مبنای قضاوت درباره مسئولان باید تكالیف باشد نه حواشی و شایعات، ادامه داد: برخی از آقایان در اظهارات خود به مسایل دست چندم می‌پردازند كه من صراحتا به آنان انتقاد كردم و بارها اعلام كردم كه طرح موضوعاتی مانند ارتباط فلان مسئول با جادوگر و امثالهم موضوعی انحرافی است. این موضوعات برای آن مطرح می‌شود كه مسئله اصلی فراموش شود. مسئولان متعهد هستند نسبت به مردم تكالیفی را انجام دهند. باید عملكرد مسئولان بررسی شود كه آیا تكلیف خود را انجام می‌دهند یا خیر.

 

رییس سازمان بازرسی كل كشور همچنین درباره ماجرای تخلف بانكی 100 میلیون یورویی در استان هرمزگان كه موضوع سوال یكی از طلاب بود، اظهار كرد: پرونده به دادگاه ارسال شد. امیدواریم با حساسیت و جدیت به این پرونده رسیدگی شود. كسی كه صد میلیون یورو با زد و بند به دست آورد بلد است با یك وكیل حرفه‌ای خودش را از دست قانون نجات دهد بنابراین از دوستان دستگاه قضایی درخواست داریم این پرونده را با توجه ویژه به سرانجام برسانند.

 

طلبه‌ای درباره نقش برخی از مسئولان اجرایی در پرونده تخلف بانكی اخیر سوال كرد كه پورمحمدی پاسخ داد: تا آنجا كه ما سند داریم اینكه آقایان مستقیما پولی گرفته باشند، چیزی نداریم اما اینكه كمك اداری كرده باشند، بله، سند نامه‌شان وجود دارد اما آنان گفته‌اند كه ما وظایف اداری خود را انجام داده‌ایم.

 

وی ادامه داد: البته حرف‌های جدیدی در جلسات اخیر دادگاه تخلف بانكی مطرح شده مبنی بر اینكه بخشی از كمك‌های رسمی صورت گرفته غیر متعارف انجام شده است كه به عنوان موارد جرم به این اقدامات اعتراض شد. سندهایی به دست آمده كه این حمایت‌ها ساده نبوده و با زد و بند انجام شده است. اگر این موضوع ثابت شود دست برخی از افراد در این پرونده رو می‌شود.

 

به گزارش ایسنا، رییس سازمان بازرسی كل كشور در پاسخ به سوالی درباره اینكه علت كارشكنی در برخی ادارات با وجود دستگاه‌های نظارتی چیست؟ خاطرنشان كرد: واقع امر این است كه در فرهنگ اداری و دیوان‌سالاری مشكلات زیادی داریم. باید مفاهیم ارتقای سلامت نظام اداری و مبارزه با فساد پیوسته در جامعه تكرار شود. ما با یك ضعف عمومی در خدمت‌رسانی روبرو هستیم. اصلی‌ترین علتی كه در ادارات با كارشكنی مواجه هستیم به خاطر ضعف فرهنگی است. شما انتظار دارید دستگاه‌های نظارتی مانند سازمان بازرسی كل كشور خوب عمل كند كه انتظار به‌جایی است اما این به فرهنگ‌سازی نیاز دارد. وظیفه ما امر به معروف و نهی از منكر و دعوت به نیكی و درستی است. معتقدم یكی از مهم‌ترین موضوعات دعوت به نیكی و درستی این است كه به كارمند گفته شود پاسخ درست به ارباب رجوع بدهد./آفتاب


ویدیو مرتبط :
رییس سازمان بازرسی کل کشور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

30 خبر داغ قضایی/تشکیل پرونده رحیمی در سازمان بازرسی/پرونده جهرمی به دادگاه می رود





اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

قضا در 7 روز؛

30خبر داغ قضایی/ ماجرای توهین به نمایندگان مجلس
قوه قضائیه با سخنرانی رئیس قوه، رئیس سازمان بازرسی و سخنگوی دستگاه قضا اخبار داغی را برای رسانه ها در پی داشت که سخنان آملی لاریجانی جذاب ترین سوژه خبری این هفته بود.
به گزارش خبرنگار مهر، قوه قضائیه بعد از 35 روز این هفته با خبرهایی داغی تیتر روزنامه ها و خبرگزاری های کشور را از آن خود کرد.
چراغ اول را مصطفی پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور روشن کرد و در جمع دانشجویان اخبار داغی به خبرنگاران داد:
 دولت رهبری را در عمل انجام شده قرار داد و من از سمت وزارت کشور عزل شدم.
گاهی فیتیله گزارشات بازرسی را پایین می کشم تا نگویند گزارشاتم سیاسی است.
رهبری گفتند من رئیس سازمان بازرسی کشور شوم.
پول و قدرت دست دولت است و این فساد می آورد.
وقتی 21 سال جلوی بنی صدر ایستادم کوتاه نمی آیم و با در مقابل دولت سختگیر هستم.
پرونده رحیمی در سازمان بازرسی تشکیل شد.
رای من و مردم موجب شد رحیمی بشود معاون اول رئیس جمهور.
رهبری بگوید کاندیدا می شود.
به میرحسین موسوی گفتم راهت خطرناک است.
بعد از اظهارات پورمحمدی نوبت به محسنی اژه ای رسید که بعد از 35 روز بالاخره سی و چهارمین نشست خبری خود را با خبرنگاران تشکیل داد:
 پرونده خاوری به دادگاه رفت ولی اینترپل او را تحویل نداد.
میر حسین موسوی حالش خوب است.
فائزه هاشمی ممنوع الخروج نیستند.
وزیر کار باید مرتضوی را عزل کند.
دستگیری 20 نفر در جریان زلزله آذربایجان شرقی.
پرونده جهرمی به دادگاه می رود.
زیر نامه تشکیل ستاد فرا قوه ای را امضا نکردم.
 هنوز چند ساعتی از اظهارات محسنی اژه ای دادستان کل کشور و پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی نگذشته بود که این بار رئیس قوه قضائیه در جمع دانشجویان خبرهای جدیدی اعلام کرد و از برخی اخبار نا درست پرده برداشت:
 صدا و سیما به اخبار قوه قضائیه توجه نمی کند.
رای قاضی استقلال دارد من دخالت نمی کنم.
آمار جنایات 15 درصد کاهش داشته است.
مردم می توانند از قضات نا سالم شکایت کنند.
تمامی شکایتهای دولت رسیدگی می شود.
آخرین دفاعیات سعید مرتضوی در دادگاه گرفته شد.
علی لاریجانی مظلوم است.
در پرونده رحیمی تا آخر ایستاده ایم و پیگیری می کنیم.
البته جلسه پرسش و پاسخ رئیس قوه قضائیه هم حاشیه ای داشت که می توان به اظهارات آملی لاریجانی در مورد پرونده جوادلاریجانی برادرش و ماجرای لقب سه تفنگدار و شوخی با دادستان تهران اشاره کرد.
ماجرای 285 گوسفند و سه تفنگدار!
رئیس قوه قضائیه در مورد نوشته ها و اخبار در برخی از رسانه ها و وبلاگ ها گفت: نباید حرف های موهن و خلاف واقع منتشر شود، زیرا رسانه ها علامت سلامت جامعه هستند ولی در این میان برخی سایت ها که خود را حامی دولت می نامند و شاید رئیس جمهور هم خبر نداشته باشد اخباری می زنند که عنوان مجرمانه دارد. مثلا عکس صندلی های خالی مجلس را تابلو می کنند و می نویسند 285 گوسفند زنده خریداریم که این کار رضاخانی است. در یک سایت دیگر هم به ما می گویند سه برادر سه تفنگدار، البته ما بدمان نمی آید تفنگ داشته باشیم اما ما سه تفنگدار نیستیم.
در پرونده برادرم اغماض نمی کنم
دانشجویی از رئیس دستگاه قضا در مورد پرونده جواد لاریجانی سوال کرد، که وی ادامه داد: من قبل از رسانه ای شدن وقتی از این پرونده متوجه شدم به رئیس دادگستری تهران گفتم که به قاضی بگویید 
براساس وظیفه عمل کند والا از خودش شکایت می‌کنم ولی باید بگویم یک بعد پرونده سیاسی است. ما 500 هزار پرونده نزاع با جهاد کشاورزی داریم ولی این پرونده بیشتر رسانه ای شده است. مطمئن باشید من آخرت خودم را در مورد این پرونده به دنیا نمی فروشم و به رسانه هایی که می گویند این پرونده زمین‌خواری است انتقاد دارم، چون صحیح نیست.
آغاز صدور سند خانه‌های بدون سند/ ورود مالکان به ادارات ثبت ممنوع
احمد توسرکانی معاون قوه قضائیه با اعلام آغاز صدور سند برای خانه‌های بدون سند گفت: برای نخستین بار تمامی مراحل درخواست سند مالکیت تا نتیجه نهایی توسط هیئت بررسی از طریق اینترنت انجام می شود مالکان دیگر نباید وارد ادارات کل ثبت شوند./مهر