اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رییس دادگستری خراسان‌رضوی خبر داد:تایید حكم اعدام 2 فردی كه‌برای سومین بارمشروب خورد‌ه‌اند



مشروب,مشروب خواری,مشروب خوردن,

 

رییس كل دادگستری خراسان رضوی با بیان اینكه هیچگونه مسامحه‌ای در رسیدگی به جرایم مهم انجام نمی‌شود، گفت: احقاق حقوق، رسیدگی دقیق، سریع، صحیح و قاطع به دعاوی مطروحه از اولویت‌های اصلی دادگستری استان است.

 

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه خراسان، حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسن شریعتی در نشست خبری كه به مناسبت هفته قوه قضاییه در محل دادگستری استان برگزار شد، با بیان اینكه پیشگیری از جرم و ناهنجاری‌های اجتماعی و برخورد قاطع و مدبرانه‌ با مفاسد اجتماعی و منافیات عفت در راس برنامه‌های دادگستری خراسان رضوی است، اظهار داشت: با توجه به اهمیت فعالیت‌های اقتصادی و نقش اقتصاد در پیشرفت كشور و با عنایت به نامگذاری سال جاری با عنوان "تولید ملی و حمایت از كار و سرمایه ایرانی" در دادگستری استان در كنار برخورد قاطع و دقیق با مفاسد اقتصادی، حمایت از فعالیت‌های اقتصادی سالم و تولید و سرمایه ملی مورد توجه است.

 

وی ادامه داد: درباره مسائل اقتصادی جلسات مختلفی با فعالان اقتصادی داشته‌ایم و این درحالی است كه شعبات ویژه‌ای را برای پرونده‌های متشكله علیه و له فعالان اقتصادی در دادگستری استان ایجاد كرده‌ایم.

 

شریعتی با اشاره به اینكه در سال گذشته و سال جاری با هم‌افزایی بخش‏‎های مختلف اقدامات خوبی در جهت پیشگیری از جرم و آسیب‌های اجتماعی انجام گرفته است، عنوان كرد: برابر ارزیابی‌ معاونت پیشگیری از جرم قوه قضائیه، دادگستری استان در موضوع پیشگیری در ابعاد مختلف رتبه نخست را به خودش اختصاص داده است.

 

وی افزود: مطلبی كه مورد تاكید است، تعقیب قضایی، ‌رسیدگی دقیق و به موقع با مجرمین حرفه‌ای و كسانی است كه متعرض اموال و نفوس مردم می‌شوند.

 

رییس كل دادگستری خراسان رضوی با بیان اینكه به هیچ وجه مسامحه‌ای با كسانی كه امنیت مردم را سلب كند، به خود راه نمی‌دهیم، افزود: امروزه كسانی كه به صورت حرفه‌ای در استان مرتكب جرایم می‌شوند به خوبی می‌دانند كه عزم راسخ و جدی در دادگستری استان برای شناسایی و رسیدگی به جرایم باندی و مرتكبین آنها وجود دارد.

 

وی خاطرنشان كرد: قاچاقچیان یا مواد مخدر را به استان ما نمی‌آورند و یا مسیرهای ورود خود را تغییر داده‌اند، به گونه‌ای كه این تغییر روش‏ها عملا نشان دهنده برخورد قاطع دادگستری با آنهاست.

 

وی با اشاره به اینكه در جرایم مربوط به مشروبات الكلی نیز به هیچ وجه در تعقیب، محاكمه و مجازات ارتفاق نمی‌كنیم و حتما مرتكبین این جرایم را به اشد مجازات محكوم خواهیم كرد تصریح كرد: دو نفر كه برای سومین بار مرتكب استفاده از مشروبات الكلی شده بودند و در دو مرتبه گذشته حد شرب خمر در مورد آنها اجرا شده بود، محكوم به اعدام شده‌‏اند به گونه‌ای كه پس از تایید حكم در دیوان عالی كشور اكنون در حال فراهم كردن مقدمات اجرای حكم هستیم.

 

رییس كل دادگستری خراسان رضوی اهتمام به امر آموزش بدو و ضمن خدمت را برای كادر قضایی و اداری را از برنامه‌های قطعی دادگستری استان دانست، عنوان كرد: توجه به امور زندانیان و رسیدگی سریع به پرونده آنان و كاهش جمعیت كیفری از دیگر برنامه‌های مهم دادگستری استان است.

 

وی در همین خصوص گفت: در سال 90 در مقایسه با سال 89، شاهد كاهش 6.2 درصدی ورودی افراد به زندان هستیم و این امر در حالی است كه در حوزه نوجوانان و جوانان با اهتمام بیشتری كه انجام گرفته در ورودی افراد زیر 19 سال با كاهش ورودی 25.5 درصد مواجه بودیم.

وی ادامه داد: این كاهش در جرم سرقت با 19.6 درصد، در جرایم علیه اشخاص و اطفال با 7 درصد و در سایر جرایم با 8 درصد روبه رو بوده است.

 

شریعتی اولویت اول كاری شورای پیشگیری از جرم دادگستری استان را جرایم مواد مخدر دانست و ابراز داشت: 450 خانه مسكونی كه محل توزیع مواد مخدر بوده است به دستور مقام قضایی پلمپ شده است.

 

وی اظهار داشت: در سال 90 شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان محلی را برای نگهداری و درمان معتادان پرخطر ایجاد كرد و محل دیگری نیز با ظرفیت بیش از 500 نفر راه‌اندازی خواهد شد.

 

شریعتی در جرم قتل به کاهش وقوع 4 درصدی، سرقت مسلحانه كاهش 8 درصدی، جعل كاهش 27 درصدی و كلاهبرداری كاهش 40 درصدی در سال 90 در مقایسه با سال 89 اشاره داشت و خاطرنشان كرد: در جرم تجاوز به عنف با افزایش وقوع مواجه بودیم.

 

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا در ارتباط با پرونده تجاوز به عنف شهرستان قوچان گفت: رای این پرونده صادر شده است اما هنوز به مرحله قطعیت نرسیده است به گونه‌ای كه بعد از قطعیت این حكم، اطلاع‌رسانی لازم صورت خواهد پذیرفت.

 

رییس كل دادگستری خراسان رضوی در ادامه نشست خبری با بیان اینكه اطاله دادرسی در استان ما همانند سایر استان‌ها وجود دارد و این امر در حالی است كه متوسط رسیدگی در دادسرا كمتر از 50 روز، دادگاه‌هایی حقوقی 104 روز، دادگاه‌های خانواده 80 روز، دادگاه‌ جزایی 64 روز، دادگاه‌های انقلاب 26 روز و دادگاه های بخش 57 روز است.

 

وی در پایان گفت: بحث كمبود كادر قضایی در استان محسوس است، به گونه‎ای که كمبود كادر قضایی ارتباط مستقیمی با بحث اطاله دادرسی دارد.... / isna.ir


ویدیو مرتبط :
بازدیدمدیرکل دادگستری خراسان رضوی دردرگز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رییس کل بانک مرکزی خبر داد: تایید روند تغییر نرخ ارز / آغاز بررسی‌ها برای بسته سیاستی 93



تغییر نرخ ارز,تعیین نرخ سود

رییس کل بانک مرکزی خبر داد: تایید روند تغییر نرخ ارز / آغاز بررسی‌ها برای بسته سیاستی93

رییس کل بانک مرکزی با بیان این‌که تعیین نرخ سود بانکی در دستور کار شورای پول و اعتبار است، درباره ارائه بسته سیاستی و نظارتی برای سال 93 گفت: موضوعات لازم مورد به مورد در شورای پول و اعتبار بررسی خواهد شد.

ولی الله سیف در حاشیه همایش روز آمار و برنامه‌ریزی درباره بازنگری بخشنامه‌های ارزی اظهار کرد:‌ بازنگری بخشنامه‌های ارزی بانک مرکزی در شرف انجام است، البته در زمینه ال.سی و بحث دریافت 30 درصد معادل ریالی ارز مورد نیاز از سوی بانک‌ها ابهاماتی برای بانک‌ها وجود داشت که در این راستا جلساتی تشکیل شده است. در این راستا طی دو روز گذشته جلسه‌ای با معاون ارزی بانک مرکزی و بانک‌ها انجام شده است.

وی با اشاره به این‌که موانع موجود به سرعت برداشته می‌شود، خاطرنشان کرد:‌ دستورالعمل درباره گشایش اعتبار که از سوی بانک مرکزی به بانک‌ها ابلاغ کرده بود به صورت شفاف قابل اجراست.

به گفته او ابهامات مربوط به تامین نحوه تامین مورد نیاز برای گشایش ال.سی بوده است.

* تعیین نرخ سود در دستور کار شورای پول واعتبار
رییس کل بانک مرکزی در ادامه در پاسخ به سوال ایسنا مبنی براین که آیا برای سال 93 بسته سیاستی نظارتی ارائه می‌دهید، تصریح کرد: تعیین نرخ سود در دستور کار شورای پول و اعتبار قرار دارد. اما در مورد ارائه بسته جدید موضوعات لازم مورد به مورد در شورای پول واعتبار بررسی خواهد شد.

وی با بیان این‌که جلسه شورای پول واعتبار امروز تشکیل نمی‌شود، گفت: ‌هر زمان که اعضای شورا قانع شوند و در این زمینه تصمیماتی اتخاذ شود درباره نرخ سود به نتیجه می‌رسیم اما مسلم این است که همت اصلی و تلاش بانک مرکزی در راستای کاهش تورم است که در این مسیر کنترل نقدینگی و استفاده بهینه از نقدینگی موجود از بحث‌های اساسی است.

* جزییات جلسه سیف با معاون اول رییس جمهور
سیف در ادامه درباره جلسه شب گذشته با معاون اول رییس‌جمهور تاکید کرد:‌ موضوع تجهیز امکانات در جهت حمایت از تولید است و قطعا تمام امکانات به کار خواهیم گرفت زیرا یکی از سیاست‌های اصلی اقتصادی دولت این است که بتوانیم هر چه سریع‌تر بتوانیم در بخش تولید زمینه‌های رشد و حرکت جدید ایجاد کنیم و در این زمینه نظام بانکی از کلیه توانی که می‌تواند در این راستا به کار گیرد استفاده خواهد کرد.

* 20 درصد حجم فعالیت‌های بانکی زیر چتر بانک مرکزی نیست
رییس کل بانک مرکزی در پاسخ به ایسنا که آیا اینکه گفته می‌شود میزان نقدینگی اعلام شده از سوی بانک مرکزی (حدود 490 هزار میلیارد تومان تا پایان شهریور ماه) بدون احتساب نقدینگی بانک‌ها و موسسات اعتبار تازه تاسیس است، خاطرنشان کرد:‌ فعالیت‌های بانکی وجود دارد که تحت نظارت بانک مرکزی نیست اما بانک مرکزی در حال تلاش است و حتما در آینده اقدامات جدی‌تری انجام خواهد داد تا آن بخش از فعالیت‌ها را زیر چتر نظارتی خود قرار دهد.

وی ادامه داد:‌ آماری که اکنون از نظام پولی کشور منعکس می‌شود بخشی را در برمی گیرد که زیر چتر نظارت بانک مرکزی است لذا آن بخشی از فعالیت‌ها که بانک مرکزی بر آن‌ها اشراف ندارد در اعلام میزان نقدینگی لحاظ نشده است که 20 درصد حجم فعالیت‌هایی است که زیر چتر بانک مرکزی است.

* همه حرف ما به حرکت در آوردن چرخ تولید است
سیف در پاسخ به اینکه آیا برای کنترل نرخ تورم از ابزاری مانند اوراق مشارکت و یا سیاست‌های پولی دولت قبل استفاده خواهید کرد؟‌ اظهار کرد: به نظر می‌رسد با توجه به شرایطی که وجود دارد سیاست اصلی باید استفاده بهینه از امکان تسهیلات جدیدی باشد که می‌تواند به بخش صنعت تخصیص داده شود.

رییس کل بانک مرکزی با تاکید بر این‌که همه حرف ما این است که بتوانیم چرخ تولید را به حرکت در بیاوریم، گفت:‌ در این راستا باید دقت داشته باشیم که منابع محدود که می‌تواند با توجه با نگاهی که در مورد کنترل نقدینگی وجود دارد به تولیدکننده واقعی اختصاص داده شود تا منجر به تولید واقعی شود.

وی در پایان درباره کاهش نرخ ارز طی روزهای اخیر، تاکید کرد: ‌روند تغییر نرخ ارز را تایید می‌کنیم./ایسنا