اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رییس انجمن هلشتاین ایران:ایران رتبه دوم پرورش «گاو هلشتاین» را در خاورمیانه دارد



 

رییس انجمن هلشتاین ایران:ایران رتبه دوم پرورش «گاو هلشتاین» را در خاورمیانه دارد

 

رییس انجمن هلشتاین ایران گفت: ایران رتبه دوم در پرورش «گاو هلشتاین» و تولید شیر را در خاورمیانه دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، "محمدرضا سنجابی" در جمع خبرنگاران در كرج با بیان این مطلب اظهار كرد: پتانسیل و توانایی ایران در پرورش دام ویژه است كه با بسته های حمایتی بخش دام كشور پس از هدفمندی یارانه ها، پیش بینی می شود جایگاه مناسب تری را در این زمینه كسب كند.

وی افزود: با توجه به افزایش قیمت علوفه در كشور باید شرایطی فراهم شود كه دامدار ناگزیر از كاهش هزینه ها و كاهش كیفیت موادغذایی علوفه نشود.

رییس انجمن هلشتاین ایران خاطرنشان كرد: انجمن هلشتاین تاكنون فعالیت های مناسبی را در زمینه بررسی، تحقیق و شناسایی راه های مناسب تر پرورش گاو هلشتاین در ایران انجام داده است.

سنجابی با بیان اینكه انجمن هلشتاین ایران پس از ژاپن دومین انجمنی بود كه به عضویت انجمن جهانی هلشتاین درآمد، گفت: هم اكنون انجمن هلشتاین ایران چهار حق رای در این انجمن دارد.

وی هدف از تشكیل این انجمن را افزایش توان علمی و عملی كشور در زمینه پرورش گاو هلشتاین برشمرد و افزود: این انجمن متشكل از ۵ عضو هیئت علمی دانشگاه و ۲ گاودار متخصص است كه می كوشند شرایطی را فراهم كنند كه دانشجویان حین و پس از فارغ التحصیلی، درخصوص نگهداری از گاو و فعالیت مفید در گاوداری آموزش ببینند وافراد متخصص و صاحب نظری در این حوزه باشند.

رییس انجمن هلشتاین ایران با تاكید بر لزوم برگزاری جشنواره گاو در كشور گفت: متاسفانه به علت پیش بینی نشدن فضای دائمی برای برگزاری این جشنواره از این رو جشنواره گاو فقط ۲ بار در كشور برگزار شده است.

سنجابی برگزاری جشنواره گاو را راهی برای انعكاس بهتر فعالیت های گاوداران، آشنایی مردم با فرآورده های لبنی و ترویج مصرف شیر برشمرد و پیگیری مسوولان برای برگزاری مجدد این جشنواره را خواستار شد..... / خبرگزارى ایسنا


ویدیو مرتبط :
سیلمی هلشتاین کاسینی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

7 میلیون ایرانی دیابت دارند/ ایران رتبه نخست دیابت در خاورمیانه



ایران دارای رتبه نخست دیابت در خاورمیانه,افزایش بیماران دیابت در اصفهان,دیابت

7 میلیون ایرانی دیابت دارند/ ایران رتبه نخست دیابت در خاورمیانه

محمد طیفوری با بیان اینکه آمار بالای دیابت در اصفهان سبب نگرانی و ناراحتی برای مسئولان نظام شده است، ادامه داد: اصفهان بین 310 تا 320 هزار جمعیت مبتلا به دیابت را دارد و ایران با هفت میلیون مبتلای به بیماری قند خون در خاورمیانه رتبه نخست را دارد.مدیرعامل خیریه دیابت استان اصفهان گفت: اصفهان با بیش از 310 هزار بیمار دیابتی رتبه نخست دیابت کشور را از آن خود کرده است و کشور ایران با هفت میلیون بیمار دیابتی رتبه نخست خاورمیانه را دارد.

به گزارش فارس، محمد طیفوری ظهر امروز در مجمع مبلغان و مفسران قرآن کریم در اصفهان، اظهار کرد: اصفهان با تمام افتخارات و بالندگی‎های فرهنگی، درمانی و بهداشتی بالا‌ترین مبتلایان به دیابت را در کشور دارد.

 

وی با بیان اینکه آمار بالای دیابت در اصفهان سبب نگرانی و ناراحتی برای مسئولان نظام شده است، ادامه داد: اصفهان بین 310 تا  320 هزار جمعیت مبتلا به دیابت را دارد و  ایران با هفت میلیون مبتلای به بیماری قند خون در خاورمیانه رتبه نخست را دارد.

 

مدیرعامل خیریه دیابت استان اصفهان با بیان اینکه  فرد مبتلا به دیابت 13 سال زودتر فوت می‎کند، تصریح کرد: بانوان اصفهان از 66.7 درصد بیش از آقایان به بیماری دیابت مبتلا می‎شوند و  دلیل کم‌تحرکی و عدم ورزش کردن بانوان اصفهانی از دلایل این موضوع محسوب می‌شود.

 

وی با بیان اینکه دیابت سرآغاز و مادر تمام بیماری‎ها محسوب می‌شود، ادامه داد: با وجود تمام افتخارات در اصفهان، آمار بالای دیابت، زیبنده این استان نیست.

طیفوری تأکید کرد: افراد باید با مشاهده علایمی مانند گزگز نوک انگشتان، پر‌نوشی، پر‌خوری، عطش و اشتهای بسیار، حالت تهوع، بوی دهان، تکرر ادرار باید برای آزمایش دیابت اقدام کنند.

 

وی افزود: 150 دقیقه پیاده‌روی در هفته و یا نیم ساعت پیاده‌روی در روز کاهش‌دهنده و جلوگیری‌کننده از 70 درصد بیماری‎ها است.

 

مدیرعامل خیریه دیابت استان اصفهان با اشاره به اینکه اصفهان شهری صنعتی است، گفت: استرس خانوادگی و شغلی به عنوان فاکتور ابتلا به دیابت محسوب می‌شود و همچنین ماهیانه 40 طلاق در اصفهان گزارش شده که این آمار زاییده استرس‎های روزمره است.

 

وی در پایان با بیان اینکه استفاده از غذا‌های آماده سم سلامتی است، اظهار کرد: خانواده‌ها باید دیابت را جدی بگیرند و به ویژه در ماه رمضان به تذکرات کاهش‌دهنده دیابت توجه کنند.

فارس