اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رییس اتحادیه كشوری قنادان به ایسنا خبر داد: به نانوایان آزادپز آرد جبرانی داده می‌شود



 

 

به نانوایان آزادپز آرد جبرانی داده می‌شود

 

رییس اتحادیه كشوری قنادان از پرداخت 50 درصد مابه تفاوت آرد خریداری شده نانوایان آزادپز تا پیش از اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها خبر داد.

 

محمد نصرتی ـ رییس اتحادیه كشوری قنادان ـ به خبرنگار اصناف ایسنا گفت: طی نشست‌هایی كه با علیخانی، معاون وزیر بازرگانی، داشتیم، مقرر شد تا به آن دسته از واحدهای نان آزاد پز كه قبل از اجرای قانون هدفمندكردن یارانه‌ها، آرد مصرفی خود را به نرخ 395 تا 450 تومان خریداری می‌كردند و مقداری از این آرد را همچنان در اختیار دارند، آرد جبرانی داده شود.

 

وی افزود: با توجه به شروع هدفمندسازی یارانه‌ها و عرضه آرد به نرخ 280 تا 300 تومان، واحدهای نان آزاد پز موظف شده‌اند تا خریدن آرد 280 تومانی، از همان آرد قبلی به قیمت 395 تا 450 تومان استفاده كنند و در مقابل مابه تفاوت آن را آرد جبرانی بگیرند.

 

نصرتی افزود: اتحادیه تا50 درصد آرد این نانوایان آزادپز را به عنوان جبران خرید آرد مصرفیشان به قیمت كیلویی 45 تومان می‌پردازد.

 

وی اظهار كرد:‌ در حال حاضر قیمت آرد مصرفی نانوایان بر پایه سه نرخ 280 تومان،290 تومان و300 تومان تعیین شده كه مورد مصرف سنگك، بربری و تافتون است.

 

رییس اتحادیه كشوری قنادان متذكر شد: طبق هماهنگی‌های به عمل آمده اسامی نانوایان را به اداره غله داده‌ایم و نانوایان می‌توانند وجه آرد مصرفی خود را به حساب اداره غله واریز كنند.

 

نصرتی در پایان از كلیه نانوایان سنتی‌پز و آزاد پز خواست تا چنانچه در خصوص موضوعاتی از قبیل بیمه نانوایان، مالیات نانوایان،

 

وزن چانه یا قیمت‌گذاری نرخ نان، مطلبی با پیشنهادی دارند به صورت مكتوب به دفتر اتحادیه ارائه كنند تا اتحادیه بر اساس آن مطالبات صنف را پیگیری و به مسئولان امر انعكاس بدهد./ایسنا


ویدیو مرتبط :
شب آدینه و کلیپ اتحادیه برتر کشور اتحادیه قنادان همدان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رییس اتحادیه نانوایان زنجان: تعداد نانوایی ها پس از هدفمندکردن یارانه ها كاسته می شود



 

 

 

تعداد نانوایی ها پس از هدفمندکردن یارانه ها كاسته می شود

 

رئیس اتحادیه نانوایان زنجان گفت: پیش بینی می شود كه از میزان نانوایی های موجود در سطح شهرزنجان پس از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها و در طول یک دوران گذر و به دلیل رقابتی شدن فضا كاسته شود.

  

محمد باقر جعفری در گفت وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، با بیان اینکه هنوز مشخص نیست قیمت نان پس از اجرای این قانون و آزاد شدن قیمت برق و آب چگونه خواهد بود، ابراز کرد: به نظر می رسد پس از اجرای این قانون، یک دوران گذری در این صنف حاکم شود که البته مشخص نیست این دوران چقدر طول خواهد کشید.

 

وی ادامه داد: بر اساس آمارهای اعلام شده، در کشور یک واحد نانوایی بین ۱۷۰۰ الی ۱۸۰۰ نفر مشتری دارد که این رقم در زنجان بین هزار تا ۱۲۰۰ نفر است. پیش بینی می شود با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها، این رقم در زنجان ریزش داشته باشد و بیشتر واحدهای نانوایی دیگر علاقه ای به فعالیت در این زمینه نداشته باشند.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه این کاهش مشتری در زنجان در مقایسه با کشور به دلیل وجود نانوایی بیش از حد نیاز است، تصریح کرد: البته واحدهای نانوایی در زنجان به هیچ عنوان از اجرای این قانون سرپیچی نخواهند کرد و برای اجرای مناسب آن تمام تلاش خود را انجام می دهند.

 

رییس اتحادیه نانوایان زنجان تاکید کرد: تنها نگرانی اتحادیه این است که پس از اجرای این قانون، ممکن است پخت نانوایی ها در زنجان با افت مواجه شود. زیرا در گذشته با توجه به اینکه پخت نان ارزان تمام می شد، نانوایی ها نیز به پخت نان اقدام می کردند و آن را به مشتری عرضه می كردند. اما با اجرای این قانون هزینه پخت بیشتر می شود و تنها کسانی در این زمینه به فعالیت خود ادامه خواهند داد که واقعاً کننده کار باشند.

 

جعفری با بیان اینکه البته تعداد مشتری این نانوایی ها ثابت خواهد بود و در این زمینه تغییری به وجود نخواهد آمد، بیان کرد: هم اکنون در زنجان تعداد نانوایی ها به نسبت میانگین کشوری زیاد است و به نظر می رسد در سال های گذشته اعطای مجوز برای فعالیت نانوایی ها چندان که باید، اصولی صورت نگرفته و در این زمینه ظرفیت شهر در نظر گرفته نشده است.

 

وی با اشاره به اینکه هیچ نگرانی در مورد عدم وجود آرد و نان به اندازه کافی در زنجان پس از اجرای این قانون وجود ندارد، گفت: از نظر پخت نان و وجود آرد به اندازه مورد نیاز مردم هیچ گونه نگرانی خاصی وجود ندارد و تنها به نظر می رسد افت و ریزش ۴۰ الی ۵۰ درصدی در تعداد نانوایی ها در زنجان به وجود خواهد آمد.

 

این مقام مسئول افزود: هم اکنون در زنجان نانوایی های لواش روزانه به طور میانگین ۱۰ کیسه و نانوایی بربری روزانه ۷ الی ۸ کیسه ارد مصرف می كنند.

 

وی عنوان کرد: در صورت آزادسازی قیمت ها همه به فکر تولید با کیفیت محصول خواهند بود و به نظر می رسد رقابت تنگاتنگی در این زمینه به وجود آید و در نهایت واحدهایی فعالیت خود را ادامه خواهند داد که بتوانند در زمینه تولید با کیفیت بهتر عمل كند./خبرگزارى ایسنا