اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رییس اتحادیه دامداران:هنوز قیمت جدید شیر ابلاغ و اجرایی نشده است



 

 

مدیرعامل اتحادیه مركزی دامداران با بیان این كه هنوز قیمت جدید شیر توافق و به كارخانه های لبنی ابلاغ نشده است، گفت: اگر ۷۰۰ میلیارد تومان یارانه شیر را كه در قانون بودجه سال ۹۰ مصوب شده است بپردازند، علاوه بر توزیع دو میلیون و ۳۰۰ هزار تن شیر با كیفیت یارانه ای به قیمت ۳۷۵ تومان، هزینه تمام شده شیر آزاد هم كاهش و قیمت محصولات لبنی نیز كاهش می یابد.

سعید سلطانی در گفت وگو با خبرنگار دامپروری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تصریح كرد: این طرح در ریاست جمهوری، وزارت جهاد كشاورزی، وزارت بازرگانی و دیگر نهاد های مربوطه ارائه و مورد تایید قرار گرفته اما تنها مشكل اینجاست كه اعتبار تامین نمی شود درحالی كه طبق قانون مصوب باید این رقم تخصیص یابد.

وی با تاكید بر اینكه قانون هدفمندی یارانه هاست؛ نه حذف آن اظهار كرد: طبق ماده چهار قانون مصوب هدفمندی یارانه ها، یارانه شیر نه تنها نباید حذف شود بلكه باید رقم آن نسبت به سال های قبل افزایش داشته باشد. در حالیكه در تصمیمات و جلسات قیمت گذاری سخنی از یارانه شیر نیست و مسوولان یارانه را در قالب تسهیلات مطرح می كنند و فراموش كرده اند یارانه، تسهیلات نیست.

سلطانی با بیان این كه یارانه شیر به عنوان سرمایه گذاری در كشور است، گفت: با افزایش مصرف سرانه شیر هزینه دارو درمان كاسته می شود كه در این زمینه وزیر بهداشت هم از قطع توزیع شیر یارانه ای انتقاد داشته است.

به گفته مدیر عامل اتحادیه مركزی دامداران در كمیته های استانی كه با حضور استانداری، نمایندگان دامداران و كارخانه های لبنی، سازمان جهاد كشاورزی و بازرگانی برگزار شد به دلیل عدم موافقت كارخانه ها با افزایش قیمت شیر خام و ثابت ماندن قیمت محصولات لبنی در نهایت این جلسات بی نتیجه ماند.

وی افزود: در استان تهران نیز پیشنهاد شد قیمت كارشناسی شیر در سه مرحله افزایش یابد؛ بر این اساس قیمت شیر در مرحله اول به ۵۲۰ تومان، در مرحله دوم (اول مهر ماه) به ۵۷۰ تومان و پایان سال به ۶۳۰ تومان كه قیمت تمام شده تولید حداقل و سود است، فروخته شود اما این قیمت ها ابلاغ نشد و همچنان شیر كیلویی ۴۰۰ تومان از دامداران خریداری می شود.... /  خبرگزارى ایسنا

 

 


ویدیو مرتبط :
اعتراض دامداران انگلستان به قیمت شیر در بازار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رییس اتحادیه دامداران:خرید شیر خام به نرخ مصوب از ابتدای بهمن ماه



 

شیر خام , قیمت شیر

 

رییس هیات مدیره اتحادیه مركزی دامداران تغییر قیمت گوشت قرمز را ناشی از افزایش قیمت یك باره علوفه و كمبود آن در پی مشكلات واردات عنوان كرد.

سیروس روستا در گفت وگو با خبرنگار كشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به افزایش بی رویه ی قیمت علوفه و تنش در بازار تولید گوشت و شیر، اظهار كرد: ۶۰ هزار تن جو از بندر امام خمینی (ره) در حال توزیع است و ۵۰ هزار تن ذرت در هفته جاری توزیع خواهد شد كه پیش بینی می شود قیمت در بازار علوفه متعادل شود.

وی تصریح كرد: درحال حاضر به دلیل بروز مشكلات در واردات علوفه و عدم گشایش اعتبار، بازار خالی از علوفه شده كه این امر باعث افزایش قیمت این محصول می گردد.

روستا با اشاره به قیمت های كاذب علوفه به دلیل كمبود آن درپی مشكلات واردات، اظهار كرد: ضروری است سازمان بازرسی كشور قیمت ها را كنترل كرده و از سوء استفاده ی واسطه گران كه بدنبال افزایش كاذب قیمت های نهاده های تولید هستند، جلوگیری كنند.

وی گفت: مقرر شده است از ابتدای بهمن ماه كارخانه های لبنی قیمت خرید شیر خام را بر مبنای مصوبه كارگروه تنظیم بازار محاسبه كنند.

رییس هیات مدیره اتحادیه مركزی دامداران افزود: طبق نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار، هر كیلو شیر خام پر چربی ۳.۲ درصد و بار میكروبی یك میلیون باید درب دامداری كیلویی ۶۳۰ تومان از دامدار خریداری شود.

روستا اظهار كرد: این مصوبه تاكنون به طور سراسری از سوی كارخانه های لبنی اعمال نشده است كه براساس توافقات انجام شده مقرر گردید از ابتدای بهمن ماه نرخ محاسبه شیر خام از دامداران در سراسر كشور مبنای مصوبه كارگروه ستاد تنظیم بازار باشد.

رییس هیات مدیره اتحادیه مركزی دامداران خاطرنشان كرد: با توجه به این كه در آستانه فصل بهار قرار داریم و همچنین در سال جاری میزان بارندگی ها مناسب بوده است تولید شیر رو به افزایش است.... /  خبرگزارى ایسنا