اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رییس‌جمهور در پیام تبریک عید قربان به ملت ایران: نوبت ماست که از خودخواهی و سلیقه فردی بگذریم و به آرمان‌های بلند بیاندیشیم



پیام تبریک عید قربان حسن روحانی

رییس‌جمهور در پیام تبریک عید قربان به ملت ایران:
نوبت ماست که از خودخواهی و سلیقه فردی بگذریم و به آرمان‌های بلند بیاندیشیم

اینک نوبت ماست که از خودخواهی‌ها و سلیقه‌های فردی خود بگذریم و به آرمان‌های بلند و با عظمتی بیاندیشیم که می‌تواند همه ما را با هم پیوند دهد و تلخ‌ترین سختی‌ها را آسان و قابل تحمل سازد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس‌جمهور کشورمان در پیامی فرارسیدن عید سعید قربان را به ملت بزرگوار و شریف ایران تبریک گفت.

متن پیام رییس‌جمهور بدین شرح است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم
ملت بزرگوار و شریف ایران
امت مسلمان و خداشناس و مؤمن

عید سعید قربان درس‌آموز فداکاری و از خودگذشتن است برای رسیدن به هدف بزرگ بندگی و عبودیت.

ایرانیان آزمون بزرگ خداوند را با افتخار و سربلندی از سر گذراندند و برای پیروزی انقلاب عظیم اسلامی از جان و مال خود گذشتند و در جبهه دفاع مقدس ابراهیم‌گونه فرزندان خود را تقدیم کرد تا امروز نام بلند ایران اسلامی در اوج عزت و اقتدار بدرخشد.

اینک نوبت ماست که از خودخواهی‌ها و سلیقه‌های فردی خود بگذریم و به آرمان‌های بلند و با عظمتی بیاندیشیم که می‌تواند همه ما را با هم پیوند دهد و تلخ‌ترین سختی‌ها را آسان و قابل تحمل سازد.

در آستانه عید سعید غدیر و جشن اکمال دین، از عنایت و لطف بیکران رسول گرامی اسلام(ص) مدد می‌جوییم و از حضرتش تمنا می‌کنیم که برای یاری و همراهی امت خویش دست دعا به آستان رحمت حق بردارد و به لطف و محبت هماره‌اش دوستداران مولای مؤمنان علی بن ابی طالب علیه‌السلام را در فرا گرفتن درس قربان یاری کند.
حسن روحانی»

/ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
پیام تبریک عید نوروز کارکنان و اساتید آرمان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مشایی:امروز دولت و رییس جمهور در بالاترین سطح از محبوبیت بسر می‌برند/اصرار ما بر نام ایران برای خودباوری ملت ایران بود



مشایی:باید با بسیج همه ظرفیت‌ها برای یک دوره درخشان در کشور آماده شویم

مشاور رییس جمهور با اشاره به این‌که اعتماد مسئولان در جمهوری اسلامی به توانمندی مردم، ثمرات بزرگ و ماندگاری داشته است، اظهار داشت:طرح مطالبه خلق حماسه سیاسی و اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری، در آستانه انتخابات و در سخت ترین شرایط اقتصادی کشور، گواه باور عمیق ایشان به ملت ایران و توانمندی های آنان است.

 

اسفندیار رحیم‌مشایی,محمود احمدی نژاد,اخبار سیاسی

به گزارش ایسنا، اسفندیار رحیم‌مشایی در نشست مشترک هیأت دولت، استانداران، معاونین وزارتخانه‌ها و روسای سازمان‌های دولتی با تبریک سال جدید به همه خدمتگزاران دولت و بویژه رییس‌جمهور گفت: تا امروز 10 دولت برآمده از انقلاب اسلامی ایران، در کشور مسئولیت پذیرفتند تا ضمن خدمت به آحاد ملت نمایشی از نحوه مدیریتی نوین و متفاوت را براساس سیاست کلان نه شرقی و نه غربی به جهان عرضه کنند.

رییس دبیرخانه جنبش عدم تعهد افزود: تا چند ماه دیگر دولت یازدهم کار خود را آغاز می‌کند و این یک انتظار عمومی نزد مردم کشورمان و همه جهانیان است که دولت‌هایی که در دهه دوم دولت‌های جمهوری اسلامی برای خدمت برگزیده خواهند شد، نمایشی از ارتقاء، رشد و تعالی را برای همه جهانیان به منصه ظهور برسانند.

مشایی با بیان اینکه هم دوستان و هم دشمنان جمهوری اسلامی منتظر هستند تا ببینند نظام جمهوری اسلامی که در تاریخ نمونه و سابقه‌ای نداشته در عرصه رشد و تعالی چگونه عمل خواهد کرد، اظهار داشت: مقصود بنده در اینجا ورود به مباحث عملکرد سیاسی، اقتصادی، فرهنگی یا اجتماعی نیست بلکه یادآوری تکلیف و وظیفه‌ای بزرگ می‌باشد که برعهده آحاد مردمی است که نسبت به این سرزمین متعهد هستند.

مشاور رییس‌جمهور با اشاره به اینکه برای انجام یک کار بزرگ باید ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها در کشور بسیج شوند، تصریح کرد: انتخاب نام حماسه برای سال 92 از سوی رهبری معظم انقلاب نشانه این است که باید با بسیج همه ظرفیت‌ها خود را برای یک دوره درخشان جدید در کشور آماده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: لازم است حالا که در ایام پایانی هشت سال خدمات دولت‌های نهم و دهم هستیم به این نکته اشاره کنیم که این دولت تحت ریاست دکتر احمدی‌نژاد توانست، فرصت‌های خدمت بسیار بیشتری پدید آورد که دوست و دشمن در داخل و خارج کشور، به آن معترفند و حجم گسترده‌ای از مانع‌تراشی‌ها برای جلوگیری از توفیقات این دولت نیز راه به جایی نبرد و در سخت‌ترین شرایط اقتصادی ناشی از تحریم‌های بین‌المللی و فرصت‌طلبی‌های برخی، امروز دولت و رییس جمهور در بالاترین سطح از محبوبیت بسر می‌برند.

رییس دبیرخانه جنبش عدم تعهد با طرح این سوال که چرا دولت‌های نهم و دهم توانستند نسبت به دولت‌های پیش، کارنامه برجسته‌تری از خود و ظرفیت‌های کشور ارائه کنند؟ گفت: به نظرم مهمترین عنصر و مؤلفه‌ای که باعث شد در دولت‌های نهم و دهم فرصت‌های پیشرفت و تعالی بزرگ پیش روی ملت ایران گسترده شود، اهتمامی بود که رییس جمهور به مردم و ملت داشت و فرمایشات مکرر و موکد رهبری عزیز نیز موید درستی این سخن است.

مشایی با تأکید بر اینکه هیچ‌کس نمی‌تواند بیش از آنچه به چیزی باور دارد، در عمل خود آن را ارائه کند، اضافه کرد: اگر نگاه یک مسئول به جامعه و مردم محدود و نازل باشد در اثر همین نگاه بسیاری از این ظرفیت‌ها و فرصت‌ها از دست می‌رود.

مشاور رییس‌جمهور اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های برجسته دکتر احمدی‌نژاد اعتماد عمیق و وافر او به ملت ایران بود که تصمیم او به اجرای کارهای بزرگ متأثر از همین باور به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های کشور و مردم است.

وی با اشاره به اینکه هر یک از دولت‌های پیش از دولت نهم به اجرای یک کار بزرگ شناخته می‌شوند و بر همین اساس بسیاری از سیاسیون و حتی مسئولان دولتی معتقد بودند که انجام یک کار بزرگ در هر دولت کافی بوده و انتظار نداشتند دولت احمدی‌نژاد به دنبال کارهای متنوع بزرگ در مقیاس ملی، منطقه‌ای و جهانی برود، تصریح کرد: امروز با کمال افتخار اعلام می‌کنم که دولت نهم و دهم اقدامات شایسته و بایسته‌ متعددی داشته که هر کدام می‌توانست برای دوره یک دولت، دستاوردی بزرگ و کافی محسوب شود.

رییس دبیرخانه جنبش عدم تعهد با بیان اینکه مسئولان باید مورد اعتماد جامعه باشند و اگر چه رییس جمهور می‌تواند با آراء پایین هم انتخاب شود، ولی آرای بالاتر نشانه اعتماد بیشتر مردم به اوست، خاطرنشان کرد: در طرف مقابل اگر مسئولان هم اعتماد کافی به مردم نداشته باشند، هرگز نخواهند توانست کارهای بزرگ و شایسته انجام دهند.

 

مشایی با اشاره به مؤلفه‌های باورمندی به مردم در رهبری امام راحل در دوران مبارزات انقلاب و رهبری نظام جمهوری اسلامی گفت: رهبری امام خمینی(ره) مهمترین عنصر در پیروزی انقلاب اسلامی و بنیان گذاری و هدایت جمهوری اسلامی بود و همه ما باور داشته و داریم که امام راحل دستی در آسمان داشته و به عنایات الهی باوری عمیق داشت، اما این باور متضمن آن بود که امام(ره) باور به عنایات الهی را در زمین در دل‌های پاک مردم جستجو کند و بر همین اساس ایشان نگاهی پاک، پدرانه و از روی مهربانی و قداست به مردم داشت.

مشاور رییس‌جمهور ادامه داد: رخداد انقلاب اسلامی آرزوی خیلی از افراد بود، ولی عموم آنها به مردم آنگونه که امام باور داشت، اعتقاد نداشتند و پیروزی انقلاب اسلامی و موفقیت‌های نظام جمهوری اسلامی در سایه همین نوع نگاه نزد امام خمینی(ره) و رهبری عزیز در عصر حاضر، به دست آمده و ادامه دارد.

 

وی اظهار داشت: در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی فراز و فرودهای بسیاری بوجود آمده و شرایط سختی بر کشور گذشته است، اما همواره و در بدترین شرایط، درست زمانی که خیلی‌ها در برابر این سختی‌ها به تردید می‌افتادند، امام راحل و رهبر معظم انقلاب با تکیه بر اعتمادی که بر ملت داشتند، کشور را از این شرایط عبور می‌دادند و یکی از مظاهر برجسته آن، انتخابات سال 76 بود که وقتی برخی از نگرانی ناشی از آینده خود احساس می‌کردند، کشور به سمت و سوی دیگری خواهد رفت، رهبر معظم انقلاب نتیجه آن انتخابات را مقدمه یک کار و آینده درخشان برای ملت و کشور قلمداد کردند.

 

رییس دبیرخانه جنبش عدم تعهد با اشاره به طرح مطالبه خلق حماسه سیاسی در سال 92 از سوی مقام معظم رهبری تصریح کرد: انتظار خلق حماسه سیاسی نمی‌تواند دفعتاً رخ بدهد و در شرایطی که همه بلندگوهای جهانی علیه اعتقاد و باور مردم به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی تبلیغ می کنند، مطالبه خلق حماسه سیاسی مسأله‌ای نیست که بدون تدبیر و تأمل مطرح شود.

مشایی با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری بهترین عرصه برای نمایش و خلق حماسه سیاسی است، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در فاصله کمتر از 3 ماه به انتخابات، برای محک خوردن این مطالبه، آن را مطرح می‌کنند که این گواه اعتماد والا، عمیق و وثیق ایشان به مردم است.

مشاور رییس‌جمهور با تأکید بر اینکه موقعیت امروز جمهوری اسلامی عرصه‌ای نیست که بتوان در آن حرف‌های زیبایی زد که امکان اثبات و به منصه ظهور رسیدن نداشته باشد، گفت: آنچه مقام معظم رهبری در سخنان آغاز سال نو خود گفتند یک تحلیل سیاسی صرف نبود، بلکه نشان‌دهنده باور عمیق ایشان به مردم بود که به ایشان این جرأت را بخشید، تا در زمانی که کمتر از سه ماه به برگزاری انتخابات باقی مانده‌ است، چنین انتظار و مطالبه‌ای را مطرح کند.

وی افزود: یقین دارم سخنان مقام معظم رهبری بسیاری از طراحی‌ها و تدبیرهای سیاسی بین‌المللی را تحت تأثیر قرار داده و آنان را مجبور کرده است دوره جدیدی از مطالعه شرایط ایران و ملت ایران را در دستور کار قرار دهند، چرا که آنها نیز نیک می‌دانند که رهبری عزیز انقلاب اسلامی در این شرایط ریسک نکرده و عمیقاً باور دارند که این ملت می‌تواند خالق حماسه‌ای بزرگ باشد.

 

رییس دبیرخانه جنبش عدم تعهد، خلق حماسه اقتصادی به عنوان مطالبه دیگر مقام معظم رهبری را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: اگر چه در دوره‌ای دولت حرکت پرسرعتی در مسیر پیشرفت داشت، اما سال‌های اخیر مسائلی از خارج با همراهی برخی عناصر داخلی پیش آمد که سخت‌ترین شرایط اقتصادی را برای کشور ایجاد و گسترده‌ترین و منسجم‌ترین تحریم‌ها را علیه ایران اعمال کرده است.

مشایی اضافه کرد: در این شرایط و در حالی که آرزو و تحلیل دشمن سقوط و فروپاشی اقتصاد کشور است، مقام معظم رهبری مطالبه خلق حماسه اقتصادی را مطرح می‌کنند که این مطالبه نیز همچون حماسه سیاسی برآمده از یک معرفت و علم از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مردم و کشور و باور عمیق به آن است.

مشاور رییس‌جمهور با بیان اینکه دولت نهم و دهم نیز براساس باور خود به توانمندی های مردم توانسته در بخش اقتصادی کارهای بزرگی را انجام دهد که در برخی بخش ها با عملکرد همه دولت های پیش از خود قابل مقایسه است، تصریح کرد: دولت نهم و دهم نشان داد که با پافشاری بر ارزش های دینی و ملی می توان خالق فرصت های بزرگ و اجرای کارهای بی نظیر بود و تصریح رهبر معظم انقلاب بر این نکته که این دولت قطار انقلاب را به ریل خودش بازگرداند، موید باورمندی دولت نهم و دهم بر ارزش های دینی و ملی و توانمندی های مردم می باشد.

وی با اشاره به پیشرفت های بزرگ ملت ایران در عرصه های اقتصادی، علمی، سیاسی و فرهنگی خاطرنشان کرد: امروز آحاد ملت نیز نسبت به توانمندی های خود و پیشرفت های کشور عمیقا باورمند شده اند که ایجاد این باور و اطمینان در نزد مردم، خود به بیش از 100 سال زمان نیاز داشت، اما شاهد آن هستیم که با گذشت سه دهه از انقلاب اسلامی امروز به جایی رسیده ایم که این باورها در حال رسوب کردن در ذهن مردم است و امروز تعداد کسانی که در کشور به کارهای بزرگ فکر می کنند، بسیار زیاد است و این نوید بخش آینده بسیار درخشان است.

رییس دبیرخانه جنبش عدم تعهد با تاکید بر اینکه ظرفیت های ناشناخته بسیاری در کشور وجود دارد که در آینده شناخته خواهد شد، گفت: دولت نهم و دهم کارهای بزرگ و زیادی کرده است و دولت های پیشین نیز کارهای زیادی کرده اند که کسی نمی تواند منکر آنها باشد، اما امروز انتظار اجرای کارهای بزرگتر از ایران وجود دارد و هر چه به پیش می رویم سطح این انتظارات بیش از پیش ارتقا می یابد.

 

مشایی با اشاره به اینکه دولت نهم و دهم در عرصه سیاسی نیز کارهای بسیار بزرگی انجام داد که حتی از اقدامات عمرانی و اقتصادی آن بزرگتر و بیشتر است، ادامه داد: همه اینها متاثر از یک لطف و عنایتی بود که در مکتب و معرفت ما نام آن برکت است و این یعنی آنکه با توجه به توکل به خدا و باور به توانمندی های مردم، اقدامات دولت بیش از آنچه در طراحی ها و برنامه ریزی ها مورد انتظار بوده نتیجه داده است.

مشاور رییس‌جمهور اظهار داشت: هر دولتی که در آینده بر سر کار بیاید باید در طرازی بالاتر کارها را به پیش ببرد.

وی با بیان اینکه در مشکلات اقتصادی بی تدبیری ها و ضعف ها و بی برنامگی ها موثر هستند، تصریح کرد: مشکلات اقتصادی یکی دو ساله اخیر ربطی به این مسائل ندارد و روشن است که یک فشار و برنامه سوء اخلالگر در عرصه بین الملل با برخی همکاری های داخلی وقوع این وضعیت را برنامه ریزی کرده اند و درصد زیادی از مشکلات اقتصادی امروز ناشی از همین مسئله است.

مشایی تاکید کرد: برای رفع مشکلات اقتصادی باید حماسه سیاسی خلق شود چرا که بدون حماسه سیاسی نمی شود مشکلات اقتصادی کشور را که با اخلال بین المللی و برخی همراهی های داخلی ایجاد شده است، سامان داد.

رییس دبیرخانه جنبش عدم تعهد با اشاره به اینکه برای خلق حماسه باید فرهنگ حماسه در جامعه وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: طرح مطالبه خلق حماسه از سوی رهبر معظم انقلاب گواه آن است که فرهنگ حماسه و توانمندی خلق حماسه در جامعه وجود دارد و امروز هر اقدام و حرکتی که ناقض عزت مردم به عنوان مقدمه لازم برای خلق حماسه باشد، یا روح ناامیدی را به عنوان یک عنصر لازم برای خلق حماسه در جامعه مختل کند، تحت هر نام یا عنوانی خیانت به کشور و خلاف تبعیت از رهبری و اعتقاد به ولایت فقیه است.

 

وی با تاکید بر اهمیت فرهنگ حماسه آفرینی در جامعه اظهار داشت: اگر این دولت اصرار داشت که نام ایران را زیاد تکرار کند، برای این بوده است که ملت خودش را باور کند، چرا که هر باور، اندیشه، ارزش و آرمانی را بخواهیم به ملت عرضه کنیم، اگر عزت او را پاس ندارد، نمی توان از آن ملت انتظار کار بزرگ داشت، اما وقتی بر عزت، بزرگی و شرافت یک ملت تاکید می شود، می توان به او کارهای بزرگ سپرد.

مشایی گفت: نتیجه تاکید بر عظمت ملت ایران این است که سخت ترین و مهم ترین مسئولیت های انقلاب اسلامی را می توان بر دوش او گذاشت و ملت از عهده انجام آن به خوبی برخواهد آمد؛ به انتظار یک دوره درخشان و طلایی دیگر برای ملت بزرگ ایران./ایسنا