اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رکورد گازگرفتگی در تهران شکست



اخبار,اخبار اجتماعی,مسمومیت با گاز منواکسید کربن


اخباراجتماعی  - رکورد گازگرفتگی در تهران شکست

مدیر روابط عمومی اورژانس تهران از مسمومیت 72 نفر با گاز منوکسید کربن در یک روز در تهران خبر داد.

حسن عباسی در گفتگو با مهر، گفت: روز جمعه تماسهایی مبنی بر مسمومیت با گاز منواکسید کربن با مرکز اورژانس تهران گرفته شد. با دریافت تماسها از اقصی نقاط استان تهران، بی درنگ گروههای درمانی اعم از آمبولانس، موتورلانس و اتوبوس آمبولانس به محلهای حادثه اعزام شدند.

وی افزود: تکنسینهای اورژانس تهران در مجموع این مأموریتها، 72 نفراز هموطنان عزیزمان را که دچار مسمومیت با گاز منواکسید کربن شده بودند مورد مداوا قرار داده و 47 نفر را جهت ادامه درمان و مراقبتهای پزشکی به بیمارستانهای مختلف انتقال دادند.

عباسی خاطرنشان کرد: متأسفانه در هفته قبل 4 نفر از شهروندان تهرانی (دو نفر خانم 28 - 25 و دو نفر آقا 20 -27 ساله) به علت مسمومیت با گاز منواکسید کربن فوت کردند.

اخبار اجتماعی - مهر


ویدیو مرتبط :
کامیون رکورد سرعت را شکست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فروش میلیاردی آثار هنری در تهران / سپهری با 700 میلیون تومان رکورد شکست



فروش میلیاردی آثار هنری در تهران,حراج درتهران,حراج در هتل پارسیان آزادی تهران

فروش میلیاردی آثار هنری در تهران / سپهری با 700 میلیون تومان رکورد شکست

دومین حراج تهران با فروش 6 میلیارد و 545 میلیون تومانی به کار خود پایان داد.

به گزارش  خبرآنلاین، عصر جمعه هفتم تیر ماه 1392، هتل پارسیان آزادی تهران، میزبان این حراجی بود که در آن 82 نقاشی ،مجسمه و عکس از 79 هنرمند ایران  ارائه شد.

 

این حراجی البته رکورد شکن هم بود باعث شد که چند رکورد در بازار داخلی هنر ایران پدید آید؛ فروش یک اثر هنری به مبلغ 700 میلیون تومان (اثری متعلق به سهراب سپهری از مجموعه تنه درختان ) فروش 100 در صدی همه آثار ، فروش 16 اثر بالای یکصد میلیون تومان و از آن مهمتر مجموع فروش 5/6 میلیارد تومانی.

 

علیرضا سمیع‌آذر، مدیر حراج تهران با نام بردن از هنرمندان بزرگی که در یک‌سال اخیر دار فانی را وداع گفتند و نیز اعلان شرایط و مقررات این حراج به طور رسمی این رویداد سالانه را آغاز کرد و چونان سال گذشته چکش «حراج تهران» را به رضا کیانیان، بازیگر و عکاس سپرد .

فروش میلیاردی آثار هنری در تهران,حراج درتهران,حراج در هتل پارسیان آزادی تهران

استقبال خوبی از این حراج به عمل آمد

در این حراج سه ساعته، بالاترین رکورد فروش به نقاشی زنده یاد سهراب سپهری تعلق گرفت، اثری 80در 90 سانتی متری از مجموعه «تنه درختان » او که سال 1349 با رنگ روغن روی بوم خلق شده است. این تابلو 700 میلیون تومان، دو برابر تخمین اولیه به فروش رسید.

دومین رکورد این شب به طور مشترک به اثر دیگری ازسپهری و مجسمه «هیچ » برنزی پرویز تناولی رسید که هریک 560 میلیون تومان فروخته شد ؛ اثر سپهری نمونه تحسین برانگیز از نقاشی های این هنرمند در استفاده از فضاهای خالی ست که در ابعاد 80 در 120 با رنگ روغن روی بوم خلق شده اما نکته جالب توجه درباره «هیچ » برنزی تناولی، این است که این مجسمه که در اندازه 25 در 30 در 100 در سال 1384 خلق شده اولین اثر از شش نسخه است .

 

رضاکیانیان: خوشحالم

رضا کیانیان هم که برای دومین سال پیاپی اجرای حراج تهران را به عهده داشت، در پایان این رویداد در سخنان کوتاهی گفت :«تصور نمی کردم 100 در صد آثار به فروش برسد اما میل مضاعف خریداران آثار هنری مرا هم به سر ذوق آورد و خوشحالم که به این رکورد چشمگیر دست یافتیم.»

 

او با اشاره به دو بار حضورش در حراج کریستیز و رصد چگونگی برگزاری حراج از سوی آن حراج گذاران گفت: «اجرای حراج را نوعی پرفورمنس دیدم و چون تجربه تئاتر خیابانی داشتم با علاقه جدی تری به اجرای آن در ایران تمایل پیدا کردم.

 

دورانی که دانشجوی تئاتر بودم همیشه بین دانشجویان تجسمی می پلکیدم، حتی آقای تناولی همیشه فکر می کردند، من دانشجوی تجسمی‌ام .

از آن موقع علاقه ام به این عرصه بسیاربود و از این رو با بسیاری از آرتیست های این حوزه آشنایی دارم،اجرای حراج تهران پاسخ به یک علاقه شخصی ست و آن را نوعی همراهی برای توسعه هنری می بینم که خودم هم در آن فعالیت می کنم.»

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

کیانیان به حضور بسیار پررنگ چهره های تاثیر گذار در دومین «حراج تهران » اشاره کرد و گفت :« ورود آنها به این عرصه خیرمقدم می گویم و خواهان مشارکت فعالانه آنان در توسعه هنر هستم. تاکید می‌کنم، خرید آثار هنری، وظیفه ذاتی دولت‌هاست، اما در سال‌های اخیر، دولت این وظیفه را فراموش کرده است، لذا بخش خصوصی به خوبی از عهده این مسئولیت برآمده است، حالا درستی انتظارات از دولت در زمینه رشد هنرهای تجسمی بسیار بالا رفته است و دیگر محدود به خرید آثار هنری نیست .»

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

دومین حراج تهران با حضور بسیار پر رنگ چهره های شاخصی نظیر احمد مسجد جامعی،مرتضی کاظمی، سید محمد بهشتی، حجج الاسلام زم وشاهمرادی ،شهرام ناظری، پرویز کلانتری، خسروسینایی، کوروش شیشه‌گران،کتایون ریاحی، تهمینه میلانی، محمد نیک‌بین، لیلی گلستان و... همراه بود.

 

سمیع‌آذر:اتفاق خوبی بود‌

علیرضا سمیع‌آذر مدیر حراج تهران در پایان این رویداد در گفت و گوی کوتاهی درباره ارزیابی اش از این اتفاق گفت : «پیش بینی چنین موفقیتی را نداشتم، من فکر می‌کردم، اگر حراج تهران دو برابر سال پیش یعنی حدود 4 میلیارد تومان بفروشد، موفقیت بزرگی خواهد بود و هر عددی بالای این عدد دستاورد درخشانی محسوب می‌شود، لذا رویای من رسیدن به عدد 5 میلیارد تومان بود، اما امشب با نائل آمدن به عدد 5/6 میلیارد تومان اعلام می کنم که خودم هم از میزان اقبال قابل توجه خریداران آثار هنری به وجد آمده ام و با یقین اعلام می کنم که چنین موفقیتی حتی در معتبرترین حراج‌های بین المللی نیز بسیار کم سابقه است. البته فروش 100 درصدی همه آثار را هم باید در نظر بگیرد، خصوصا آن که این اتفاق دومین سال پیاپی است که رخ می‌دهد.»

 

وی حضور مجموعه‌داران تازه و جوان را بیانگر ترویج فرهنگ نوظهور خرید آثار هنری دانست و یکی از بارز ترین ویژگی های دومین حراج تهران را حضور توامان پیشکسوتان و جوانانی بیان کرد که حتی زیر 30 سال سن دارند . او گفت :«در این حراج یکی از آرزوهای جامعه تجسمی تحقق یافت و آن حضور آثار بزرگانی ست که به رغم کیفیت ممتاز هنری تا به حال امکان ارایه آثارشان در مارکت های هنری فراهم نشده بود . اساتیدی نظیر جوادی پور، حمیدی، اسفندیاری، ممیز، منصوره حسینی، هانیبال الخاص و ... که حضور یک یک آن‌ها با استقبال شایان توجه خریداران هنری مواجه شد.»

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

علیرضا سمیع‌آذر (راست) و رضا کیانیان (چپ)

سمیع آذر در پایان با اشاره به خلق این اتفاق بزرگ در زمینه اقتصاد هنر در آستانه دولت جدید، گفت: « این فروش قابل ملاحظه را یک نوید بزرگ می‌دانم.

این فروش ثابت می‌کند افکار عمومی نسبت به گسترش و توسعه هنر، اطمینان خاطر بسیاری دارد و پذیرفته اثر هنری تنها یک کالای تزئینی نیست و قابلیت سرمایه گذاری بر روی آن را به چشم دیده است، امشب صحنه بسیار زیبایی از حضور داوطلبانه بخش خصوصی برای رشد هنر ایران و توانمندی آن‌ها بود که از این پس نقش دولت را در مسیر ترغیب، تشویق و تسهیل این سرمایه بزرگ ملی حساس‌تر از همیشه بیان می‌سازد، انتظارها از دولت در عرصه هنرهای تجسمی با  دیگر هنرها بسیار متفاوت است و امیدواریم این نکته مهم به درستی درک شود.»

 

فروش آثار«آن» سری تازه‌ای از سید محمد احصایی 400 میلیون تومان، حسین زنده‌رودی 300 میلیون تومان، رضا درخشانی 270 میلیون تومان، کوروش شیشه گران 220 میلیون تومان، نقاشی خط «طره» اثر نصرالله افجه‌ای 190 میلیون تومان، اثری از«مسعود عربشاهی » 170 میلیون تومان، نقاشی از بهمن محصص 160 میلیون تومان، زنده یاد «فریده لاشایی» 150 میلیون تومان، اثری دیگری از مسعود عربشاهی 140 میلیون تومان، نقاشی از «مجموعه خاطرات انهدام» آیدین آغداشلو و نیز یک نقاشی خط از صداقت جباری هر یک به مبلغ 130 میلیون تومان، زنده یاد منصوره حسینی  110 میلیون تومان و «هیچ» فایبرگلاس آبی رنگ پرویز تناولی 100 میلیون تومان دیگر آثار بالای یکصد میلیون تومان دومین حراج تهران بودند.

 

در این شب چکش «رضا کیانیان» برای 15 نقاشی و عکس رکورد بالای 50 میلیون تومان را به ثبت رساند که نقاشی «ژاندارک» اثرافشین پیرهاشمی یکی از این آثار بود. این تابلوی 100 در 150 سانتی متری دو سال پیش خلق شده 95 میلیون تومان فروخته شد.

 

همچنین اثری از زنده‌یاد حسین کاظمی به رقم 95 میلیون تومان دست یافت که تمامی عواید حاصل از فروش آن به بنیاد بیماری های خاص اهداء شد .

 

اثری از زنده یاد رضا مافی  و محسن وزیری مقدم هر یک 90 میلیون تومان،نقاشی خط سرخ رنگی از علی شیرازی با عنوان وصل و هجران به مبلغ 75 میلیون تومان اثر حجمی از محمود بخشی به عنوان «تهران از خرم ـ شهر» به مبلغ 72 میلیون تومان، عکس «گاو گریان » اثر عباس کیارستمی 70 میلیون تومان، نقاشی‌های واحد خاکدان، سیراک ملکونیان و جعفر روحبخش  هر یک 65 میلیون تومان ،آثار زنده یادان جواد حمیدی و بهجت صدر هر یک 60 میلیون تومان ،مجسمه های زنده یادان ژازه تباتبایی  و مش اسماعیل هر یک 55 میلیون تومان و یک عکس سه قطعه ای از خود رضا کیانیان با عنوان «او می رود دامن کشان، من زهر تنهایی چشان» به مبلغ 50 میلیون تومان دیگر آثاری بودند که در این رتبه قرار گرفتند .

 

در دومین «حراج تهران » اثری از نصرت الله مسلمیان  48 میلیون تومان ،زنده یاد هانیبال الخاص، گلناز فتحی و شهریار احمدی هر یک 46 میلیون تومان، نقاشی از کیخسرو خروش،  40 میلیون تومان، سیمین اکرامی 38 میلیون تومان ،آثاری از زنده یاد محمود جوادی پور، ناصر اویسی و مجسمه‌ای از کامبیز صبری هر یک 36 میلیون تومان ، نقاشی از دانا نهداران 34 میلیون تومان، نقاشی‌هایی از دو استاد پیشکسوت پرویز کلانتری و عبدالرضا دریابیگی  هر یک 32 میلیون تومان، اثر زنده یاد احمد اسفندیاری 30 میلیون تومان ،مجسمه‌ای از مونا پاد  28 میلیون تومان، آثار بهداد لاهوتی و احمد مرشدلو هر یک 26 میلیون تومان، قاسم حاجی زاده 25 میلیون تومان، نقاشی‌هایی از طاهره صمدی‌طاری، ناصرپلنگی و عادل یونسی هر یک 24 میلیون تومان، امیر صادق تهرانی 23 میلیون تومان، آثاری ازبیتا وکیلی، وحید چمانی، پویا آریان‌پور، بهروز دارش و عکسی از زنده یاد بهمن جلالی هر یک 22 میلیون تومان، آثاری از عنایت‌الله نظری نوری  ، آرمان استپانیان و مصطفی دره‌باغی هر یک 20 میلیون تومان به فروش رسیدند .

 

در ادامه حراج تهران، 22 نقاشی و عکس زیر 20 میلیون تومان به فروش رسیدند که البته برخی از آن‌ها نسبت به تخمین اولیه رشدی دو تا سه برابر هم داشته‌اند؛ آثار حسین محجوبی، منوچهر نیازی، جمشید بایرامی و عذرا عقیقی بخشایشی هر یک 18 میلیون تومان ، علیرضا آستانه  و حامد رشتیان  هر یک 17 میلیون تومان، زنده یاد مرتضی ممیز  ،کاظم چلیپا، شادی قدیریان و هنگامه صدری هر یک 16 میلیون تومان، نقاشی‌هایی از بهنوش فروتن، جلال شباهنگی و سعید احمد‌زاده هر یک 15 میلیون تومان، سمیرا علیخانزاده 14 میلیون تومان، حبیب‌الله صادقی  و هادی روشن ضمیر هر یک 13 میلیون تومان، آثاری از محمد طباطبایی، بهرام دبیری و احمد محمدپور هر یک 12 میلیون تومان، عکس‌های مجید کورنگ بهشتی  و سیامک عزمی هر یک 11 میلیون تومان و مجتبی تاجیک  10 میلیون تومان در این زمره قرار گرفتند ./خبرآنلاین