اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رویترز :‌ انگلیس كادر دیپلماتیك خود را از ایران خارج كرد



 

 

 

رویترز :‌ انگلیس كادر دیپلماتیك خود را از ایران خارج كرد

 

خبرگزاری رویترز به نقل از برخی منابع دیپلماتیك غربی مدعی شد كه دولت بریتانیا تمام كادر دیپلماتیك خود را از ایران خارج كرده است .

رویترز در گزارشی به نقل از منابع دیپلماتیک غربی اعلام کرد که لندن تمام کارکنان دیپلماتیک خود را از ایران خارج کرده است.

در همین حال یك دیپلمات بریتانیایی به خبرگزاری رویترز در واشنگتن گفته است كه گمان نمی برد اسناد حساسی در جریان حمله روز گذشته به سفارت بریتانیا در تهران به سرقت رفته باشد.

روز گذشته صدها تن از دانشجویان بسیجی با تجمع در مقابل سفارت بریتانیا در تهران به سیاست های لندن در قبال ایران اعتراض كردند كه در جریان این تجمع اعتراضی تعدادی از تجمع كنندگان با بالا رفتن از دیوار سفارت وارد ساختمان شدند و به تخریب ساختمان و بیرون آوردن برخی اسناد و شكستن شیشه ها و پایین كشیدن پرچم انگلیس از سر در سفارت پرداختند.

همچنین عده ای از معترضان نیز در مقابل باغ قلهك تجمع كردند و با شكستن در این محوطه دیپلماتیك وارد آن شده و پرچم بریتانیا را از سردر آن پایین كشیدند.

دولت بریتانیا به شدت نسبت به این حادثه واكنش نشان داده و آن را محكوم كرده است و همزمان وزارت امور خارجه ایران نیز با ابراز تاسف ، این اقدام را حادثه ای غیر قابل قبول خوانده و وعده برخورد با حمله كنندگان را داده است .

همزمان "دیوید کامرون" نخست وزیر بریتانیا نیز روز گذشته  حمله به سفارت انگلیس در تهران را "عصبانی کننده و غیر قابل دفاع" توصیف کرد و از جمهوری اسلامی خواست تا کسانی را که مسئول این رویداد بودند را تحت تعقیب قرار دهند.

کامرون در بیانیه خود گفته است: " حمله امروز به سفارت انگلیس در تهران عصبانی کننده و غیرقابل دفاع است. کوتاهی دولت ایران در دفاع از کارمندان انگلیسی و دارایی های آن شرم آور بود.

این بیانیه اضافه کرد: دولت ایران باید این را تایید کند که کوتاهی در دفاع از کارمندان پیامدهای جدی به همراه داشت. ما طی روزها آتی اقدامات مقتضی را اتخاذ خواهیم کرد.

"ویلیام هیگ" وزیر امور خارجه انگلیس نیز روز گذشته با تایید گفتگوی تلفنی خود با وزیر خارجه ایران گفت كه حمله به سفارت بریتانیا در تهران عواقب جدی برای دولت ایران خواهد داشت.

قرار است امروز در جلسه پارلمان بریتانیا در این باره بحث و بررسی شود و كابینه بریتانیا در این جلسه نمایندگان مجلس عوام را در جریان آخرین تصمیمات خود در این باره خواهد گذاشت.

گفتنی است مجلس شورای اسلامی روز یكشنبه با تصویب كلیات طرح كاهش روابط با بریتانیا به دولت جمهوری اسلامی ایران دو هفته مهلت داده است تا روابط با بریتانیا را به حد كاردار كاهش دهد.

افزایش تنش در روابط ایران وبریتانیا در حالی صورت می گیرد كه لندن یك ماه پیش و پس از ماه ها سفیر جدیدی را برای اداره كادر دیپلماتیك این كشور در تهران به وزارت امور خارجه كشورمان معرفی كرده است.../عصرایران


ویدیو مرتبط :
رویترز : لطفا به ایران حمله نکنید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ایران ازفهرست کشورهای تهدیدکننده ترکیه خارج شد



 

 

 

ایران از فهرست کشورهای تهدید کننده ترکیه خارج شد

یک روزنامه ترک گزارش داد که ترکیه با تغییر سند تهدیدات امنیت ملی خود، ضمن حذف نام ایران از این سند، تهران را در لیست دوستان خود قرار داده است.

به گزارش  مهر، روزنامه ملیت چاپ ترکیه  خبر داد: این سند در ماه اکتبر توسط شورای امنیت ملی ترکیه به روز می شود و در آن نام ایران از لیست کشورهایی که تهدیدی برای امنیت ملی این کشور هستند، حذف خواهد شد.

به نوشته روزنامه ملیت، سند جدید جایگزین نسخه قبلی می شود که پنج سال پیش توسط شورای امنیت ملی ترکیه منتشر شد.

بر اساس این گزارش سند جدید همچنین از کاهش تهدید امنیتی یونان علیه ترکیه کاسته است، چنانچه دو کشور تفاوت های طولانی مدتی را با یکدیگر در زمینه منطقه ای داشته اند، اما روابط میان ترکیه و یونان اخیرا در زمینه اقتصادی بهتر شده است.

روزنامه ملیت در ادامه این گزارش نوشت: همچنین روابط حسنه آنکارا-تهران نگرانی هایی را برای غرب به همراه داشته است. ترکیه که عضو غیر دائم شورای امنیت می باشد، با اعلام رای منفی خود به صدور قطعنامه ضد ایرانی در ماه ژوئن موجبات نگرانی آمریکا و متحدان غربی این کشور را فراهم کرد...../تحلیل:عصرایران