اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رویترز: امکانات ایران برای ساخت سلاح هسته ای تکمیل شد!



رویترز: امکانات ایران برای ساخت سلاح هسته ای تکمیل شد!

یک خبرگزاری غربی با انتشار دیدگاه برخی دیپلمات ها (که اشاره ای به نام انان نکرده است) ، مدعی شد که ایران «امامانتش برای ساخت سلاح هسته ای را تکمیل کرده» است. به نوشته رویترز، دیپلمات های غربی گفتند که مقامات ایران در حال پیشرفت در ساخت راکتور تحقیقاتی هسته ای هستند..

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب : یک خبرگزاری غربی با انتشار دیدگاه برخی دیپلمات ها (که اشاره ای به نام انان نکرده است) ، مدعی شد که ایران «امامانتش برای ساخت سلاح هسته ای را تکمیل کرده» است. به نوشته رویترز، دیپلمات های غربی گفتند که مقامات ایران در حال پیشرفت در ساخت راکتور تحقیقاتی هسته ای هستند..

رویترز در ادامه این جوسازی می نویسد: این حرکت امکانات ایران برای ساخت سلاح های هسته ای را تکمیل و حتی افزایش می دهد!

این خبرگزاری که همواره چنین اخباری را به نقل از دیپلمات های ناشناس منتشر می کند ، می افزاید: دیپلمات ها نگران هستند که ایران به غنی سازی اورانیوم در تاسیسات هسته ای زیرزمینی "فورد" و "نطنز" ادامه دهد. علاوه بر این، ایران در زمینه ساخت یک راکتور بر روی آب سنگین در نزدیکی شهر اراک بسیار پیشرفت کرده است .

به گفته کارشناسان، این راکتور می تواند پلوتونیوم سلاح هسته ای را تولید کند .

ایران قصد دارد راکتور در نزدیکی شهر اراک در سال 2013 راه اندازی کند اگر چه قبلا راه اندازی آن برای سال 2014 برنامه ریزی شده بود .

مارک هبز، کارشناس موسسه موقوفه کارنگی برای صلح بین‌المللی گفت: "هیچ دلیلی برای شک در عزم راسخ ایران در تکمیل این پروژه و راه اندازی راکتور وجود ندارد"./انتخاب

 


ویدیو مرتبط :
سلاح هسته ای ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

16 سازمان اطلاعاتی امریکا: ایران به دبنال ساخت سلاح هسته ای نیست



اژانس اطلاعاتی امریکا , سلاح هسته ای , حمله نظامی

 

لس انجلس تایمز نوشت: اخرین گزارش اطلاعاتی امریکا نشان می دهد که ایران در حال انجام تحقیقاتی است که می تواند انها را قادر به ساخت سلاح هسته ای کند اما هنوز به دنبال این تحقیق نرفته است.

با وجود اینکه مقامات امریکایی و اسرائیل علنا در مورد حمله نظامی علیه برنامه هسته ای ایران سخن می گویند، اما یک واقعیت نادیده گرفته می شود:  آژانس های اطلاعاتی امریکا معتقد نیستتد که ایران فعالانه به دنبال ساخت بمب اتمی است.

این گزارش که به عنوان ارزیابی اطلاعات ملی آمریکا شناخته می شود در سال 2007 نتیجه گرفته بود که تهران دست از تلاش ها برای ساخت کلاهک هسته ای در سال 2003 برداشته است.

لس انجلس تایمز در پایان می افزاید: آخرین گزارش اطلاعاتی که از سوی 16 اژانس اطلاعاتی امریکا تشکیل شده نشان می دهد که ایران به دنبال تحقیقی است که می تواند این کشور را دارنده ی سلاح هسته ای کند اما هنوز به دنبال ان نرفته است!../انتخاب