اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رونمایی از باتری های انعطاف پذیر +عکس


سامسونگ و ال.جی در حال کار بر روی ساخت باتری‌های قابل انعطاف و باریکی هستند که منجر به گجت‌های پوشیدنی سطح بالاتری در آینده خواهد شد.

وب‌سایت TopInEarth: یکی از موانع فوق باریک ساختن گجت‌های پوشیدنی، باتری‌های مورد نیاز برای تامین قدرت آنهاست. درواقع برای عمر باتری یک روزه، نیاز به باتری‌های بزرگ و حجیم می‌باشد. با این حال سامسونگ و ال.جی در حال کار بر روی ساخت باتری‌های قابل انعطاف و باریکی هستند که منجر به گجت‌های پوشیدنی سطح بالاتری در آینده خواهد شد. آنها در رویداد InterBattery 2015 این هفته در سئول نمونه‌هایی از تلاش خود را به نمایش گذاشتند.

سامسونگ و ال.جی در پی تولید باتری‌های کوچک و قابل انعطاف

مجموعه‌ی Samsung SDI، بخش باتری سازی این غول کره‌ای، از دو تکنولوژی در این رویداد رونمایی کرد. ابتدا به مدل Band می‌پردازیم که برای اسمارت‌واچ‌ها طراحی شده و می‌تواند تا 50000 بار بدون آسیب دیدن خم شود.

سامسونگ در مورد این تکنولوژی گفته است: "هنگامی که این باتری بر روی بندهای ساعت‌های هوشمند اعمال شود، می‌تواند ظرفیت باتری را تا 50 درصد افزایش دهد."

سامسونگ و ال.جی در پی تولید باتری‌های کوچک و قابل انعطاف

باتری فوق باریک Stripe سامسونگ می‌تواند به طور آزادانه مانند یک فیبر تا شود و مجهز به تراکم انرژی نوآورانه‌ می‌باشد. این باتری با ضخامت 0.3 میلی‌متر کمی قابل انعطاف‌تر از باتری Band می‌باشد و می‌تواند در گردنبندها، بندهای هوشمند و لباس‌های هوشمند بکار رود.

طبق گزارش‌ها، LG Chem نیز محصولی را تحت عنوان باتری سیمی ارائه داده است. این باتری در شعاع کمتری قابل تا شدن است که آن را برای بند ساعت‌ها مناسب کرده است.

سامسونگ و ال.جی در پی تولید باتری‌های کوچک و قابل انعطاف

پژوهشگران چندین سال است که باتری‌های قابل انعطاف را مورد تست و آزمایش قرار می‌دهند. گروهی از مرکز علم و تکنولوژی پیشرفته‌ی کره در سال 2012، یک باتری لیتیوم-یون تمام فلزی و عملکردی قابل انعطاف را توسعه داده‌اند. چند ماه بعد، گروهی از پژوهشگران ادعای ساخت یک باتری باریک و قابل بسط را کردند که می‌تواند در اندازه تا سه برابر گسترش یابد بدون اینکه از میزان انرژی تولیدی یا عملکرد آن کاسته شود.

سامسونگ و ال.جی در پی تولید باتری‌های کوچک و قابل انعطاف


ویدیو مرتبط :
رونمایی از گوشی های انعطاف پذیر سامسونگ در نمایشگاه CES 2014

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

صفحه نمایش انعطاف پذیر در راه/عکس


شرکت سامسونگ رسما برند جدید خود که مربوط به صفحه نمایش های قابل انعطاف است را معرفی کرد.

هفت صبح: شرکت سامسونگ رسما برند جدید خود که مربوط به صفحه نمایش های قابل انعطاف است را معرفی کرد.



 این برند YOUM نام دارد و به عنوان یک نشان تجاری ثبت شده و لوگوی مخصوص به خود را هم دارد. این برند قرار است تولید کننده صفحه نمایش های قابل انعطاف AMOLED باشد و مدیران سامسونگ اعلام کرده اند که محصولات این برند سبک تر و باریک تر از صفحه نمایش های سنتی خواهد بود و خاصیت «نشکن» نیز خواهند داشت.

صفحه نمایشی که سامسونگ تولید می کند قرار است چهار لایه داشته باشد در حالی که صفحه نمایش LCD شش لایه است که دو لایه آن را شیشه تشکیل داده است. این شیشه ها باعث آسیب پذیری صفحه نمایش و عدم انعطاف پذیری آنها می شود.



در مقابل پنل های YOUM از دو لا یه encap و TFT استفاده می کنند که به آنها مقاومت بیشتری در برابر ضربات و همچنین خاصیت انعطاف پذیری می دهد. سامسونگ حتی یک پله جلوتر رفته و صفحه نمایش YOUM را نشکن هم می خواند. سامسونگ پیش از این هم چند نمونه اولیه از صفحه نمایش های انعطاف پذیر را معرفی کرده بود و همچنین ال.جی هم اعلام کرده است که به زودی چنین صفحاتی را وارد بازار خواهد کرد.

 می توان حدس زد که تولید صفحه نمایش های انعطاف پذیر چه انقلابی در حوزه رایانه و گوشی های هوشمند به وجود می آورد چرا که صفحه نمایش انعطاف پذیر می تواند به هر شکلی، از یک آلت موسیقی گرفته تا چتر، در بیاید، سامسونگ اعلام کرده است که تولید انبوه این صفحه نمایش ها در سه ماهه دوم سال جاری آغاز خواهد شد.