اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رونق به بخش مسكن بازگشته است



 

عضو هیات علمی دانشگاه تهران با اشاره به این كه میزان ساخت وساز های پایتخت در سال جاری به شدت افزایش یافته است، گفت: این امر نشان از بازگشت سرمایه ها به بخش مسكن و رونق دارد.

بیت الله ستاریان _ كارشناس اقتصاد مسكن _ در گفت وگو با خبرنگار مسكن خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره ی وضعیت بازار مسكن با اشاره به آنچه از آن با عنوان افزایش قیمت مسكن یاد می كرد، اظهار كرد: طی سال های اخیر باید برای كلیه ی اقشار جامعه اقدام به تولید مسكن می شد و با تبلیغات درباره ی مسكن مهر مانع تولید بخش خصوصی شد و در نتیجه ركود را بر ساخت وساز مسكن حاكم كرد كه منجر به گریز سرمایه ها از بخش مسكن شد.

وی در ادامه با بیان این كه میزان ساخت وساز ها در شهر تهران در سال جاری، بی سابقه بوده است، خاطر نشان كرد: در سال جاری در شهر تهران ۲۰۰ هزار پروانه ساخت صادر شده كه نشان دهنده ی رونق بخش ساختمان است.

وی با بیان این كه همچنان تولید از نیاز كمتر است، تصریح كرد: حدود چهار میلیون كمبود مسكن داریم و فرصت ها را برای تولید از دست داده ایم.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران در ادامه با اشاره به وجود كپرنشینی در پایتخت، اضافه كرد: در مناطق ۱۴، ۱۵، ۱۶ و ۱۷ و ۱۸ شهر تهران كپرنشینی داریم و هرچه كمبود مسكن بیشتر شود، حاشیه نشینی تقویت خواهد شد.....  /  خبرگزارى ایسنا


ویدیو مرتبط :
صندوق پس نداز مسکن، راهکار دولت برای رونق بخش مسکن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جهانگیری: وزارت راه و شهرسازی رونق بخش مسكن را با جدیت دنبال كند



 اخباراقتصادی ,خبرهای  اقتصادی, جهانگیری

معاون اول رییس جمهوری با بیان این كه وزارت راه و شهرسازی رونق بخش مسكن را با جدیت دنبال كند گفت: رونق بخش مسكن منجر به رونق رشته های مختلف صنعتی خواهد شد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رییس جمهور، جلسه رونق بخش مسكن و تكمیل واحدهای مسكن مهر عصر امروز (شنبه) به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور برگزار شد.


جهانگیری در این جلسه بر اهتمام جدی دولت برای راه اندازی بخش مسكن تاكید كرد و از وزارت راه و شهرسازی خواست برنامه ریزی و پیگیری لازم برای ایجاد تحرك در بخش مسكن را با جدیت بیش از پیش انجام دهد.


در این جلسه كه وزرای راه و شهرسازی و نیرو، مشاور اقتصادی رییس جمهور و رییس بنیاد مسكن انقلاب اسلامی نیز حضور داشتند، نماینده وزارت راه و شهرسازی گزارشی در خصوص طرح جامع بخش مسكن كشور و اقدامات و برنامه های وزارت راه و شهرسازی در بخش مسكن و بخش تامین زمین برای سال 95 ارائه كرد.


در این نشست همچنین موضوع بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده شهری و نیز تكمیل زیربنا و روبنای واحدهای مسكن مهر مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و تصمیمات مقتضی در این خصوص اتخاذ شد.