اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رونق بازار مسکن در ماههای پایانی سال/قیمت برخی از آپارتمان‌ها در تهران



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

رونق بازار مسکن در ماههای پایانی سال/قیمت برخی از آپارتمان‌ها در تهران

اخبار اقتصادی: در روزهای پایانی سال کمی رونق به بازار مسکن بازگشته است و متقاضیان بیشتری برای یافتن مسکن مناسب به بنگاهها مراجعه می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، با نزدیک شدن به ماههای پایانی سال، بازار مسکن با تب و تاب بیشتری همراه می‌شود و متقاضیان خرید خانه با جنب و جوش بیشتری در بازار مسکن به دنبال مسکن مناسب هستند که این امر با وجود رکود بی‌سابقه مسکن در سال جاری، رونق بیشتری را در این بازار ایجاد کرده است.

البته قیمت مسکن منجر به این شده است که تقاضای خرید نسبت به سال‌های گذشته کمتر باشد و خریداران فعلی بازار هم برای یافتن خانه‌ای با قیمت مناسب، زمان بیشتری را اختصاص دهند. به همین جهت اغلب آنها سعی دارند تا به دنبال خانه‌های نوساز باشند که می‌توان از وام 20 میلیون تومانی مسکن در آن استفاده کرد.

در واقع این دسته از خریداران با استفاده از وام 20 میلیونی و رهن قصد دارند تا توان خرید خود را افزایش دهند تا اگر با پول کمتری هم وارد بازار می‌شوند، توانایی خرید داشته باشند.

یکی از فعالان بازار مسکن در این باره به خبرنگار مهر، گفت: در روزهای اخیر تعداد مراجعه به بنگاه و بازدید از واحدها بیشتر شده و مردم تمایل دارند که واحدهایی با متراژ کوچکتر و قیمت ارزان‌تر تهیه کنند که پول کمتری هم نیاز دارد.

وی افزود: همه ساله با نزدیک شدن به عید با رونق بازار مسکن روبرو هستیم؛ اما امسال نسبت به سال‌های گذشته خریداران کمتری به بنگاهها مراجعه می‌کنند.

قیمت آپارتمان در برخی محله های تهران

براساس گزارش میدانی خبرنگار مهر، واحدی 30 متری زیرهمکف با 31 میلیون تومان نقد، 20 میلیون تومان وام و 14 میلیون تومان رهن به فروش می‌رسد. برای واحد دیگری به مساحت 35 متر در میدان تسلیحات و یک خوابه با 16 میلیون تومان وام، 76 میلیون تومان نقد تعیین شده است.

همچنین یک سوئیت 32.5 متری در خیابان 17 شهریور، طبقه سوم، بدون پارکینگ و انباری با 12 میلیون تومان وام، 18 میلیون تومان رهن و 52 میلیون تومان نقد به فروش می‌رسد و آپارتمانی در خیابان آزادی بین خوش و بهبودی نیز به مساحت 38 متر بالای همکف، 125 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

واحدی 45 متری در سبلان شمالی، نوساز با انباری هر مترمربع 3 میلیون و 200 هزار تومان به فروش می‌رسد و یک دستگاه آپارتمان به مساحت 45 متر، یک خوابه با پارکینگ و انباری در دروس 310 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

یک مالک در خیابان دولت واحدی 50 متری و نوساز را بدون پارکینگ و انباری با 200 میلیون تومان نقد و 45 میلیون تومان رهن به فروش می‌رساند و مالک دیگری در سبلان جنوبی، یک واحدی 46 متری را با انباری و وام 20 میلیون تومانی، متری 2 میلیون و 700 هزار تومان قیمت‌گذاری کرده است.

همچنین یک واحد 47 متری در خیابان وحدت اسلامی با عمر 7 ساله متری یک میلیون و 900 هزار تومان به فروش می رسد و در خیابان قصرالدشت واحدی به مساحت 50 متر با 85 میلیون تومان نقد، 30  میلیون تومان رهن و 20 میلیون تومان وام به فروش می‌رسد./مهر

 


ویدیو مرتبط :
تحولات بازار مسکن شهر تهران در فروردین ماه سال

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حال و هوای این روزهای بازار مسکن/ قیمت آپارتمان‌های کوچک در تهران



حال و هوای این روزهای بازار مسکن/ قیمت آپارتمان‌های کوچک در تهران

 اقتصادی: حال و هوای این روزهای بازار مسکن از آشفتگی قیمت‌ها در این بازار حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، در حال حاضر بازار مسکن که با نوسانات زیادی در خرید و فروش و اجاره بها مواجه شده، با فروشندگانی روبرو است که هر روز قیمت‌های خود را تغییر می دهند و در نهایت واحد خود را نمی‌فروشند.

در واقع این دسته از فروشندگان با ایجاد قیمت‌های کاذب سعی دارند که بیش از ارزش واقعی ملک خود را به فروش برسانند و در این میان، خریداران با مشکلات زیادی مواجه شده و حتی بخش زیادی از خرید منصرف شده اند.

البته مسئولان وزارت راه و شهرسازی اعلام می کنند که تا چند روز دیگر 85 هزار واحد مسکن مهر در استان تهران به بهره برداری می رسد که می تواند تاثیر زیادی را دربازار مسکن داشته باشد اما هنوز بازار نسبت به این خبر واکنشی نشان نداده و قیمتها به همان وضعیت سابق اعلام می‌شوند.

در این خصوص علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده که تمام ساخت و سازهایی که در مسکن مهر و بافت فرسود انجام می گیرد، به این دلیل است که بازار مسکن ثبات لازم را داشته باشد اما اگر برخی قصد داشته باشند که بازار مسکن را مانند بازارهای دیگر به هم بریزند، مطمئن باشند که ما از ابزارهای قانونی استفاده می کنیم.وی گفته است: اقداماتی مانند مالیات بر خانه های خالی و برمعاملات مکرر و همچنین بر زمین های بایر از اقداماتی است که وزارت راه درصورت عدم ثبات در بازر اجرایی می کند.

یکی از خریداران مسکن در گفتگو با خبرنگار مهر با ابراز نگرانی از نوسان قیمتها در بازار، گفت: چندین بار در این مدت برای معامله یک واحد به بنگاه رفتیم اما هر بار فروشنده یا از فروش پشیمان شده و یا اینکه قیمت را گران تر کرده است. 

خریدار دیگری با تایید این گفته ها، افزود: این وضعیت موجب شده که ما از خرید مسکن منصرف شویم و منتظر باشیم که وضعیت بهتری در قیمتها بوجود بیاید. 

قیمت آپارتمان‌های زیر 50 متر در تهران

براساس گزارش میدانی خبرنگار مهر، یک آپارتمان 35 متری در ظفر، یک خوابه، نوساز و تکواحدی با 30میلیون تومان رهن، 20 میلیون تومان وام و 120 میلیون تومان نقد به فروش می رسد و واحد دیگری در انتهای وحدت اسلامی، نوساز با پارکینگ به مساحت 37 متر 105 میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

در خیابان کارون بین کمیل و مرتضوی واحدی 36 متری 12 ساله با 68 میلیون تومان نقد، 18 میلیون تومان رهن و 11 میلیون تومان وام به فروش می رسد و یک دستگاه آپارتمان در نواب بریانک به مساحت 40 متر با انباری و پارکینگ با 98 میلیون تومان نقد،20 میلیون تومان وام به همراه 10 میلیون تومان رهن و 210 هزار تومان اجاره به فروش می رسد.

واحدی 45 متری در خیابان پیروزی با عمر 20 ساله متری 2 میلیون تومان قیمت گذاری شده است و واحد دیگری با همین متراژ بین دامپزشکی و هاشمی متری 2 میلیون و 900 هزار تومان به فروش می رسد. همچنین 50 متری در پاسداران یک خوابه با انباری 280 میلیون تومان و 50 متری نوساز در نارمک با آسانسور متری 4 میلیون تومان قیمت گذاری شده است./مهر