اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روش جدید کشیشان برای جلوگیری از ایدز



 

 

روش جدید کشیشان برای جلوگیری از ایدز

 

 

کلیسای کاتولیک رم اعلام کرد؛ در 23 کشور جهان کشیشان کلیساهای کاتولیک از راهبه‌هایی که به عنوان تارک دنیا وارد این کلیساها می‌شوند، سوءاستفاده جنسی می‌کنند.

 

به گزارش شبکه ایران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آمریکایی آلترنت، کلیسای کاتولیک رم اعلام کرد که در 23 کشور جهان کشیشان کلیساهای کاتولیک از راهبه‌هایی که به عنوان تارک دنیا وارد این کلیساها می‌شوند، سوءاستفاده جنسی می‌کنند.

بنابراین گزارش، بیشتر این کشورها کشورهای آفریقایی هستند. کشیش‌ها در کلیساهای کاتولیک مجبور به تجردند و تا پیش از این دست به برقراری رابطه با فواحش می‌زدند اما اکنون برای جلوگیری از ابتلا به ایدز، به سوءاستفاده جنسی از راهبه‌هایی رو آورده‌اند که به عنوان تارک دنیا وارد این کلیساها می‌شوند!

این گزارش حاکی است که کشیشان به ویژه در کشورهای جهان سوم به شکل گسترده‌ای از نفوذ مالی و قدرت خود استفاده می‌کنند تا راهبه‌ها را مجبور به تن‌دادن به سوءاستفاده جنسی کنند.

حتی در برخی موارد این روابط نامشروع منجر سقط جنین شده که از دیگر اعمال تحریم شده در دین مسیحیت است.../شبکه ایران


ویدیو مرتبط :
روش جدید درمان ایدز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کشف 2 روش جدید برای مقابله با ایدز/ تصویر سه بعدی ویروس ایدز




به تازگی تیم تحقیقاتی در دانشگاه تهران با اجرای پروژه تحقیقاتی 2 روش را که بر اساس مطالعات درمان بیماری ایدز انجام داده بودند،‌ ارائه کردند.

حسین یاری پور  از محققان این طرح در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به مطالعات اخیر محققان جهان، افزود: مطالعات جدید نشان می دهد که فاکتورهای محدود کننده بیماریها، پروتئین های طبیعی در سلول های انسانی هستند که از سلولهای تخصصی بدن در برابر عفونت ویروسی دفاع می کنند. این پروتئین ها به نام "آپوبک"(APOBEC) شناخته می شوند.

وی ادامه داد: سلولهای تخصصی با تولید این پروتئین در برابر عفونت های ویروسی از بدن دفاع می کند. این پروتئین در سال 2007 از سوی دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا کشف شد.

پروتئین اپوبک (APOBEC)

 ویروس ایدز ,  مقابله با ایدز

یاری پور با بیان اینکه پروتئین های آپوبک دارای 7 عضو هستند، خاطر نشان کرد: مهمترین آنها 9 آپوبک 3G و 3F است که باعث از هم پاشیدگی (نابودی) ویروس HIV می شود.

وی با بیان اینکه مکانیزم عملکرد این پروتئین هنوز به طور کامل شناخته شده نیست، ادامه داد: زمانی که ویروس ایدز وارد بدن می شود، سلولها اقدام به تولید پروتئین آپوبک می کنند ولی این پروتئین ها قادر به مقابله با ویروس HIV نیست.

وی دلیل این امر را وجود پروتئین های Vif در ویروس ایدز ذکر کرد و یادآور شد: این پروتئین ها به دلیل مکانیزمهایی که دارند می توانند بر پروتئین های آپوبک غلبه کنند.

پروتئین اپوبک

 ویروس ایدز ,  مقابله با ایدز

این محقق با اشاره به مطالعات انجام شده در این زمینه، توضیح داد: در این مطالعات 2 راهکار برای مقابله با ویروس ایدز ارائه شد. یکی اینکه پروتئین آپوبک را تقویت کرد تا بتوانند بر ویروس ایدز غلبه کنند.

وی راهکار دوم را ضعیف کردن پروتئین Vif عنوان کرد و اظهار داشت: از آنجایی که مکانیزم پروتئین VIF شناخته شده نیست از این رو تقویت پروتئین آپوبک روش مناسبی برای مقابله با ویروس HIV است. تقویت این پروتئین منجر به ضعیف شدن ویروس Vif می شود.

تصویر سه بعدی ویروس ایدز که بخش نارنجی محلهایی است که ویروس به سیستم ایمنی حمله کرده و قسمت خاکستری بخشهایی است که مقابله میان سیستم ایمنی ویروس HIV را نشان می دهد

 ویروس ایدز ,  مقابله با ایدز

یاری پور با اشاره به نحوه تقویت پروتئین آپوبک، یادآور شد: با استفاده از روشهای ژنتیکی می توان ژن پروتئین آپوبک را از بدن دریافت و پس از تقویت آن و قرار دادن آن در سلولها، سلولها اقدام به تکثیر می کنند.

وی با تاکید بر اینکه از زمان کشف پروتئین آپوبک 3G پیشرفت های زیادی در راه چگونگی فهم مکانیسم فعالیت آنها و همچنین چگونگی مکانیسم فعالیت Vif در خنثی کردن عمل آپوبک صورت گرفته است، ابراز امیدواری کرد که با توجه به تحقیقات در حال انجام در ایران و سایر کشورهای دنیا، بتوان در آینده دستاوردهای خوبی برای ارائه روشهای بهینه برای درمان بیماری ایدز ارائه شود.

منبع:mehrnews.com